6:00 gaat de wekker, douchen, kinderen klaarmaken 7:00 in de auto iedereen naar het kdv en tevens mijn werk 18:00 kinderen ophalen en naar huis 19:00 thuis, kinderen laten eten, omkleden en naar bed 19:45 zelf met een bord eten op de bank 21:30 slapen Hm klinkt heerlijk ontspannen lees ik alweer ..
Op maandag werk ik altijd de ene week een ochtenddienst de andere week een ochtend en avonddienst. Tussendoor doe ik boodschappen en huishouden vaak nemen de kinderen vriendjes/vriendinnetjes mee in de middag. Ook is heel vaak mijn neefje van 14.30 tot 17.15 bij ons vanwege het werken van mijn zusje en zwager. Maandag is hier altijd vol maar wel een fijne dag Mijn man brengt de kinderen op maandag naar school daar hoef ik niet naar om te kijken.
Het is inmiddels alweer dinsdag, maar hoe mijn maandag is verlopen? Zo ongeveer... 5.15 wekker gaat, douchen, niet ontbijten..misselijk! Haren doen, niks meenemenm voor lunch. 6.10 in de auto, 20 min. rijden. Uitstappen, krant halen, overdracht, geen bijzonderheden? Koetjes en kalfjes, veel gelach, slaap lekker, werk ze.. 7.00 naar afdeling, "zuster, mag ik mijn pillen?", "momentje, kom er zo aan ", rapportage lezen, overleggen met collega eeeen turbo. 7.10 pillen uitdelen, bewoners helpen, ontbijt maken, nog meer pillen geven, controles doen, nog meer bewoners uit bed halen. Oooh is het al bijna 10.00 uur ? Oke, kom! 2 bewoners helpen met zijn 2en. Nog meer pillen geven. Bewoners eten geven die het zelf niet kunnen. Overige pillen overdragen aan collega's. 10.00 gesprek met leidinggevende... 10.50 klaar! Koffie? Ja, lekker. Koffie op, eten klaar maken, drinken aanbieden, toilet bezoeken (bewoners! Eigen blaas staat op knappen), overleggen met familieleden en disciplines, 12.00-12.30 bewoners aan tafel, bewoners helpen met eten en drinken. Kijk toetje, met extra veel slagroom. Danku zuster, daarom houd ik van u. Aaaah smelt momentje. Oh nog 1 pilletje, tafels opruimen, vaatwassers inruimen, toilet rondes, wat te drinken erbij en in de comfortabele stoel uitbuiken. 13.00 rapporteren, vergeet ik niks? Nee het is goed. Eigen bijzonderheden aan collega overdragen, nog even koetjes en kalfjes. 13.30 jas en tas pakken, sleutels in de hand...uhm...moest nog plassen! Dat nog maar even gedaan. "Doei iedereen", "doei zuster, wanneer bent u er weer?" "Overmorgen." "Ooh gelukkig, dat duurt niet zo lang." Weer een smelt moment. Bewoners blij, ik voldaan naar huis. Ik heb mijn pieper ingeleverd, ben in de auto gestapt, heb keihard meegezongen met "verleden tijd", ben thuis gekomen en heb letterlijk niks meer gedaan op de maandag. Hoewel ik kapot was, was dat toch een rustige werkdag. Oh en vriend brengt kinderen naar de BSO, aangezien er geen enkele BSO hier in de buurt open is om 6.10 uur.
05:00 Bodine roept dat ze wakker is. Ik roep terug dat het midden in de nacht is en dat ze moet gaan slapen. 06:15 de wekker, douchen en aankleden. 06:30 tas, jas en schoenen van Bo klaar leggen 06:45 ontbijt en lunch maken voor op het werk. Koffie!!!!!! 07:00 Bo is wakker. Even snel knuffelen, schone luier aan en haar bij papa in bed leggen met een kopje thee. 07:10 naar het station lopen 07:24 in de trein (met koffie!) 08:30 mijn man brengt Bo naar het kdv en rijdt door naar zijn werk. Ik ben om die tijd net op mijn werk, computer aan, weekstart (nog meer koffie!) 13:00 lunch en even wandelen en daarna door met deel 2 van de werkdag. 16:50, computer uit en naar het station rennen 18:15 Bo ophalen op het kdv. Fijne dag? Goed geslapen? Gegeten? Ja bedankt, fijne avond. 18:30 koken, eten, toetje? 19:00 Tjoeketjoeke toet toet. Daar komt de trein aan. Ooh no, crash. Help me! (Groot succes die treinbaan van ikea) 19:30 Bo in bad, snel nog een was in de wasmachine. 19:45 pyjama aan, verhaaltje voorlezen, knuffelen en slapen. 20:00 keuken opruimen, speelgoed in de kist en thee zetten. Beetje knutselen aan de eettafel of een lekker boek lezen op de bank. 21:00 man komt thuis, eet wat en ploft op de bank. “Ik heb zo’n zwaaaaaaar leven!” Ja schat, tuurlijk 23:00 bed
Maandag is een werkdag en vrij chaotisch altijd haha. 06.00 gaat de wekker, douchen, make-up en aankleden. 06.30 blokje om met de hond 06.35 man wakker maken, zelf ontbijten en ontbijt tafel dekken voor de kinderen. 07.00 de oudste twee uit bed halen en aankleden en klaarmaken. 07.30 de jongste twee een kus geven en dan sprint ik de deur uit. 08.15 ben ik op m’n werk en begin ik met een grote kop thee haha. 13.00 lunchpauze. Nu in m’n lunchpauze naar huis geracet, met I naar een afspraak in het zkh geweest. I weer thuis gedropt en terug naar werk. 14.00 weer op kantoor 17.15/17.30 naar huis! 18.00 thuis en vaak kunnen we bijna gelijk aan tafel omdat de aupair al begonnen is met koken of al gekookt heeft. 18.30 tafel afruimen 18.45 kinderen onder de douche Hier tussen komt m’n man vaak thuis en gaat eten. 19.00 jongste aan de sonde koppelen en in bed 19.15 verhaaltjes voorlezen en oudste drie in bed. 19.30 troep opruimen en beetje huishouden. Rondje lopen met de hond. 20.30 crashen op de bank haha Rond 22.30 nog heel even met de hond naar buiten. Douchen en naar bed.
bij de Takko hebben ze ook jongensmaillots tot volgens mij maat 128. Zijn gewoon grijs of blauw (jongenskleuren dus, met op de voet/enkel bijv een hijskraan of een vrachtauto. Zo lijkt het of ze sokken aanhebben
De start is afhankelijk van of we thuis zijn of aan boord. Aan boord: wekker tijdstip veel te vroeg Kinderen uit bed halen, aankleden, eten bladibla, het normale rijtje. Laatste dingen in de tas proppen Naar huis rijden in de hoop op geen/weinig file 3 kinderen naar school Daarna: zie onder thuis Thuis: 7.00 en 7.10 de wekker Kinderen wakker maken en aankleden Eten Badkamer voor de haren en tanden Schoolspullen klaar maken 3 kinderen naar school En dan afhankelijk van hoeveel zin ik heb en wat nodig is huishouden en boodschappen 12.00 kleuter ophalen (oudste 2 lopen zelf) Eten 13.00 3 kinderen naar school Minimarkt op t dorp, groente/fruit/kaas halen Van alles en niks 15.30 kleuter ophalen 16.30 koken 17.15 eten Bad/opruimen 19.00 kinderen naar bed 20.00 me-time!
maadag drukste dag van de week. 06:30 de wekker, manlief naar zijn werk. Mijn jongste van 2 kruipt nog even bij mij in bed om te knuffelen. 7:00 uur ga ik eruit. Oudste maak ik wakker en ik leg haar kleren zo neer dat het haar lukt om zelf aan te kleden. Ik ga naar beneden en verschoon en kleed de jongste aan. we gaan naar beneden. Ik zet koffie, maak pap voor de meisjes en geef hun een vitaminetabletje. Terwijl ze pap eten maak ik een de lunchtrommel voor de oudste klaar, beker melk en drinken. Fruit krijgt ze op school. 8:00 uur de auto in jongste naar het kdv. Dan terug naar huis en lopend naar school. 08:45 ben ik terug. Ik ga naar mijn boven en start mijn pc op. Ik werk tot thuis tot 16:45 uur. Oudste gaat naar de BSO en via daar naar zwemles. Tussendoor zet ik de was aan. Ik log om 16:50 uit, heb om 17:00 uur fysio. Na de fysio ga ik even gauw langs kruidvat. 17:50 wacht ik tot de zwemles klaar is. Help mijn dochter met aankleden en we rijden naar huis. Manlief is thuis en heeft de jongste om 16:45 opgehaald van het kdv. eten klaargemaakt. altijd iets makkelijks uit de vriezer. Vanavond macaroni. We kunnen gelijk aanschuiven. Douchen hebben we al gedaan. dus na het eten nog even tijd voor spelen, knuffelen etc. Om 19:30 naar boven en 19:45 plof ik met koffie op de bank.
Misschien een gekke vraag hoor, maar als jij op maandag niet werk, waarom gaan de kinderen dan naar de opvang?
Deze maandag was een stuk anders dan mijn normale werkdag. Dafne moest buisjes. Ging erg snel, want afgelopen woensdag pas gehoord, en vandaag al een plekje. Dus de wekker ging om 6 uur. Vriend en ik eruit en snel wat eten. 6.40 dafne eruit. Die mocht niks eten of drinken. 7.30 melden in zh. Naar de kamer. Om 8.30 naar de holding en 9 uur naar de ok. Alles ging goed en binnen 10 minuten weer op de verkoever. Meiske was gelukkig snel wakker en om 10.45 mochten we naar huis. Dafne neemt het ervan en zit al de hele dag in dr pyama, haha. Ik heb net nog even boodschappen gedaan en zo gaan we toch nog even naar buiten. Verder doe ik weinig. Koken, vaatwasser, kind naar bed en vanavond bijkomen op de bank met Netflix.
Kwart over 6 opstaan, aankleden en make up, hond uitlaten, werken, avond eten, kids douchen en op bed leggen, paardrijden, douchen, tv kijken en naar bed. In een notendop.
6:30 opstaan, douchen, kinderen douchen, klaarmaken voor school, ontbijt en broodtrommels maken. 08:00 kinderen naar school en ik naar werk 13:00 uur thuis uit werk. 13:00-15:30 werken voor eigen bedrijf, huishouden of relaxen. Vaak ook boodschappen doen... !5:45 zoon eten en omkleden 16:15 uur zoon podotherapie 17:00-19:00 uur Zoon trainen, ik bijles geven dochter thuis met papa 19:15 uur weer thuis zoon eten 19:45 Kinderen in bed 20:00 uur eten koken voor mijzelf. 20:30 uur ik eten, nog wat werken voor de zaak 22:00 uur slapen De weken dat we geen podotherapie hebben traint zoon vanaf 16:00 uur.
Vandaag: 5:50 zoon wakker , komt vragen of hij naar beneden mag. Jup ga maar slapen word niets meer. Ik doezel nog wat en 6:30 ga ik even een spelletje doen op mijn tel. 6:45 komt dochter even knuffelen. 6:55 eruit aankleden etc. Eten maken voor de kinderen voor school en voor ontbijt. Zoon zijn medicijn erbij. 7:20 ontbijt / ik alleen koffie vandaag. 7:35 zoon herrinneren aan medicijnen en zijn sokken aandoen. En een goede dag want hij doet zelf zijn schoenen aan. 7:45 zoon met busje mee, dochter is ook klaar met eten.. Helpen met haar haren. Even wat opruimen in de keuken. 8:05 met dochter naar buren lopen , ze rijd met de buurvrouw mee vandaag. 8:15 nog een koffie en doei papa van kids Nachtkastje schoonmaken en eerste laag verf. 9:30 opruimen/ wassen/ inpakken/ ontbijten/ opruimen. 10:45 film kijken en liggen.. 12:15 hond uitlaten, was ophangen 13:00 tweede laag verf op nachtkastje. 13:30 lunch en even zp 13:50 tafels afnemen, katten eten geven 14:15 dochter opvangen was opvouwen 14:40 zoon opvangen 14:45 even op telefoon YouTube kijken en een bakkie zelfgemaakte uiensoep. 15: 20 inpakken en hond een botje geven Zo een bakkie koffie en eten voorbereiden. Nog was vouwen, keuken opruimen en de wc schoonmsken en stofzuigen dan eten en kinderen douchen, Hunted kijken en rond 22:30 slapen.
Vandaag: 07:00 wakker worden met een kopje koffie in bed. 08:00 bed uit, naar beneden en spelen met mijn kind. 08:30 ontbijten 09:00 telefoontjes plegen 09:30 poetsen 10:30 aankleden 11:00 naar de bakker 11.30 even relaxen 12:00 lunch 12:30 huishouden en boodschappen bestellen. 15:30 relaxen Ga zo nog even de vaatwasser uitpakken en even internetshoppen. Om kwart voor 5 begin ik met koken. Rond 17:30 eten en daarna opruimen. 18:45 de deur uit richting kraambezoek, mijn zoontje blijft thuis bij mijn vriend. Die gaat om 19:15 douchen en daarna naar bed. Ik ben tegen 20:30 weer thuis en ga dan even lekker tutten. Maskertje, in bad ect. Om 22:00 naar bed
laat ik voorop stellen dat ik maandag haat, deze maandag vooral! Ik werd om 6.30 wakker met een naar trillend gevoel, ik had het koud, onrust van binnen, en elk spiertje in mijn lichaam deed pijn. Kwam ik erachter dat ik gisteren avond vroeg in slaap ben gevallen, mijn medicatie ben vergeten in te nemen, en ik dus afkick/ontwennings verschijnselen heb. Wat een feest. Ik ben meteen naar beneden gegaan om een bakje kwark te eten en alsnog mijn medicatie te nemen. Daarna terug naar boven, bad voor zoon aangezet en hem wakker gemaakt. Dochter uit bed gehaald en weer naar beneden brood en thee voor de kinderen gaan maken. Om 8.15 is zoon naar school gegaan en ben ik gaan huishouden (schoonmaken, wassen strijken). 12.00 uur kwam zoon uit school en heb ik met de kinderen een broodje gegeten. 12.45 is zoon weer naar school vertrokken en heb ik dochter op haar kamer laten spelen en ben ik in bed een boek gaan lezen (slecht!) Nu zijn we weer beneden, ben ik langzaam aan begonnen aan het avondeten (heb pastasaus uit de vriezer gehaald). Ondertussen voel ik me nog net zo verrot als vanmorgen toen ik wakker werd dus als man straks uit zijn werk komt zorg ik dat het eten klaar staat, draag ik de kinderen aan hem over, neem ik nogmaals mijn medicatie en duik ik mijn bed weer in in de hoop dat ik morgen weer goed wakker word.
Het is weer maandag: 6.20: wakker, douchen, op weg naar beneden om computer alvast aan te zetten maar natuurlijk zijn de kinderen dan ook wakker geworden. Man douchen, kinderen kleden zich aan, ik kleed de jongste aan 7.30 uur: ontbijt, ik begin met mijn werkzaamheden 8 uur: man vertrekt met de twee oudsten, schoonmaakster komt 8.30 uur: ik breng de jongste naar de creche 10 uur: koffie! 12 uur: schoonmaakster vertrekt Ondertussen werk afronden voor de pauze, af en toe ZP'en. 12.30 uur lunch, geen inspiratie dus boterham met cremekaas en gerookte zalm, stukje appeltaart toe. Opnieuw begonnen met werk, heb Joy Division op staan. En ben bezig aan een boodschappenlijstje. Straks boodschappen doen, de meiden halen, koken... Ik zal blij zijn als ik rond 20.30 uur op de bank kan ploffen...
5.30u eruit. Brood etc klaarmaken voor mij en oudste dochter. Flessen klaarzetten voor de jongste. 6.30u meiden wakker maken. De oudste gaat zelf eten en aankleden, de jongste kleed ik aan en zet ik in de kinderstoel met brood en melk. Daarna doe ik het haar van de oudste. 7.00u jongste naar de opvang brengen, praatje maken, oudste naar de vso brengen 8.00u start werkdag 16.30u einde werkdag, meiden halen, snel eten, jongste naar bed en zorgen dat de oudste om 18.30u naar voetbal kan. Dan nog opruimen etc... Ben blij als ik zit
Vandaag 04:45 wekker gaat af voor mijn vriend en die krijgt een schop het bed uit 06:20 wekker gaat voor mezelf.. snoozen 06:30 wekker gaat nogmaals dus er uit. Aankleden, haren doen, opmaken en de hele ratseflats. 06:50 C is wakker en wilt naar beneden 07:00 N wakker maken en aankleden 07:05 kinderen aan tafel, brood smeren en koffie zetten 07:10 hond gauw naar buiten om te laten plassen 07:20 C der haar doen en aankleden 07:30 gauw wat fruit snijden voor mezelf 07:40 in de auto naar mijn moeder 07:55 kinderen bij mijn moeder en naar mijn werk 08:30 - 11:30 werken 11:50 weer bij mijn moeder 12:30 thuis, gelijk de kinderen naar bed 12:45 hond laten plassen 12:50 zelf wat eten en dan op de bank ploffen 14:45 C wakker 15:30 N wakker maken 16:00 naar het centrum 16:45 hond uit laten 17:15 eten koken 17:45 eten 18:30 afwassen en opruimen 19:00 kinderen naar bed 19:15 hond laten plassen 19:30 speelgoed opruimen en stofzuigen 19:45 klaar.. 20:45 vriend komt thuis 22:00 naar bed, en nog even zp'en
07:00 mijn wekker,wassen,ankleden etc. 0730 de deur uit met de bus naar werk 0800 op mijn werk. 0800 wekker man en kinderen 0900 man brengt kids naar school 1230 Man haalt kids op van school 1330 klaar met werken terug naar huis. 1400 thuis, direct aan tafel voor warme lunch met man en kids. 1445 man gaat naar zijn werk en ik breng Kids weer naar school 1500 kids op school ik blijf koffie drinken in een barretje in de buurt van school. 1630 kids klaar met school. 1930 avondeten kinderen,douchen etc. 20:30 jongste naar bed 2115 oudsten naar bed 22:00 man thuis van werk.