We krijgen elke maand een overzicht per mail, van ons verbruik. En in september was het advies ineens om van 157,- naar 212,- te verhogen. En nu, 1 maand later naar 241,-. Dat is binnen 2 mnd dus 84,- Heel raar zo ineens. We zijn niets anders gaan doen. Je zou bijna denken dat de buren stroom af tappen ofzo hahaha. Heb NLE gebeld. Ze hadden geen verklaring voor dit advies verder. Zeer onfatsoenlijke meneer aan de telefoon die mij niet liet uitpraten en dwars door mij heen bleef praten. Zeer storend. Heb ondertussen contact gehad met een andere leverancier. We stappen over. Zij betalen de afkoopboete. Scheelt 80,- per maand straks.
Wij zijn van 175 naar 195 naar 212 gegaan in 1 jaar. De prijzen stijgen en ik denk dat ze daar nu al rekening mee houden. Ons huis is rond de 150m2
Wij betalen nu €252 maar hebben net ons contract overgesloten en gaan naar €222 per maand. (Wel een relatief groot vrijstaand huis)
Wij betalen €96 per maand(verwacht een klein bedrag terug te krijgen). Wij hebben geen gas en zonnepanelen, wel een warmtepompsysteem. Verbruik was afgelopen maand 302kwh. Het betreft een tussenwoning van 3 jaar oud, 138m2.
Dat klinkt idd wel als veel. Wij hebben een groot jaren dertig huis, slecht/niet geïsoleerd, met bedrijf aan huis, betalen 295 per maand.
Vrijstaand boederijhuis op de vlakte uit 1930 Betalen €150pm aan gas en elektra bij Essent Geen zonnepanelen Qua isolatie kunnen we zeker nog wat doen bv het dak of de buitenmuren Krijgen elk jaar wel €150/200 terug
Ook wij moesten van 150€ nu maar 190€ per maand gaan betalen (nuon) 2onder1 kap woning, 125m2, redelijk geïsoleerd. Hier voor hadden wij een nieuwbouw en betaalden altijd 150 en kregen 600 terug.... Nou wij dachten, oké dan zullen wij nu wel niets terug krijgen... Maar dat ik nu ook nog eens 40 per maand meer moet gaan betalen, vind ik absurd. Hier dus druk met vergelijken
En hoe is jullie verbruik dan? Is dat flink hoger dan het Nibud aangeeft? Want dan is een hogere rekening wel logisch. Wij betalen 100€/mnd voor rijtjeshuis 125m2 uit 1980. En krijgen bij de jaarlijkse afrekening altijd geld terug.
Wij betalen 81 euro per maand voor een gezin met 5 personen. Wij gaan zeer bewust met energie om. Ook stappen we ieder jaar over. We kregen van het afgelopen jaar nog 175 euro bonus terug en 5 euro wat we te veel hadden betaald. Ook nu aan het kijken om over te stappen.
Hmm ik vind het wel erg veel. Heb je bij een slimme meter elke dag een stand die doorgestuurd wordt? Dan zou je misschien kunnen achterhalen waardoor hij zo omhoog is gegaan. En als jullie niks anders hebben gedaan, zou de meter misschien op hol geslagen kunnen zijn? Ik voer het handmatig in. De verwarming gebruiken we niet vaak. Ik probeer onder de 100 pm te blijven voor een 110 m2 jaren 70 rijtjeswoning. In ons vorige huis vertrouwde ik de meter niet. Daar zaten we in een veel kleiner huis met nog een woning op ons aan de 160 pm met 1 kind.
150m2 en €230 Nuon.. Ik begon ooit op 150 en idd overal verhogingen.. we zijn overgestapt Essent here we come €180
Hier een vrijstaande woning van 145m2. Jaren ‘50. Alle mogelijke isolatie. Geen zonnepanelen of warmtepomp. We betalen € 200/mnd. We stappen elk jaar over en krijgen elk jaar geld terug.
Wij betalen 119 euro en krijgen elk jaar paar tientjes terug. Hoekhuis 120m2, gas geen zonnepanelen. We hebben luchtverwarming, dat scheelt iets geloof ik.
Wij hebben een 2onder1kap woning (hoekhuis) uit de jaren 30, niet per se heel goed geïsoleerd. 's ochtends is het hier 16 graden in huis, brr. Wij betalen 125 pm, voor 2 personen en krijgen aan het einde van de rit zoals het er nu uitziet een bedrag terug.
Dat is inderdaad wel heel raar dan. Vooral als je niks anders heb gedaan dan normaal. Gelijk heb je dat jullie overstappen.
Wij betalen €215,- per maand. Hiermee komen we uit. Zit op een 3 jarig contract bij powerpeers. Gas en stroom. Ik gebruik prijsvergelijkingsites zoals gaslicht.com de tarieven worden daar goedkoper aangeboden doordat ze deals sluiten met de leveranciers. Het loont om ieder jaar over te stappen. Ik wissel tussen een aantal leveranciers. Ieder contract een cashback en lagere tarieven. Belastingen kunnen nooit vastgezet worden, dat zorgt voor de prijsstijgingen