Wij zijn begin dit jaar verhuisd van een nieuwbouw ultra goed geïsoleerde tussenwoning naar een vrijstaande woning van ongeveer 130m2. Omdat ik geen enkel idee heb wat we verbruiken en binnenkort met 4 zijn heb ik het temijn bedrag gezet op 200€. ik weet dat we ons met de zonnepanelen volledig voorzien van stroom en we kregen het advies om het bedrag te verlagen naar 40€. Mooi niet, want we hebben hier nog geen winter mee gemaakt en gaan de komende maanden natuurlijk flink stoken (ben een koukleum en houd van lang douchen, zet de verwarming vaak op 22). Wij laten het bedrag dus op 200€ staan, maar gaan in januari wel wat terugkrijgen (meer dan 250 euro).
Dat is wel een fors verschil! Ben benieuwd wat je terugkrijgt. Let wel op dat mocht de energiemaatschappij in tussentijd failliet gaan je je geld (voorschotten) kwijt bent. Zonde als je er al te veel boven zit.
Ik verwacht van niet, maar heb het hier wel voorbij zien komen in topics dat mensen voor honderden euro’s het schip in gingen. Vandaar dat ik dacht, ik waarschuw toch even.
Ik vind het ook een fors bedrag, zeker voor een nieuwbouwwoning. Wij hebben ook een nieuwbouw hoekwoning (met een paar zonnepanelen). Momenteel betalen wij 150 euro per maand, maar wij hebben tot nu toe al 600 euro teveel betaald. Wij zijn met 5 personen.
Tussenwoning uit 2012, geen gas, zonnepanelen, 150m2, 4 personen: €40 pm. Ons verbruik is minder dan is ingeschat en we hebben meer terug geleverd. Ik verwacht dus dat wel nog wel iets terug krijgen en nog de welkomstkorting. Vanaf december stappen we weer over naar een andere leverancier.