Hoe vieren jullie (kinder)verjaardagen

Discussie in 'De lounge' gestart door Yeuu, 5 feb 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yeuu

Yeuu Fanatiek lid

25 jul 2017
    1.434
    805
    113
    Vrouw
    Wij hebben geen "kringetje-verjaardag". Maar meer een "groepjesverjaardag".. Oftewel verspreid door onze woonkamer zijn groepjes (zittend of hangend aan statafels) die wisselen van samenstelling en kletsen en eten.

Nu wil ik het eens anders gaan aanpakken, zodra het mag.
    Muziek wat harder aan (omaatjes zullen er beide niet meer bij zijn , al had mijn oma dit geweldig gevonden) en ook gewoon lekker dansen.

Hoe vieren jullie een verjaardag in huis? Zaaltje gaan we nu niet aan beginnen.

2. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.267
    25.733
    113
    Klein, dus echt alleen met naaste familie (opa, oma, tante, neefjes, nichtjes (we hebben nog iets meer familie, maar die woont aan de andere kant van de oceaan).
    Dus wij zitten gewoon gezellig bij elkaar. Niet per se in een kring, maar ook geen statafels nodig. En verder besteed ik veel aandacht aan het eten: zelfgemaakte taarten, hapjes, avondeten, etc.

3. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    We hebben een hele tijd in het buitenland gewoond en zijn het verjaardag vieren een beetje verleerd. Wat wij het liefst doen is met de opa's en oma's lekker een dagje weg en herrineringen maken. Het besef komt keihard binnen dat dat niet het eeuwige leven is.

4. Dompiewompie

Dompiewompie Fanatiek lid

2 jul 2018
    1.168
    1.489
    113
    Vrouw
    Wij vieren klein en in meerdere keren (maar wel voor alle kinderen samen).

Dus 1 dag mijn ouders en broers (met aanhang en kinderen. Andere dag mijn ouders en schoonzussen (met aanhang en kinderen) en nog een andere dag hebben ze samen hun kinderpartijtje. Dit verspreiden we over de hele zomer anders word ik helemaal gek :roflmao: omdat het een klein groepje is, zitten we gewoon aan de tafel of in de tuin en speelt er om beurten wel iemand even met de kinderen.

Op hun echte verjaardag vieren we met het gezin. Dan krijgen ze een kado van ons en mogen ze het avondeten kiezen.

Mamavandrie34 vindt dit leuk.
  5. Cobon

Cobon Niet meer actief

Kleinnnn! Net als @Adje , aandacht voor zelfgemaakt eten en taart e.d.. huis gezellig, sfeer gezellig, aandacht voor alles en iedereen. Ik kan dat niet met een huis vol visite en de meeste familie woont best ver weg, ik vind dat dan 'zonde' en dus vieren we in etappes feest :)

Adje vindt dit leuk.
  6. Linda86

Linda86 VIP lid

Onze kinderen zijn allebei in de zomer jarig, dus wij vieren het altijd buiten. Met slechter weer zetten we de partytent op. Verder wat statafels, zitplekken voor de wat ouderen, gezellige muziek, hapjes en de barbecue aan. Kinderen spelen binnen en buiten (in de tuin en soms ook daarbuiten).

7. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.824
    18.545
    113
    Vrouw
    Wij vieren het klein, en aangezien beide kinderen in de winter periode jarig zijn, vieren we het ook nog verspreid..
    Wel echt zo'n typisch Nederlandse kring verjaardag :oops: alleen de worst en kaas ontbreken want dat vind ik vreselijk. Meestal halen we wel iets van lekkere hapjes of we maken zelf iets klaar.

8. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Voor mijn vertrek naar het caribisch gebied zoals jij omschrijft. Maar voor ons vertrek 2 maal een zaal gehuurd voor surprise party en ons afscheidsfeest en dat beviel zo goed dat wanneer wij in NL zijn ik op deze manier de verjaardagen gaan vieren. Vooral voor 2 winterkinderen ideaal. Je hebt de ruimte dan en er stonden mensen achter de bar. Enige wat ik hoefde te regelen waren de hapjes en het eten.
    En het hoeft echt niet heel duur te zijn. Heb toen meerdere locaties bekeken en sommige zalen moetje hapjes en drankjes daar afnemen maar je hebt ze ook gewoon waar je zelf je drinken en eten mee kan nemen.

9. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.175
    10.710
    113
    Wij vieten alleen de kinderverjaardagen, in de zomer, voor beiden samen.
    Nemen de bbq, wat tafels, kleden om op te zitten, wat versiering en een berg eten mee naar het park. Mensen lopen rond en zitten in wisselende samenstelling op de kleden, trappen een balletje, maken een ommetje. Na de taart is het zelfbediening. De laatste keer was er ook een zwemvijver waar de grotere kinderen zich in vermaken. Veel eten, veel chaos, veel gezelligheid. Prima.

10. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    In de zomer binnen en buiten. Winter (pre corona) hele dag inloop dus wel gezellig om ook echt ff bij te kletsen. Geen kringetje ofzo

We gaan nu eind maart wel echt de verjaardag van mn jongste uitgebreid vieren. Arme schaap heeft al 2j amper een verjaardag gehad

11. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Klein. Schoonfamilie apart van mijn familie. Kinderen zijn in de zomer jarig en we zitten dan eigenlijk lekker in de tuin gewoon. Heb lounche set en een eettafel set. Geen kring ofzo, mensen zetten hun stoel zelf wel ergens bij waar ze willen gaan zitten

Hier overigens wel worst en kaas en smeersels :rolleyes: maar dat is de keuze van de kinderen zelf. Die vinden dat heerlijk en zij mogen altijd zelf hun verjaardag indelen. De oudste wil bijvoorbeeld geen taart, dat lust hij niet dus dan haal ik dat ook niet. Kan ook zijn dat hij grote pan soep wil met verse broodjes erbij. Geen idee wat ze dit jaar willen

Kinderfeestje elk jaar wat anders. Vorig jaar thuis gedaan, doen we dus nooit meer :roflmao: hadden met de buren springkussen gehuurd en bij onze achtertuinen gezet. En om en om afgewisseld met groepjes kinderen van beide feestjes. Denk dat ze dit jaar willen gaan wokken met 1 vriend/vriendinnetje. We gaan het zien

12. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.290
    113
    Nederland
    We vieren het altijd met familie en meestal op een zondag i.v.m. werk.
    De oudste is in december jarig, dus dan komt mijn kant van de familie op een zondag en staan er hapjes etc op tafel. M’n schoonfamilie komt wel vaak op de dag zelf die wonen om de hoek.

De jongste is in de zomer jarig en dan zitten we lekker buiten en laten we wel iedereen op één dag komen, dan doen we de BBQ lekker aan.

13. Zomerbloem

Zomerbloem Fanatiek lid

19 mrt 2018
    2.122
    2.577
    113
    Vrouw
    Kinderverjaardag is eigenlijk altijd in thema. Alle gasten doen altijd mee. Heerlijk verkleed in dat thema zoon vind dit geweldig:roflmao:

14. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.207
    1.263
    113
    Centrum België
    Meisjes zijn jarig met 2 dagen verschil. Met familie vieren we het dan met grootouders, meters en peters zo vlak rond die datum. Maar dan valt t toch ook nog in groepjes. Ex-schoonouders zitten liefst aan tafel, anderen keuvelen gezellig in de zetel, …. Voor klasgenootjes hebben we het de laatste 2 keer (pre-corona) in juni gevierd ondanks dat de meisjes in januari jarig zijn. Hadden het wel gehad met binnenspeeltuin en we hadden een grote tuin waar dan geen gebruik van gemaakt werd tijdens de winter. Dus dan maar verschoven naar juni met springkasteel enz. Voormiddag het feestje voor de jongste, namiddag voor de oudste en after party met een aantal ouders :p:D.

15. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Onze drie zoontjes zijn allemaal in 1 week tijd jarig. Dit is in mei, we pakken dan het weekend tussen de verjaardagen in. Meestal hebben we mooi weer.
    We zetten een grote bak met ijs en verschillende soorten biertjes en wijn neer waar iedereen gewoon uit kan pakken. Koelkast vol fris. Heel veel verschillende soorten hapjes (zowel warm als koud) en uiteraard taart.
    Inloop vaak vanaf 14:00 uur (voor degenen met jonge kinderen), degenen die willen kunnen blijven eten (bbq, of hamburgers oid) en borrelen en degenen die op tijd weg gaan kunnen gewoon gaan. Soms komen er om 19:00 ook nog mensen aan, omdat het maar 1x per jaar is vinden we dat hartstikke prima en gezellig.
    We hebben vaak buiten meerdere plekken met statafels en een loungeset en binnen gewoon de zithoek en statafels. De eettafel zetten we vol hapjes, glazen, enz. Iedereen weet bij ons haar/zijn weg te vinden dus we hoeven dan zelf ook niet de hele dag in de gaten te houden of iedereen wel drinken/eten heeft.

We hebben het speelgoed op zolder staan en nu ook daar een bank en tv met wii dus de kinderen gaan vaakl met elkaar naar boven of buiten spelen (wonen naast een speeltuintje).

Voor onszelf is het ook echt een jaarlijks feestje waar we naar uit kijken. Alleen het opruimen is wat minder ;)
    Muziek gaat ook gewoon goed aan, hebben nog nooit klachten gehad, maar dat is misschien omdat de buren ook gewoon uitgenodigd worden.

Heb nu alweer zin in de verjaardagen dit jaar :)

Deel Deze Pagina