Stoelgang na bevalling

Discussie in 'De bevalling' gestart door rose87, 30 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rose87

rose87 Lid

23 aug 2009
    64
    0
    0
    azie
    Beetje vieze vraag.. Maar Weten jullie hoe lang het normaal duurt voordat je weer normaal naar de wc kan na een bevalling?

Plassen gaat prima. Maar doordat ik ben ingeknipt heb ik nog niet gepoept. Al 3 dagen niet. Is dit normaal en is hier iets voor te krijgen? Laxeermiddel iets? Voel me super vol nu.

2. julialove

julialove Actief lid

23 dec 2014
    152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Na mijn eerste bevalling ben ik flink gehecht en kon ik ook niet naar de wc. Plassen ging moeizaam en poepen dat lukte met geen mogelijkheid. Na een dag of 5/6 kon ik weer, ook moeilijk maar het ging. Last had ik er niet van dat ik een paar dagen niet ben geweest, als dit wel zo was had de huisarts iets voor kunnen schrijven werd me verteld. Of dit ook zo is weet ik niet.

Na de tweede kon ik dag 2 weer maar ben toen niet ingeknipt of gehecht.

Je kunt wellicht pruimen(sap) proberen, dit is een natuurlijk laxerend product misschien dat dat kan helpen? En anders zou ik om tips vragen aan je kraamhulp of verloskundige, zij hebben vast meer tips.

3. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is vrij normaal dat het een paar dagen duurt hoor! Zorg dat je genoeg drinkt, vezelrijk eet, zorg voor voldoende goede vetten (bv extra lepel olijfolie over je avondeten). En als je aandrag voelt, meteen naar de wc en gewoon ontspannen zitten.
    Was hier na beide bevallingen geen probleem, ook niet met de hechtingen.

4. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Oh ja, heel herkenbaar! Ik was ook doodsbenauwd om te poepen want ik had een mega aambei. Alle angst om niks, na een paar dagen ging het zzonder een centje pijn vanzelf!

5. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Ja hoor dat is normaal. Heeft je kraamverzorgster het daar niet over gehad? Inderdaad voldoende drinken, kiwi eten en een glas sinaasappelsap met een eetlepel olijfolie helpt ook.

6. Centurychild6F3

Centurychild6F3 Bekend lid

23 aug 2014
    864
    3
    18
    Haarlem
    Heel normaal zoals je leest.
    Bij mijn verloskundige praktijk was het regel dat als je op dag 5 nog niet was geweest (zat ik tegenaan) je anaal laxeermiddel kreeg.

Drinken, vezels, kiwi's, pruimen etc eten dan komt het vanzelf

7. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier ging ik de volgende dag al als een tierelier, had laxeerpoeders meegekregen vanuit het ziekenhuis, omdat ik aan de ijzertabletten moest (daar kan je geobstipeerd van raken), maar ik had ook nog eens antibiotica erbij. :p
    De poeders heb ik toen trouwens een weekje laten staan, tot m'n antibiotica was afgelopen.
    Heb toen elke morgen 1 zakje genomen en dit zelf weer langzaam afgebouwd.
    Als je zelf het gevoel hebt dat het echt dwars zit, zou ik morgen even de huisarts bellen en vragen of hij iets voor je heeft, al is het maar om de 1e keer even wat makkelijker te maken.

8. Twingia

Twingia Fanatiek lid

7 dec 2013
    1.151
    1
    38
    thuis dingen doen, met de kinderen knuffelen.
    Friesland
    Ik was ook geknipt. S'nachts bevallen en s'middags moest ik alweer. De verpleegkundigen vonden het wel snel. Heb ijzertabletten gehad, maar moest gewoon elke dag heen.

9. Eliza78

Eliza78 Niet meer actief

Elk kraambed een drama. Bij de 4e zijn mn hechtingen er van los gescheurd.. Ik had gewoon een laxeermiddel moeten vragen.

10. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Hier ook aardig wat hechtingen. Nadat de kraamzorg weg was ml de ha laten bellen. Kreeg een flinke dosis lactulose. De eerste keer dat ik weer echt gepoept had was na een dag of 10. Voor mij voelde het alsof ik dat hoofdje er nog een keer doorheen moest. Verschrikkelijk!
    Wacht niet te lang als het niet lukt want het wordt er niet beter van...

11. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.291
    113
    Nederland
    Ik vond het dood eng! Kraamverzorgende gaf aan dat het wel een paar dagen kon duren na de bevalling. Ik heb rosvicee laxo gedronken, kiwi's, vezels en lepels olijf olie:D de dag dat ik moest..... appeltje eitje joh! :p
    Drie dagen na de bevalling kon ik weer naar de wc.

12. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    Bij mij heeft het ook 4-5 dagen geduurd en ik vond het ook doodeng, omdat ik een enorme aambei had. :) Uiteindelijk flink aan de kiwi's op nuchtere maag en 's middags de kraamzorg maar iets eerder naar huis gestuurd.;) Bleek achteraf 100% mee te vallen. Bij mijn oudste had ik een ks en toen zat er 3 dagen tussen.

13. stefanie912

stefanie912 Bekend lid

10 feb 2012
    707
    2
    16
    mag enorm graag knutselen, 3d en taarten maken met
    Friesland
    Ik ben (bijna 8jaar)geleden 2 keer ingeknipt maar op eind dag 3 kreeg ik zo'n buikpijn en toen kwam eindelijk mijn stoelgang weer... Ging wel met pijn gepaard.

Deel Deze Pagina