zoals het nu staat word ik maandag gestript. (als de baby niet uit zichzelf voor maandag er is) ik zie er wel een beetje tegenop. straks doet het heel erg zeer ofzo. of slaat het niet aan.
ik ben bij beide kindjes gestript en binnen 48 uur bevallen! Bij sommige mensen zet het niet door...bij mij deed het strippen geen pijn....als je het zat bent ben je allang blij dat ze je willen helpen om een "duwtje" te geven...of dat duwtje bij jou gaat helpen is toch afwachten meis. Veel su6! Liefs Najet
Strippen is gewoon inwendig onderzoek, ze frummelen dan met twee vingers een beetje aan het begin van de baarmoedermond (geloof ik?) in de hoop dat het dan gaat beginnen. Je kunt het wel vernemen, maar dat het nou echt veel pijn deed, kan ik ook weer niet zeggen. Ze hebben het bij mij ook gedaan (met 38 weken) maar dat heeft niet geholpen. Twee dagen later ben ik met de keizersnede bevallen, maar dat had weer een heel andere reden.
Ik ben gestript bij 40w6d en vond het niet echt pijn doen. Het was natuurlijk ook geen fijn gevoel maar pijn kan ik niet zeggen. 's avonds laat begonnen mijn weeen en ben de volgende dag bevallen!
Pfffffff meid ik zou haast zeggen ik ben jaloers.... Ook ik ben net zo ver als jij onderhand en ik was vandaag bij de vk en ze zei even doodleuk...tja als de baby maandag niet is ingedaald dan kan ik ook niet strippen... O jeetje daar had ik nog wel zo op gehoopt. Ben het een beetje beu aan t worden dat wachten. Maar ja ach meer kan ik niet doen he? Ik ben bij de eerste ook 2x gestript. Het voelt niet prettig maar echt pijnlijk is het niet hoor. Je kan wat bloed verliezen als ze dat gedaan hebben dus misschien een maandverbandje meenemen. Verder heeft het bij mij toen niet geholpen. Ik ben uiteindelijk met 42 weken rond ingeleid. Dat zal het deze keer ook wel worden aangezien het kindje nu nog niet is ingedaald. Nou suc6 en hopelijk ga je nog voor maandag aan de gang!
Ook ik ben gestript met 41 weken, helaas heeft het niet geholpen. Ben met 42 weken ingeleid. Strippen deed bij mij echt helemaal geen pijn, voor je het weet is het alweer voorbij. Sterkte met de laatste loodjes.
Bij me 2e gestript en beviel binnen 24 uur..Enne het strippen was bij mij meer gevoelig dan pijnlijk...
@mowtom de vk zei tegen mij als de baarmoedermond nog dicht zit kan ik ook niks doen. dan moest ik ook gewoon wachten. maar ze gaan in ieder geval voor vrijdag dan wel dingen doen. want die zondags ben ik dan 42 weken. dus eigenlijk moet het vrijdag komen. liefs
Ik vond het strippen niet pijnlijk, alleen deed het bij mij ook niks. Moet ik er wel bij zeggen, dat ik 37 weken was op dat moment. Ik heb de dag erna gel gekregen. Deed de eerste keer ook niks. Dag erna weer gel en toen kwamen 8 uur later de eerste weeën. Ik vond die gel wel een beetje branden.
ok maar de vk zei tegen mij dat ze pas (normaal gesproken) gingen strippen. als iemand 41w en 3d was.
dat is per situatie (en vk) verschillend. mij hebben ze vorige zwangerschap proberen te strippen met 41,5 week, maar het ging nog niet omdat de baarmoedermond nog helemaal gesloten was. Het proberen was niet prettig, maar ook niet pijnlijk. Uiteindelijk ben ik met 42,5 week ingeleid. Maar ik zou er als ik jou was wel blij mee zijn dat ze gaan proberen te strippen, want liever met een beetje van dit soort 'hulp' spontaan bevallen dan dat je moet worden ingeleid. Succes met de laatste loodjes! hopelijk komt je kindje dit weekend vanzelf! @mowtom: balen dat je weer zo lang zit te wachten zeg... je weet dat het sowieso niet heel lang meer is, maar liever zelf bevallen dan inleiden hè... En liefst zo snel mogelijk Ik duim voor je!
lovelyengeltje: Ik moest bevallen ivm hellp, vandaar bij 37 weken al. Ik lag al vanaf 34 weken in het zh met zwangerschapsvergiftiging en dat werd met 37 weken hellp. Inleiden is miss. die gel eerst en dan weeënopwekkers?
inleiden doen ze meestal als volgt: - gel inbrengen, die je baarmoedermond moet openen (als dat nog niet gebeurd is; als ze je kunnen strippen, zal dit niet meer nodig zijn) - vliezen breken - infuus met weeenopwekkers (doen ze niet meer als het door stap 1 en 2 al 'vanzelf' snel genoeg op gang komt). Dan lig je dus 'vast' op bed; aan 1 kant infuus, aan andere kant CTG. En veel vrouwen krijgen een 'weeenstorm' van de weeenopwekkers. Sowieso moet je in het ziekenhuis bevallen als je ingeleid wordt natuurlijk.
Strippen Hier deed de vk zelf niet strippen, daarvoor moest je naar de gyn en die verwijzing gaven ze alleen bij 41+3, dan werd er ook meteen even met een echo gekeken of je nog genoeg vruchtwater had en of het allemaal nog goed ging met de kleine. Het strippen zelf vond ik niet echt pijnlijk maar zeker geen lekker gevoel. Ik ben daarna alleen mijn slijmprop verloren en verder heeft het geen effect gehad. Erg jammer want nou liep ik nog een halve week met veel slijm en te klooien met maandverband en inlegkruisjes en zo terwijl het niks hielp. Inleiden Uiteindelijk door dezelfde gyn met 42 weken ingeleid. Inderdaad eerst een gel ingebracht om de boel nog wat meer te verweken (anders kon het erg lang gaan duren zei de gyn). Net na de lunch de vliezen gebroken en rond 4 uur het infuus er op. Geen weeënstrom of zo gehad. CTG vond ik een prachtig apparaat want kon precies zien wanneer ik een wee kreeg, hoe sterk die was en wanneer die weer wegebde (je kan het dan wat beter visualiseren en dat vond ik heel prettig). Om kwart voor 7 volledige ontsluiting en om half 8 is onze dochter geboren. Je moet in het ziekenhuis bevallen maar als je wilt kan je wel vragen of je eigen vk er bij kan zijn.
ok dank je. ik heb nu toch elke dag al meerdere inlegkruisjes in. (niet tegelijk hoor haha) omdat ik heel veel afscheiding heb.(en sinds gister weet ik dus dat ik ook candida infectie heb) ik neem dan sowieso maandverband mee. hopelijk werkt het bij mij wel. liefs
Grappig hoe anders iedereen dat ervaart. Ik vond de CTG verschrikkelijk, was daardoor veel te veel gefocusd als het ware. De ontsluiting schoot daardoor ook voor geen meter op. Ik heb op een gegeven moment gesmeekt of ik even ervan afmocht en mocht douchen en toen ging de ontsluiting ineens heel snel, ging in een uur van 3 naar 8 cm. Zodra ik weer aan het apparaat hing, werden de weeen weer zwakker en schoot de ontsluiting weer niet op. En jij had er dus baat bij. Haha, ik vind het echt grappig hoe anders dat voor iedereen is.