maandje pauze ivm december maand

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door jantje09, 8 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zia86

Zia86 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.220
    1
    38
    Ik ben zelf 30 nov jarig en als kind nooit erg gevonden dat al snel sinterklaas volgde! En kijk naar me banner! 13 dec is onze zoon geboren en het is echt geweldig al zeg ik het zelf! In de zomer een klein buikje om mee te showen en in de herfst hoog zwanger en niet met dat warme kleffe weer. En ik ben al lang blij dat wij een gezond kind kunnen krijgen, ik zal me zelf voor me kop slaan als ik de dec maand had over geslagen en 5 maanden later nog niet zwanger :S nouja succes in iedergeval en hoop dat je snel zwanger mag wezen!

2. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    Ik wilde alleen perse niet op 13 juli bevallen, want dat is de geboorte en sterftedag van mijn dochters beste vriendin... maar heb daarvoor geen maand overgeslagen hoor. Uiteindelijk was ik 25 juli uitgerekend en wilde ze me idd 13 juli inleiden ivm hoge bloeddruk. Dus ik heb wel een beetje gebaald. Maar goed mijn bloeddruk steeg nog erger dus hebben ze haar 17 juni al gehaald, had ik toch liever 13 juli gehad, dan had ze niet in de couveuse gehoeven... ach als ik zwanger wordt ben ik super blij en ook al is het kindje op eerste kerstdag jarig, maakt niet uit!

3. Sientje

Sientje Fanatiek lid

4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Wij hebben heel lang getwijfeld over een 2e en toen we eindelijk de knoop hadden doorgehakt dacht ik net als bij de eerste weer gelijk zwanger te zijn...nou dikke pech, zijn een half jaar verder en nog niks...
    Ik was bij de eerst eigenlijk 27dec uitgerekend, maar dat werd 10januari, ik ben zelf van 25jan en mijn man 2 weken later weer, mijn redernering who cares, als t maar goed en gezond is..
    Maar goed, ieder zijn eigen ding

4. BlackAngel

29 jan 2010
    69
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik ben zelf 4 dec jarig.. en heb dit nooit vervelend gevonden... ik kreeg altijd 2 dagen achter elkaar cadeautjes... mocht altijd bij sinterklaas op schoot zitten omdat ik jarig was... was juist alleen maar bijzonder... mijn vader is 5 dec jarig... en mijn man 1 januari.. ik heb altijd al tegen mijn man gezegd.. als we een kindje krijgen zal die wel rond 4 dec of 1 jan komen... dus ik hoop het heel erg van harte... dat het deze maand aanslaat...

maakt me niet uit wanneer het komt... ben al lang blij als we zwager zijn.. en als het gezond is...

5. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    De meningen zijn erg verschillend...
    Ik denk ook of het ermee te maken heeft of je wel of niet makkelijk zwanger geraakt bent of raakt...
    Er zijn mensen die binnen 1 of 2 maanden zwanger zijn, tja waarom zouden ze dan niet een maand overslaan... Hun keuze, als het lukt, super voor ze...
    Als je er al maanden over doet, wil je gewoon al valt het op kerst, je verjaardag of weet ik wat...
    Dus bij allebei snap ik de keuzes... En denk niet dat er een reden is om boos te worden op een ander toch?
    Ja tuurlijk baal je als het lang duurt, maar daar kan een ander niets aan doen toch?!

6. Samba

Samba Bekend lid

5 dec 2009
    659
    0
    0
    Mooi gesproken

En Grappig. Ook ik ben ooit een soortgelijk topic gestart.
    Al gauw ging het niet meer over het onderwerp 2 maanden lang veilig vrijen maaaar over wat een wonder het wel niet is en dat je blij mag zijn dat je zwanger mag worden en dat je blij mag zijn dat je het beepje überhaupt gezond en wel op de wereld mag zetten….. Helemaal waar.. Maar hier gaat de discussie toch niet over…. Hier zou de discussie niet eens over mogen gaan. En ik denk dat we niemand op dit forum kunnen vinden die er niet zo over denkt of je de komende maanden veilig vrijt of niet.

Daarbij ben je al aan het “plannen” zolang dat je sexueel actief bent. Ik bedoel je vrijt dan toch ook veilig en kiest bewust om niet zwanger te worden.

7. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Nee ik sla het niet over, dit omdat ik al in ronde 8 zit en ik maar des te goed besef dat zoiets niet te plannen is. Ook al zou het kindje rond 5 dec geboren worden dan verzinnen we daar wel weer wat op.
    Ik heb al een wonder lopen en dat het een wonder is en een geschenk van moeder natuur is voor mij de reden dat ik niet het lot ga beinvloeden.

8. ingie

ingie Bekend lid

8 dec 2006
    604
    0
    0
    Verkoopster
    Twente
    Wij gaan er ook gewoon voor. De vorige zwangerschap zou ik op 26 juni moet bevallen, maar onze kleine man vond het op 18 mei al goed. Dus die datum zegt me helemaal niks.

9. fafa

fafa Niet meer actief

Goede redenatie. Nou is "een-kind-op-de-wereld-zetten-terwijl-je-nog-leerplichtig-bent-en-de-achternaam-van-de-vader-niet-eens-weet" wel van een iets andere orde dan een verjaardag die net niet handig uitkomt, maar in feite is het principe hetzelfde. Met de huidige mogelijkheden tot anticonceptie kun je sowieso een kind plannen, (of beter: voorkomen als het op dat moment in je leven niet uitkomt) en niemand die daar over valt...

Iedereen hier wil toch het allerallerallerbeste wat ze maar kan geven aan haar toekomstige kindje? Dus als je denkt dat een verjaardag die niet op een bestaande feestdag valt, waardoor ieder jaar de helft van je verjaardagsgasten al andere verplichtingen heeft, ook maar 0,01% bijdraagt aan het levensgeluk van je kind, en je hébt de keuze (en zolang het tegendeel niet bewezen is, moet je daar maar vanuit gaan), dan mag je daar toch gebruik van maken?

10. tricia82

tricia82 Niet meer actief

zolang er kinderen veelste vroeg geboren worden of later geboren worden heb je geen keuze voor het uitkiezen van een dag.

11. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.322
    0
    0
    Limburg, België
    Tuurlijk kan een ander er niets aan doen als het langer duurt, maar je kan er toch begrip en respect voor hebben, niet?

En zoals sommigen hier praten, merk ik daar niets van, jammer genoeg...

Kijk eens naar mijn banner... als hij even langer blijft zitten, komt hij ook begin december, maar ik ga daar ABSOLUUT niet over klagen ;)

12. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!!!

13. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ik vnd het ook flauwekul om er rekening mee te houden. Ik was officieel ook op 17 december uitgerekend van mijn jongens, uiteindelijk ben ik op 29 september al bevallen. Zoals iemand hier al eerder schreef, een uitgerekende datum zegt niet altijd wat, er worden eigenlijk best veel kinderen te vroeg geboren.

14. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.322
    0
    0
    Limburg, België
    Dank je Miss C ;)

15. glimworm

glimworm Niet meer actief

december vind ik nog niet zo erg, na een jaar of 6/7 geloven ze toch niet meer in sinterklaas en/of de kerstman, maar ik zou het naar vinden als het op mijn of die van mijn vriend zijn verjaardag zou komen.

dus juni en juli heb ik even pauze

16. Nadejda

Nadejda Niet meer actief

Ieder zijn keuze toch. Als jullie willen pauzeren dan is het jullie goed recht, ik zie het probleem eerlijk gezegd niet. Wij zijn toen in maart begonnen en van mei tot en met augustus gestopt vanwege omstandigheden. Daarna in september doorgegaan, in oktober weer gestopt en in november was het raak. Maar het was niet zo dat wij rekening hielden met verjaardagen/feestdagen, het is gewoon zo gelopen. En de kleine is uiteindelijk ruim een maand te vroeg geboren zo zie je maar :)

17. Samba

Samba Bekend lid

5 dec 2009
    659
    0
    0
    @Ineke Gefeliciteerd!:D
    @ allen: Ten eerste wil ik zeggen dat ik meer dan alleen respect heb voor dames die al lang bezig zijn. Met IUI bijvoorbeeld……. Want mijn god wat een kracht en doorzetting vermogen heb je nodig voor zoon lang traject…. En nee ik heb er zelf geen ervaring mee…. Maar ben geen ongevoelig mens met nul inlevingsvermogen…En maak het in mijn omgeving van dichtbij mee. (Ik denk trouwen dat er niemand is die hier geen respect voor kan opbrengen)
    Wat ik nu ga zeggen is misschien kei hard maar naar mijn mening wel waar.
    Omdat er mensen zijn bij wie het zwanger worden niet makkelijk gaat. Moet dit niet betekenen dat de mensen die “NOG” geen problemen ondervinden met zwanger worden Niet over wat luchtigere onderwerpen mogen praten.

Ik bedoel als je lekker aan je zondag ochtend ontbijt zit denk je ook niet aan die miljoenen mensen die omkomen van de honger
    Als je je badje laat vollopen dan denk je ook niet aan al die miljoenen mensen die doodgaan van de dost of alleen vies drinkwater hebben.
    Als je vandaag op familievisite gaat denk je ook niet aan al die mensen die niemand meer hebben door oorlog of natuurrampen.
    Enz enz enz.

En gelukkig denken we hier niet constant aan. Ik zou iig zwaar depressief worden als ik constant, in alle acties die ik doe, zou nadenken over situatie die vele malen erger zijn.

Ik kan me wel voorstellen dat als je langer bezig bent om wat voor een reden dan ook dit topic gevoelig kan liggen. Maar lees het dan niet.
    Iedereen zit ten slotte in een andere fase van het zwanger willen worden en uit elke fase komen nieuwe gedachten gangen voort. Daar zou iedereen respect voor moeten hebben. Of je nu lang of kort bezig bent.

En daarbij is het geen PROBLEEM maar een gedachtegang dat in dit topic besproken wordt. Want je pakt je condoom uit nachtkastje en doet het veilig…..dan is het ( Probleem) opgelost . En KLAGEN doet ook niemand. Ik denk dat niemand er rauwig om is als het uiteindelijk toch in de feestmaand komt. Of dit “gepland”was of niet.

PS ik wil niemand kwetsen alleen iedereen gelijkstemmen.
    (jeetje….. ik ben normaal niet z’n typert:):)… Homonen???)

18. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    iedereen moet zeker doen wattie wil.
    wel denk ik dat het ook, en juist, voor 'makkelijk zwanger wordende dames' goed is te realiseren dat zwangerworden (en blijven) ene groot en amper te regiseren wonder is.
    maar als het elke maand weer raak kan zijn, dan kan je er natuurlijk voor kiezen.
    hoewel ik dan denk, weinig zin heeft het aangezien een kind wel 1 maand te vroeg of te laat kan komen....

dan maar even 1 filosofisch vraagje.

wat denk je dat je toekomstige kindje erger zou vinden?

1. jarig zijn op 5 december
    2. nergens op jarig zijn wegens niet geboren wegens maand overgeslagen?

;)

19. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.322
    0
    0
    Limburg, België
    Goed gezegd Klingel ;)

20. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008