Maandag mag ik weer aan het werk na mijn zwamgerschaps-bevallingsverlof. En ik zie er mega tegenop om mijn kleine ventje achter te laten. De kleine gaat naar mijn schoonouders en zus, en ik weet echt dat hij het daar goed zal hebben, maar ik heb het gewoon moeilijk om hem los te laten. Ik sta het hele weekend al op janken, vind het zo moeilijk... Ik ga vier dagen werken en hoop in de toekomst minder te kunnen werken, maar voorlopig zal ik gewoon moeten. Ik geef nog borstvoeding en zal op het werk moeten kolven, wat goed geregeld is hoor. Maar zie overal best tegenop en hoop dus dat er geen end aan dit weekend komt .........heb het gevoel dat niemand me begrijpt.....
Ik denk dat héél véél mensen je begrijpen... Enige wát ik kan zeggen: het went... Ik vind het zelf ook wel heel fijn om me zinnen even te verzetten en met iets anders bezig te zijn... Maar van mij had het verlof ook wel minstens een half jaar mogen duren!!!!
Ik snap heel goed hoe je je voelt! Ben nu bijna een maand weer aan het werk ( ook 4 dagen) en vond het de eerste week echt vreselijk! Dat mag ook! Nu gaat het beter, al is het nog steeds niet makkelijk. Ik merkte wel dat ik het op mijn werk los kon laten, het verdriet kwam als ik weer thuis kwam. Ik weet zeker dat hier veel dames zijn die je heel goed begrijpen Sterkte maandag!
ik had precies hetzelfde... en iedereen maar zeggen ach het went zo... en dat was bij mijn dochter ook echt wel zo... maar bij mijn zoontje wilde ik gewoon echt echt echt niet... Ik heb toen een week van te voren mijn baas gebeld of hij akkoord ging met 3 maanden voltijds ouderschapsverlof en dat ging hij. Ja, dat kost geld. Mijn inkomen was die 3 maanden maar 700 euro van de belastingdienst (bij ons is ouderschapsverlof onbetaald) maar ik vond het elke cent en meer waard... misschien is dat nog een kleine optie voor jou?
Ik moet toevallig maandag (morgen dus) mijn contract gaan tekenen en de maandag erop beginnen met een nieuwe baan. Ook in het begin 4 dagen per week en hopelijk daarna kan het wat minder. Aan de ene kant zie ik er ook tegenop. Weer een nieuwe dagritme creëren, de kleine weg moeten brengen, mijn zoon naar de bso......... Maar aan de andere kant, ik ben blij dat ik werk heb gevonden en het moet toch. Dus ik ga me ervoor inzetten en het beste van maken. Komt vast goed, het is een kwestie van je instelling en de rest komt vanzelf wel allemaal goed Voor TS, succes en sterkte
Ik ga morgen ook weer werken!! Herken t niet helemaal maar zit ook al langer thuis. Enige waar ik over in zit is de voeding omdat ik voed op verzoek...heel spannend vind ik dat! Ook kolven moet ik nog zien want moet mijn manager uit kantoor sturen. .?!? Vind knap dat je nu weer aan t werk gaat ook al is t moeten. Zou er 1,5 maand geleden ook veel meer moeite mee hebben als nu! Succes dames! We horen morgen wel van elkaar hoe t was!!
moet een heel moeilijk punt zijn om terug te gaan werken.. Ik daarentegen ben aan het uitkijken naar mijn verlof... Nog 3 weekjes werken en dan zit ik meer dan een half jaar thuis... Werk als poetsvrouw dus ik moet nu al stoppen op 6 maanden zwangerschap...
Ik moet 11 juni weer beginnen vandaag over een week. Ik vind het vreselijk!!!! Ik krijg het benauwd en kan wel janken als ik eraan denk. Mannetje gaat net als me dochter naar mijn moeder maar vind hem nog zo klein en hij is ruim 2 mnd full-time bij mij geweest. Zie ook een beetje op tegen de drukte en stress werken koken opruimen kindjes op tijd in bed. Ik ga 3 dgn werken maar het voel zoveel en ook of ik het trek mbt nachtrust mijn mannetje slaapt nog niet echt door
Ooohh ik herken je gevoel zo! ik moet volgende week woensdag ook weer beginnen. 4 dagen per week ik ben kostwinner dus ik moet ook zo veel blijven werken lijkt me een afschuwelijk gevoel om de hele dag weg te zijn en mn kereltje zo te moeten missen! ik geef borstvoeding op verzoek en hoewel mijn zoontje redelijk regelmatig drinkt vind ik het erg spannend hoe dat zal gaan. ik moet kolven in de auto, omdat ik bij clienten thuis kom en ik dus de hele dsg onderweg ben. bah. zie er ook enorm tegenop. en TS zoals je hier kunt lezen zijn er dus een heleboel mama's die jou begrijpen! zet m op meid!!
Oja mijn man werkt vanaf eind vd middsg dus zoontje is de hele dsg gewoon thuis met papa, behalve woensdagmiddag, dan past schoonmoeder op. dat laatste vind ik verschrikkelijk. bij papa laat k hem met een gerust hart achter, maar bij anderen.... brrr ik overweeg dan ook om op vrijdag te gaan werken ipv woensdag zodat oppas niet meer nodig is. en het lijkt me ook fijner om even tussendoor een dag thuis te zijn ipv lang weekend.
He meiden, daar ben ik weer. Heb er nu een maand werken op zitten. Ik heb de eerste ochtend echt vreselijk gehuild.... Maar ik moet eerlijk bekennen dat het steeds makkelijker ging. Ook omdat de kleine het mega goed doet en naar de zin heeft bij opa en oma en mijn zus. Het is zwaar 4 dagen werken, vooral omdat ik er nog elke nacht minstens 1 keer uit moet voor de voeding. Maar wilde jullie nog wel even bedanken voor jullie lieve berichtjes, het heeft mij echt op gang geholpen. Voor de dames die inmiddels ook weer aan het werk zijn, hoe is het gegaan?