maandje pauze ivm december maand

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door jantje09, 8 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. luckybird

luckybird Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.274
    0
    0
    NULL
    NULL
    #81 luckybird, 22 mrt 2010
    Laatst bewerkt: 22 mrt 2010
    Ik snap het ergens wel hoor, "liever niet als ik kan kiezen", zou ook wel mijn eerste idee zijn maar hoe langer ik erover nadenk hoe meer ik zie dat het een non-probleem is voor ons.Ieder zijn mening, maar mijn mening is dat ik vermoed dat mijn kindje wel voor hetere vuren in het leven komt te staan dan het "probleem" van met de feestdagen jarig zijn.

2. Lies29

Lies29 Bekend lid

5 sep 2008
    700
    0
    0
    nee hoor ik zou niet wachten, zoiezo is het een wonder om zwanger te mogen raken en waarom dan ook niet in die speciale maand bevallen? Laat maar komen!!!

3. Seth

Seth Niet meer actief

Tjeetje... nee zou het zelf niet doen.... en als ik er over nadenk...
    kindje kan tussen 37 en 42 weken geboren worden..... sommigen komen zelfs nog eerder...
    Vriendin van me was in januari uitgerekend en kleine is half november geboren.....

dus wil je echt geen kindje in december....,
    dan de maanden november, en januari ook maar royeren..... dus kwartaal rust... want hij/zij zou maar besluiten om toch eerder of later te komen......;)

Heb me trouwens toen ik besloot om zwanger te worden, helemaal niet zitten rekenen in wat voor maand ik uitgerekend zou zijn....
    we gingen gewoon voor een kindje....:)

4. Daan04

Daan04 Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.985
    20
    38
    Leerkracht
    Drenthe
    Wij zijn erg blij dat we het niet hebben gedaan ;) Anders was ik nu niet zwanger geweest! Dus waarom wachten :D

5. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    gefeliciteerd met je zwangerschap!!
    wanneer ben je uitgerekend?!

6. kimbertin

kimbertin Niet meer actief

Ik hou geen rekening met de maanden!! Ik ga al lang super blij zijn als ik een kindje mag krijgen!!

7. Ollebolle

Ollebolle Actief lid

4 jan 2010
    421
    0
    0
    NULL
    NULL
    Meningen zijn idd erg verdeeld, maar ook ik neem een pauze! en te weten wel 3 maanden!! December is voor mij een te drukke maand, die sla ik liever over, januari vind ik een rotmaand en februari liever niet.. ik vind het fijn als mijn kind geboren wordt tussen maart en november

ik kan begrijpen dat als je geen kinderen hebt, dat de maanden niets uitmaken, je bent al dolblij als je zwanger bent!
    Ik heb er al twee d.w.z. ik kan zwanger worden en als ik kan beslissen of ik een derde wil of niet, kan ik ook plannen in welke maanden ik liever niet wil bevallen.. het is een keus!

En dit is mijn keuze :)

8. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Hoi hoi,

Ik ga maar niet in op de discussie, want ik denk dat je aan mijn onderschrift wel kan zien wat mijn mening is, maar ik wil wel even zeggen dat ik zelf op 7 december jarig ben en ik vond en vind het nog steeds prachtig!

Vroeger had ik lekker veel cadeautjes in 1x en nu gaan we met sinterklaas altijd een weekendje weg met mijn ouders, zussen en zwagers...meestal valt mijn verjaardag dan ook in dat weekendje en ik vind dat zo ontzettend gezellig!
    Mijn 3 nichtjes aan mijn bed als ik wakker word en een lekker ontbijt die klaar staat! Helemaal geweldig!
    Ik geniet nog elke verjaardag!

Liefs Loesie

9. Danjay

Danjay Fanatiek lid

3 dec 2009
    1.407
    1
    0
    smurfenland
    ieder zijn keus denk ik, ik persoonlijk ga geen maand overslaan heb er bij mijn vorige zwangerschappen ook nooit bij stil gestaan, aan ieder nadeel zit ook weer een voordeel, lekker veel kadootjes in december, welk kind wil dat nou niet;)

Maar als jij er geen goed gevoel bij hebt dan moet je het gewoon niet doen.

Maar stel dat het bij jou ook wat langer gaat duren? zou je dan nog steeds die periode overslaan? niet lullig bedoeld hoor, ik ben gewoon nieuwsgierig.

10. jennefer26

jennefer26 Fanatiek lid

2 nov 2005
    1.296
    0
    0
    lelystad
    ik ben zelf 29 december jarig

ik vond het als kind altijd extra leuk want ik kreeg 3 keer cadeautjes en ik vind dat een ieder in december toch al in een soort van feeststemming is en ik vind het nu nog steeds leuk.
    maar wie ben ik om te zeggen wat een ander moet of niet moet.
    zeg alleen uit ervaring dat je blij mag zijn als je zo`n mooi wonder krijgt.

jennefer

11. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Een kind mogen krijgen is een wonder. Het maakt ons echt niet uit wanneer ons kindje besluit te komen. We zijn al dolblij dat we een kindje krijgen.

Ik vind zelf het plannen in welke maand je kindje wel mag komen of niet een beetje.......hoe zal ik het zeggen.....ongepast.

Maar goed dat is dan weer mijn mening. :)

12. Rosado

Rosado Niet meer actief

Nee hoor hebben wij nooit gedaan. Grootste onzin die er is als je het mij vraagt. Een kind weet straks echt niet beter dan dat het in december jarig is. Mijn vriendin was 22 november uitgerekend, maar is uiteindelijk bevallen op 4 december. Een nichtje van mij is ook rond 5 december jarig. En ach, de eerste paar jaar snappen ze van Sinterklaas toch nog niets en vanaf een jaar of 8/9 geloven ze er niet meer in. Dus die paar jaar, wat maakt het uit....

13. fafa

fafa Niet meer actief

daar ben ik het niet helemaal mee eens. Die verjaardag blijft de rest van je leven. En ik weet niet of jullie nog aan sinterklaas doen, maar ik heb er ieder jaar sinds ik niet meer geloof nog wel wat aan gedaan: met surprises, of tegenwoordig met zo'n dobbelspel. En de rest van mijn vrienden en familie ook. Dus als ik mn verjaardag rond die dagen moest plannen zou de helft van mijn verjaardagsgasten verhinderd zijn denk ik.

14. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Dan plan je het toch een week eerder of later? Ik ben jarig in augustus en tijdens mijn verjaardag zijn veel mensen met vakantie. Zo hou je altijd wel wat. Daar komt bij dat wij in de familie wel 8 verjaardagen hebben in augustus, dus ik moet sowieso altijd in overleg en met een beetje schuiven mijn verjaardag plannen. Geen probleem hoor, problemen zijn er waar mensen ze maken. Maar goed, nogmaals, zo denk ik erover, meningen verschillen.

15. ingie

ingie Bekend lid

8 dec 2006
    604
    0
    0
    Verkoopster
    Twente
    Bij onze eerste dachten we, we zijn lekker in juni uitgerekend. En dat is voor ons een hele rustige maand. Maar meneer besloot 6 weken eerder bij papa en mama te komen. In de maand mei wel te verstaan. En dan hebben wij ook iets van 8 verjaardagen.
    Zo zie je maar niks is te plannen.
    En net zoals Jora zegt; wees blij dat je ze mag krijgen. Hoeveel mensen zouden er een moord voor doen.
    Het maakt toch niet uit wanneer het geboren wordt.

16. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    zora: amen, as allways.

17. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    zora@ mooi gezegt.
    ingie@ ik zal er een moord voor doen om zwanger te raken.
    wanneer ik zwanger mag raken boeit me niet.
    ik mag van geluk spreken als er een wondertje komt.

18. fafa

fafa Niet meer actief

ik wilde alleen zeggen dat de opmerking "rond sinterklaas maakt niet uit omdat je er toch maar een paar jaar 'last' van hebt." voor mij (en voor veel andere nederlanders die het ook als volwassene nog vieren) niet klopt.

Zelf ben ik altijd rond moederdag jarig, en dat scheelt mij ook vaak een aantal verjaarsgasten die dan een weekendje bij hun moeder zitten. Ook geen drama natuurlijk, en het is een heerlijk weekend om in jarig te zijn (lekker lentezonnetje op je tuinfeest), dus ik klaag niet, maar ik vind niet dat je ontkent hoe fantastisch het is om zwanger te mogen zijn, en wat een groot geschenk het is, als je over die dingen nadenkt... zoals hier soms wel gesuggereerd wordt.

19. Trees

Trees Niet meer actief

Ik ben zelf van rond 5 december en heb er geen noemenswaardige trauma's aan overgehouden en ook nu is het geen probleem met het plannen van mijn verjaardag. Het kost me elk jaar twee minuten extra met plannen omdat ik goed moet opletten op welke dag ik mijn verjaardag plan. Tot nu toe heb ik het goed overleefd...

Vind het zelf een probleem maken van iets wat geen probleem is ;).

Of mijn kind nu tijdens Sinterklaas, kerst, zomervakantie of sint juttemis geboren wordt, zal me een rotzorg zijn. Daarvoor vind ik het wonder van het zwanger zijn en het voorrecht een kind mogen krijgen veels te groot!

20. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    @trees: amen.

@de datum: nogmaals, wat is erger, NIET geboren zijn wegens pauze of op 5 dec, 1 jan, schrikkeldag?
    dit klinkt misschien kort door de bocht, maar het ontkracht gewoon de verklaring ' ik wil het mijn kind niet aandoen om op 5 dec jarig te zijn '
    want dan lijkt het net of je het voor het kind doet terwijl je dus dmv een pauze beslist dat DAT kind niet geboren wordt!

als je supervruchtbaar hebt KAN je die keuze idd maken. als je daar zelf achterstaat.

maar ik vind het toch een heel verschil of je daardoor dus niet zwanger wordt terwijl je t wel wil, of dat je het toch niet zou worden omdat je het niet kan.

zo, dat was een lekker duidelijke zin he!
    :D

denk dat iedereen t hier wel goed bedoelt, en ik snap ook zeker dat de mensen die makkelijk zwanger worden of er makkelijker over denken dat moeten kunnen doen.
    maar ik vind het toch .. zoals zora ook al zei.. sortof ongepast.

en hoewel ik niemand de MMM of andere ellende die een (doorgaande) zwangerschap in de weg kan staan toewens, is het enige voordeel ervan wel, dat je heel erg intens leert, hoe extreem wonderlijk en kostbaar het is, zwanger te kunnen/mogen worden/blijven.

en bij DIE gedachte, ja als je die dus hebt..., past dit soort ' luxeplanning ' echt niet vind ik.

voorbeeldje nog: ik ben week na mijn eigen en 2 weken na klingmans verjaardag uitgerekend.
    kan heel goed zijn dat we alle3 in dezelfde week jarig zijn.
    na und?

iedereen moet t zelf weten.
    iedereen moet er zelf achterstaan.
    en gelukkig mag iedereen hier zijn mening geven.
    (ook nog met behoorlijk wat respect naar elkaar toe ook, hulde, dat gaat op andere plekken (lounge) wel eens anders!)

Deel Deze Pagina