Daar ben ik benieuwd naar! Mijn ZL is een echt scharrelkind en vreselijke smeerpoets, en gaat dus eigenlijk dagelijks wel in bad (douchen bijna nooit). Als hij niet zo schmutzig zou zijn zou ik om de dag ook wel prima vinden. Maar goed. Hoe vaak gaat jullie peuter douchen en/of in bad?
Ik ga voor twee keer per week. Dit is minimaal, het kan dus meer zijn. Douchen is gekoppeld aan zwemles. De andere dagen was ik haar. Maar bij een 'vieze' dag gaat ze vaker, wat nodig is.
Bijna iedere dag, zeker 5-6x per week. Even snel in de douche dan. Tegenwoordig meestal 's avonds en dan 's ochtends voor school nog even met een washandje. Ik weet dat t niet nodig is, maar ik vind t zelf gewoon lekker fris Zelf moet ik me absoluut iedere ochtend douchen, anders voel ik me de hele dag smerig klef.
Minimaal 3x per week. Beide een enorm droge huid en 3x is dus echt wel voldoende om dat niet erger te maken, maar indien het nodig is wel vaker want ja.. 'vies' rond laten lopen doen we natuurlijk niet.
Twee keer per week, vind ik zeker in de winter echt meer dan voldoende. Ik heb geen smeerpoetsen, ze houden er niet van zichzelf vies te maken en elke dag natuurlijk wel meerdere malen handjes/snoetje/billetjes wassen/schoonmaken. Met name de oudste heeft heel lastig haar (heeeeeeeeeel veel krullen) en dan is het echt geen doen om dat elke dag helemaal te wassen en uit te kammen. Ook voor hun huid (jongste heeft een droge huid) vind ik het beter niet elke dag te douchen. Bad hebben we niet.
Elke dag. 's Avonds na het eten. Hebben geen bad, dus alleen douche. En niet te lang, uiteraard. Slaan soms wel eens een avondje over, als we bijv. laat eten.
Om de dag ongeveer, ivm gevoelige huidjes. Wel elke dag gezicht en onderkantje en handjes natuurlijk, en voeten!! hahaha
Elke dag.klein laagje water in bad en poedelt lekker.we wilde ook graag naar om de dag in de winter maar daar is meneer niet van gedient.wasaen is best een strijd.doe ik hem.liever even in bad en dat we het gezellig hebben.gaat savonds na het eten in bad.
Om de dag, dus 3 a 4 keer per week. De andere dag met een washandje. Haren wassen 2 keer per week. Uiteraard uitzonderingen van vuile smeerpartijtjes daar gelaten
Ik heb ook een floddertje. Dus dagelijks.. Heel soms slaan we een dag over, maar dat is zelden tegenwoordig. Ze wil het liefst de hele dag buiten spelen!
Haren wassen doe ik ook 2x per week. Maar ik maak dr haar tussendoor wel vaak nat en doe er wat cremespoeling in. Kamt lekkerder en pluist het minder.
2x per week ivm droge huid. Als ze zich echt eens erg vies maakt gaat ze natuurlijk wel onder de douche . Ik was haar elke ochtend ff uitgebreid. Handjes de hele dag door wanneer het moet en voetjes (vooral in de zomer) savonds ff voor het naar bed gaan.
Ligt er een beetje aan. Haren wassen doen we 1 a 2x per week, en dan ook wassen met zeep. Maar dochter is een enorme buiten speler, vooral modder en dergelijke intrigeert haar enorm . Kan ik het niet met een doekje oplossen, gaat ze in bad. Dagelijks liever niet, is absoluut niet goed voor de jeugdige huid!
Peuter ongeveer 4 tot 5 keer per week en kleuter dagelijks (ik haat die zandbak op school, volgens mij rolt ze er door )