maandje pauze ivm december maand

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door jantje09, 8 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. roosje01

roosje01 Bekend lid

5 mrt 2009
    503
    0
    0
    brabant
    Ik was op 14 december uitgerekend en onze dochter is uiteindelijk 20 december geboren. Tja ik moet eerlijk zeggen dat ik op 5 december wel echt zoiets had van: niet vandaag komen, niet vandaag komen:)... nou dat heb ik geweten want ze is uiteindelijk bijna een week "extra" blijven zitten, ha ha ha!

Ik persoonlijk zou nooit een maand hebben overgeslagen, ik heb een zus die al 7 jaar bezig is en daarom vind ik elke zwangerschap een klein wondertje! Kijk iedereen zijn ding hoor maar onze dochter zal vaak vrij zijn met haar verjaardag (kerstvakantie) dus ze kan dan lekker 2 weken spelen en genieten van haar nieuwe kado's;).

Je kunt een zwangerschap meestal niet plannen en zeker de bevallingsdatum niet. Zo is de baby van mijn schoonzusje 7 weken te vroeg geboren, dus stel dat je in januari uitgerekend bent dan kan de baby alsnog in december komen.

Ik heb het niet als vervelend ervaren om zo dicht bij kerst te bevallen. De afgelopen kerst was de mooiste en bijzonderste kerst ooit omdat onze dochter toen net was geboren en dat was ook heel speciaal!

2. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Ik kan het prima begrijpen voor een ander maar voor mij ook geen pauze-maand. Ik hoop stiekem dat het december wordt. Afgelopen jaar kregen we een positieve test als kerstkado (werd een MA..), misschien aankomend jaar een baby als kerstkado? :D
    Ik ben zelf tussen kerst en nieuw jarig, nooit problemen mee gehad. Zou het nóg geweldiger vinden als het op mijn verjaardag geboren werd of als ik dan uitgeteld zou zijn, haha!

Ach, als het maar mag gebeuren, dan zul je mij er niet over horen wanneer....

3. theeleut1

theeleut1 Actief lid

1 feb 2010
    308
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heey,

Ik doe ook niet aan overslaan. Van zoonlief beviel ik met 36 wkn, dus plannen kun je het niet. Ik had ook twee weken overtijd kunnen lopen, dan zit er zomaar 1.5 maand verschil in. Als je het risico dus niet wil lopen om in decemberte bevallen zul je eigenlijk langer moeten wachten.

Tja

4. Ragazza

Ragazza Bekend lid

31 jan 2010
    695
    0
    0
    Mij zou het ook ook niks uitmaken, maar manlief wel :x!

Hij is ook in december jarig + veel andere familieleden en vond/vind het echt een verschrikkelijke maand...

Toen we in januari "begonnen" zei hij wel gelijk "niet in december" , maar nu is hij er zo mee bezig en wil het ook zo graag, dat ik hem er niet meer over hoor :D!

Maar ik HOOOOOOP dat we deze maand zwanger zijn, dan komt het nog eind november... en anders houd ik mijn mondje ;)!

5. misa

misa Niet meer actief

Ik kan me wel indenken dat je er over nadenkt en dat het niet handig is. Maar ook wij gaan er niet voor pauzeren..!
    Maar als iemand dat wel wil, is dat geheel zijn of haar keuze natuurlijk! :)

Maar ik denk dat als je het echt niet wilt, dat je bijna wel 3 maanden moet overslaan vim te vroeg en laat geboortes.
    Bovendien als je kindje eind nov komt, is het nog erg dicht bij 5 dec, toch?

Allemaal succes!!!

6. Ragazza

Ragazza Bekend lid

31 jan 2010
    695
    0
    0
    Ja, zo is het Jois, en 3 maanden overslaan... NOT ;) :D!

7. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    ik vind het een groot wonder als je zwanger mag raken.

wij gaan deze maand echt niet overslaan voor zo'n luxe probleem.;)

8. miekiee

miekiee Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.276
    1
    0
    thuis mama,en invalkracht in de gehandicapte zorg
    katwijk
    nou ik kon haar wel begrijpen hoor!...ik zelf ben 5 jaar terug bevallen van een meisje op 1 januari,echt waar heel leuke bevalling,vuurwerk uit het raam,speciaal voor haar zeiden we dan.
    maar dan haar 1e verjaardag..pfff hier is het standaard dat iedereen bij hun opa en oma's elkaar ontmoeten en hun een gelukkig nieuwjaar wensen,met als gevolg dat er nooit iemand tijd had om even naar een kinderverjaardag te komen,met als gevolg dat wij het nu een dag later vieren!echt zo zielig voor haar.wiij zelf vonden het onzin..werden hier zelfs boos om als men af belde...maar ja wat moet je ermee..je kan er niks mee,je kan ze moeilijk aan hun lurven trekken en zeggen"hier jij,zitten,pak een brok taart,en geef mijn kind een kado".
    dus vanaf nu versieren wij in de nacht van 31 dec en 1 januari,de huiskamer,en krijgt zij van ons gewoon haar mooie verjaardags kado,en vieren wij het de volgende dag het dik over,met dan wel veel visite!

ik meen het echt..voor haar is deze data echt niet leuk!!!maar ik was allang blij tijdens de bevalling dat ze eruit was!btw ik was trouwens 16 jan uitgerekent bij haar!

9. patrien

patrien Niet meer actief

tja, wij hadden er geen rekening mee gehouden maar waarempel in december uitgeteld.
    ik was 14 december uitgeteld en had op 5 dec. zoiets van vandaag niet en dat verzoek werd gehoord.
    toen kwam kerst eraan en ik had zoiets van niet 1e kerstdag, 2e had ik niet zo erg gevonden.
    dus eigenlijk zijn er maar 2 dagen in december die ik liever nie wou, maar als het zo was tja, dan was het zo.
    uiteindelijk ben ik 22 december bevallen maar had met het ziekenhuis ook een afspraak staan 23 december om evt. in te leiden (hij zou wat strenger kijken naar de mogelijkheid of het inleiden kon).

achteraf gezien had ik er wel over nagedacht tijdens mijn zwangerschap of dat het niet beter was geweest om een maandje over te slaan, maar als ik dan naar de echo keek was ik meteen verliefd en had ik zoiets van ik ben superblij om zwanger te zijn ongeacht welke datum je ook komt

10. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Nee sorry, maar een maandje overslaan....Nee.
    Een kindje krijgen is al een groot wonder en dan ga ik het niet uitstellen omdat ik dan misschien wel in december uitgerekend kan zijn.

Maar ja iedereen denkt daar anders over natuurlijk....

11. bengel

bengel Niet meer actief

hoi

ik was in 2008 op 5 dec uitgeteld...gelukkig beviel ik niet(de hond ging die dag ook nog eens dood, plus sklaas) uiteindelijk is het de 16e geworden. Ben dolgelukkig met hem (2,5 jaar over gedaan om zwanger te worden), maar ideaal is anders
    nu willen we voor een 2e gaan en tja...ook al weet ik dat het niet vanzelfsprekend is, slaan we maart en april zelfs over: finn is in dec jarig en vriend en ik allebei in jan...en das echt geen pretje je hebt helemaal gehad met de verjaardagen,....
    dus wij beginnen na onze meivakantie met de hormonsters...en dan maar hopen dat het snel raak is anders zitten we volg jaar weer rond maart wat nu? ...
    maar ik snap ook dat anderen het raar vinden hoor...t is wat je zelf wil en je kunt wel plannen wanneer je geen kindje wil toch?(dit bedoel ik niet zo hard als dat het er staat hoor)

12. narcisje80

narcisje80 Actief lid

22 okt 2009
    498
    0
    0
    Noord-Holland
    Hey,

Ik heb ook altijd gezegd dat ik een pauze zou inlassen. Nu is het zover en ben ik toch wel een beetje op terug gekomen. Wij wilden het ook overslaan ivm vele verjaardagen (hele grote fam beide kanten) en feestdagen, de 4de verjaardag van de jongste 6 jan (vind ik zelf toch ook erg speciaal).
    Maar een pauze inlassen doen we niet als het deze ronde niet raak mocht zijn. We gaan ons alleen wel minder actief mee bezig houden. Mocht het zo zijn dat het ons toch gegunt is rond die tijd zullen we er natuurlijk heel erg blij mee zijn.

Succes meis,
    Liefs.

13. jantje09

jantje09 Actief lid

19 jul 2008
    104
    0
    0
    bedankt voor de laatste wat begripvollere reacties. Ik kreeg het gevoel of ik grote fout beging en of ik het niet als wonder zie. Maar dat zie ik wel degelijk zo. We "klussen" gewoon verder alleen minder actief en als het wel raak is dan zijn we daar ontzettend blij mee!

ps. Vandaag te horen gekregen dat ik de komende weken WAARSCHIJNLIJK niet eens zwanger mag worden ivm een injectie voor een ontsteking in mijn pols....maar dat is nog niet zeker dat hoor ik eind deze week.

14. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Nou... ik zou er bij wijze van spreken een moord voor doen om uberhaubt nu een kans te hebben (dus dec uitgerekend)
    Februari is ook een dure maand by the way...

15. Daan04

Daan04 Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.985
    20
    38
    Leerkracht
    Drenthe
    Wij hebben er ook over nagedacht hoor. Maar we willen toch echt graag een beebje! En inderdaad sinterklaas en kerst is in december, nou dan heb je alles ook in een keer gehad :D :D T maakt me niet zoveel uit wanneer ie komt, als ie maar komt! ;)
    Maar ik kan je keuze wel begrijpen!

16. tricia82

tricia82 Niet meer actief

wij weten nog niet of we een maand wachten want het word dan een kerst kindje en ja dat wil ik eigenlijk ook weer niet maar goed wanneer het komt komt het :D

17. Emmy X

Emmy X Bekend lid

18 nov 2008
    895
    0
    0
    Ik zou dan eerder niets aan de December feestdagen doen ;)

18. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ik zou zo dolgelukkig zijn als het deze maand raak is.. en dat het kindje dan in december wordt geboren is misschien niet ideaal maar zeker geen reden om het uit te stellen!

19. tricia82

tricia82 Niet meer actief

nou ja ik ga niet minder mijn best doen of zo hoor omdat het dan met kerst is uitgerekend.

20. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Ik bedoelde te zeggen dat ik het vervelender voor mijn kindje vind dat ie tegelijk met mij jarig zou zijn dan dicht op de feestdagen, niet vervelender voor mijn kindje dan voor mij... Snap ie?
    Lastig soms, je boodschap zo opschrijven dat het ook overkomt.

Deel Deze Pagina