maandje pauze ivm december maand

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door jantje09, 8 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Trees

Trees Niet meer actief

Ik sluit me bij mijn voorgangers Klingel en zora aan. Door je ervaringen, wordt vaak wel je mening bepaald en dat geeft een verschil van mening.

Ik kan me serieus niks voorstellen bij het overslaan van een maand vanwege 'uitgerekend' in december. Ten eerste omdat ik het zelf leuk vind om een sinterklaaskind te zijn en ten tweede omdat ik door ervaringen heb geleerd dat zwanger worden absoluut geen vanzelfsprekendheid is en we elke kans moeten aangrijpen.

Wij hebben dan ook hemel en aarde bewogen om dit wonderkind bij ons te mogen dragen en in vergelijking daarmee klinkt het plannen van een zwangerschap in mijn oren als iets wat zeer ver van mijn bed staat.

Als zwanger worden wel makkelijk gaat of als je net begonnen bent, is het meer logisch dat je of hier een andere mening over hebt of minder standvastig in de 'antiplan-mening' bent dan dames die ervaring in de mmm hebben. Juist voor die dames kan het kwetsend overkomen als andere vrouwen praten over het plannen van het kind. Betekent niet dat je het daarom niet mag uiten, maar geeft wel aan dat er een gevoelig onderwerp wordt geraakt.

Overigens vind ik dat hier in dit topic er normaal over gediscusseerd wordt. Ik heb hier nog niemand de ander voor rotte vis zien uitmaken, wat je in sommige topics wel ziet gebeuren.

2. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    @trees: precies, goed is dat.
    blijkbaar zitten hier overwegend dames met hoewel een zeer uiteenlopende mening, ook genoeg respect en beschaafdheid! :)

@olle: wat dat is met de lavendel?

ik zal het je zeggen.
    vandaag lekker in de tuin aan het wroeten, en de lavendels moesten worden geknipt (bobline kapsel) en verpot.

aangezien ik hier in de uitsteldiscussie verwikkeld raakte, stelde ik mijn eigen lavendelknipperij uit.
    en nou, zoals het uitstellen van een beeb zorgt voor geen bevalling van die beeb; zo zorgt het uitstellen van lavendelknip tot het niet bloeien van die lavendel!

jawel!
    want t is maart en ik heb van mijn mamaatje, die groentechnisch altijd gelijk heeft, begrepen dat ik al aan de late kant ben.

zodoende!

(en het feit dat ik altijd de raarste maar waarste bruggetjes maak heheheh)

;)

3. Maryam86

Maryam86 Bekend lid

17 mrt 2010
    527
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ieder zn keuze, maar ik vind het persoonlijk best wel onzin. Ten eerste is het krijgen van een kind niet zo vanzelfsprekend. 2e, voor elke maand kan je dan wel iets bedenken (teveel verjaardagen, schrikkeldag....) 3e, het is niet zielig voor een kind om vlak voor of op sinterklaas geboren te worden, daar kan je zelf best een leuke draai aangeven. Een kind is pas zielig als ouders of anderen in de omgeving gaan doen alsof het zielig is, want in de 1e instantie zal het kind dat onderscheid echt niet kunnen maken, en als ze dat wel kunnen, zal het "geloof" in Sinterklaas niet al te lang meer duren, dus ivm Sinterklaas zou ik het al helemaal niet laten.

Kerst idem dito, ik vind het zelf juist een heel mooi idee, een kerstkindje ;) en familie komt toch al bijelkaar, en als je geen familie mens bent is dat mooi meegenomen, en anders doe je het bv een dag voor de verjaardag of erna ofzo als je er wel veel waarde aanhecht. Het kind zelf zal het weinig uitmaken, zolang er maar kado's op tafel komen :D

Ik weet dat de verjaardag van mij en mijn broer en zus ook vaak werd verschoven naar een zaterdag of zondag, vonden we prima, want meer kans op meer visite = meer kadootjes :D

Ik zit nu in ronde 1, maar ik kan me niet voorstellen dat je het idee hebt het allemaal zo "strak" in te kunnen plannen. Een kind kan ook te vroeg geboren worden, of zich juist later aandienen.

Vind dat je met data enzo niet zo krampachtig om moet gaan, want wat als het allemaal anders loopt dan je had verwacht? dan is een specifieke datum echt wel het laatste waar je aan denkt en is gezondheid van je kind en die van jou opeens nr. 1

4. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    na 22 ronden hoop je alleen nog maar dat t raak is, dan kan de uitgerekende datum je niks meer schelen. als het nu raak is bij mij ben ik 3 dec uitgerekend, maarja, wie zegt dat t dan komt ?
    mijn nicht is net 3 weken te vroeg bevallen, en bij een vriendin hebben ze het met 42 weken gehaald.

5. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.322
    0
    0
    Limburg, België
    Klingel, Zora, ik denk dat niet iedereen onze "ervaringen" heeft en de inzichten die we daardoor hebben opgelopen...
    Ik hoop dat ooit, op een dag, de mensen onze emoties zullen begrijpen en onze (wan)hoop, strijd, vreugde en verdriet zullen kunnen plaatsen, maar het is toch nog duidelijk dat dat niet altijd het geval is...
    Wat zou het mooi zijn als iedere zwangere het nieuwe leven op deze manier zou beleven... hier doel ik niet in het bijzonder in deze discussie, maar over de hele wereld...

Oh ja, ik weet niet meer wie het erover had, maar ik vind een baby verwekken en rijst eten toch nog net iets anders ;)

6. fafa

fafa Niet meer actief

Ja, die van die rijst, dat was ik.

Waarom is dat een slechte vergelijking? Het argument was bijna dat het niet okee was om je met een luxeprobleem bezig te houden. Maar als je daar echt in gelooft, zou je je met bijna niks meer van je dagelijkse leven bezig mogen houden (wat voor lekkers eet ik vanavond, welke van mijn 6 paar schoenen trek ik aan?) omdat we het zoveel beter hebben dan het grootste deel van de wereldbevolking.

Met dat verschil - en dat geef ik toe - dat wij (de pas beginnenden) niet weten waar we staan op de luxe-schaal, zoals we dat met voedselvoorziening wel weten.

Maar ik (en volgens mij niemand hier) heb nooit beweerd dat ik jullie standpunt niet begrijp. Het lijkt juist andersom; dat degenen met 'ervaring' zijn vergeten hoe het is om vol goed moed te zijn:

"Het is de jeugd niet aan te rekenen de ouden niet te begrijpen, maar het valt de ouden wel te verwijten te vergeten hoe het was om jong te zijn"

7. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Ik kan me er wel iets bij voorstellen hoor Fafa. En anderzijds begrijp ik het ook weer niet. Ook toen wij aan het begin van onze (uiteindelijk lange) reis stonden heb ik er nooit zo over nagedacht. Het boeit me niet, ik vind het niet belangrijk. What's in a name? What's in a date?

Maar we leven gelukkig in een vrij land en mogen allemaal vrije keuzes maken en onze mening uiten. Ik veroordeel niemand. Ik begrijp het wel maar ik snap het niet. :p

8. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    import drentherella
    fafa is een beetje aan het discussieren om het discussieren he fafa? ;)

ik denk dat je van beide kanten wat kan leren, indien je er voor open staat. jong van oud, oud van jong, maar eigenlijk gaat het daar niet om maar om ' de ene mening/kant van de andere mening/kant en vice versa' .

ik zou, juist nu, best weer wat meer van de onbevangenheid/naiviteit van toen willen hebben.
    minder bang dat het misgaat, en misschien zou ik ook wel minder willen weten... ben echt een wandelende encyclopedie geworden op t gebied van zwangerworden en vruchtbaarheidsbehandelingen.. ook niet al te leuk soms en al helemaal niet lichtvoetig meer.
    maargoed, dat gaat helaas niet echt meer, hoewel ik sterk geloof in de power die elk mens heeft, zijn eigen gedachten en dus gedrag te conditioneren/wijzigen naar een voor zichzelf (en soms de omgeving) betere modus.

maar ik ben en blijf het met zora eens, dat ik nooit, ook niet in het begin, zo tegen zwanger worden heb aangekeken.
    ik was eigenlijk vanaf de eerste ronde al wel zo vol ontzag van het wonder dat ik niet wou/durfde te ' eisen ' meer dan DAT het kwam, wanneer dan ook.

maar ik denk niet dat dit een soortvan ' de langer-bezigen tegenover de minder lang-bezigen ' moet zijn.
    het is gewoon een interessant gesprek, discussie, tussen verschillende meisjes met verschillende kijken en verschillende achtergronden.
    en die achtergronden doen er eigenlijk niet zoveel toe; hoe je aan een mening komt is minder interessant dan hoe je hem uitspreekt/deelt/enzovoort.

9. fafa

fafa Niet meer actief

Dat jong-oud verhaal was ook niet letterlijk zo bedoeld, maar meer een vergelijking.

Zoals een 15-jarige zich alleen maar een voorstelling kan maken van hoe het is om 80 te zijn, en het dus nooit werkelijk kan begrijpen, zou andersom; een 80-jarige zich nog wel moeten kunnen herinneren hoe het was om 15 te zijn, en hem daarom inherent beter moeten kunnen snappen.

Evenzo kan ik me alleen de wanhoop voorstellen die het zo lang niet zwanger te kunnen raken met zich meebrengt, maar zou eenieder in dat stadium zich wel het begin van het traject moeten kunnnen herinneren.

Maar als jullie er zo in het begin al over dachten is het een ander verhaal, en heeft het daar dus niets mee te maken. (Hoewel voor anderen misschien wel)

Dan zit het verschil misschien meer in hoe we tegen de wonderheid van het zwangerworden aankijken.
    Als ik heel eerlijk ben, en ik neem hier nu het enorme risico mensen voor hun hoofd te stoten, maar met een wereldbevolking van 6 miljard mensen (die dan allemaal als wonder bestempeld zouden moeten worden) inflateert dat begrip dan gigantisch.

Nou wil ik niets afdoen aan de complexiteit van het leven; hoe fantastisch een ingewikkeld organisme als de mens in elkaar zit gaat ook eigenlijk mijn verstand te boven, en dat dat allemaal uit twee samensmeltende cellen kan ontstaan blijft ook mij verbazen. Maar feit is - als je naar de kille cijfertjes kijkt - dat 90% van de mensen het zomaar kan, zonder ervoor te studeren.

En natuurlijk is een kind, als je het voor ieder individu apart bekijkt een prachtig geschenk, die je wereld op zn kop zet, en wiens komst, of niet-komst meer inpact op je leven zal hebben dan wat ook, en je mag in je handjes knijpen als het je vanzelf lukt om zwanger te worden. Maar een wonder (als we de van Dale er nog eens bijpakken) als in: 'onverklaarbare gebeurtenis' is het niet.

En ik denk niet dat ik daar heel anders over zou denken als ik anderhalf jaar verder zou zijn. Dan zou ik het heel heel erg vinden dat het mij niet zou zijn gegund om zomaar makkelijk een kind te krijgen, en zou ik ook absoluut geen maandje proberen meer overslaan, maar dan zou ik nog steeds rationeel bedenken dat ik -gelukkig- een uitzondering ben en maakt dat niet dat ik zwanger worden een groter wonder zou vinden.

10. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.322
    0
    0
    Limburg, België
    Ik ook niet Zora en Klingel... heb er nooit zo tegenaan gekeken...
    En NEE ik vergelijk mijn toekomstige kindje / zwangerschap niet met de keuze van schoenen of wat ik vanavond zal eten... Zo komt het voor mij gewoon niet over...

Maar ach, ieder zijn overtuiging he, zoals ik al eerder zei...

Maar verder denk ik dat sommigen hier wel erg graag in discussie gaan en we zo het hele punt vergeten waar het in het begin om draaide
    => als je er echt zo een probleem van maakt om misschien in december te bevallen, wacht dan 3 maanden en ga dan verder met (het proberen) zwanger (te) worden! Want het kindje moet uiteraard gewenst zijn door zijn ouders en als de eisen zijn "kom niet in december want dan valt je verjaardag zo vervelend" is het voor het kindje inderdaad beter om later te verjaren ;)

11. CherryAyden

CherryAyden Niet meer actief

#131 CherryAyden, 25 mrt 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 mrt 2010
    Ik begrijp volkomen dat je liever een maandje overslaat omdat het je dan beter uitkomt. Ik wou dat ik dat ook had gedaan!

Ik ben nu zwanger en zal in oktober bevallen. Ik studeer en begin elk jaar op 1 september met mijn nieuwe schooljaar. Elk schooljaar is ingedeeld in 2 periodes en de eerste periode duurt tot februari. Als ik in oktober beval dan zit ik net 8 weken op school. Dan ben ik dus weken lang thuis vanwege de bevalling en daarna kan ik ook niet naar school omdat de baby dan te jong is om naar de opvang te brengen. Maar blijf ik thuis dan mis ik veel te veel van school.
    Het komt dus totaal niet uit dat ik in oktober moet bevallen. En eigenlijk baal ik daar best wel van. Ik moet ontzettend veel regelen en me erg druk maken of ik school wel ga halen.

Zelf had ik bedacht dat ik vlak voor de zomervakantie zou bevallen, drie maanden thuis kon zitten en daarna lekker naar school. Helaas zwanger worden lukte niet 1 2 3 dus dat plan ging niet door.

Maar hoewel het absoluut niet uitkomt betekent dat nog niet dat ik niet dolblij ben met mijn zwangerschap. Ik regel alles wat ik moet regelen met liefde, ik zal hard moeten werken om mijn school te halen maar dat vind ik niet erg want ik krijg een baby. Daar heb ik alles voor over. Maar als ik had kunnen kiezen had ik of gewacht of eerder zwanger willen worden. Is dat dan echt zo raar? Iederen wil toch een relaxte zwangerschap, zonder zich druk te maken? Maakt het feit dat ik vind dat het niet uitkomt mij ineens een slechtere moeder, of onbedachtzaam naar mensen die moeilijk kinderen kunnen krijgen? Ik dacht het niet. Of je nou liever had willen wachten omdat de decembermaand te druk is of een andere reden, dat maakt je geen onmens!!

Heel sneu voor de mensen bij wie kinderen krijgen niet zo snel lukt maar in principe heb ik of de TS daar absoluut niks mee te maken. Vind dat trouwens ook getuigen van jaloezie. Waarom is het raar dat je wilt wachten terwijl andere mensen moeilijk kinderen kunnen krijgen. Wat heeft dat met elkaar te maken? Dat betekent toch niet dat wij niemand een baby gunnen ofzo?

Achteraf had ik gewild dat ik een paar maandjes had gewacht. Maar daar wordt voor mij het wonder van een baby krijgen echt niet minder hoor.

Je kunt het inderdaad niet plannen wanneer je zwanger wordt, maar je kunt het wel plannen wanneer je dat niet wilt worden. En daar is absoluut niks mis mee.

Zolang je maar een liefhebbende en goede moeder wordt ;).

12. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    CherryAyden: Jou situatie ligt iets anders dan de situatie van de TS in mijn opinie, maar goed.

Daarbij vind ik het best wel kwetsend dat je ons voor jaloers uitmaakt terwijl hier gewoon een gezonde discussie wordt gevoerd met verschillende meningen. Niemand heeft hier gezegd dat de TS niet mag 'plannen' wanneer zij zwanger wil worden. Er wordt alleen gezegd, door o.a. mijzelf dat ik het ongepast vind. Mijn mening dus. Omdat ik het krijgen van een kind, ongeacht wat Fafa ervan maakt, een wonder vind.

Wat Fafa ook zegt, en waar ik het wel mee eens ben, is dat we uit twee verschillende werelden komen en er daarom ook heel anders tegen aan kijken. Daar is niets mis mee toch? Je ervaringen in het leven vormen je.

Het is inderdaad vreselijk als kinderen krijgen niet vanzelf gaat ('heel sneu' slaat volledig de plank mis). En daar hebben jij en de TS (en anderen) inderdaad niets mee te maken. En je hoeft er ook geen rekening mee te houden ten opzichte van je eigen wensen en behoeften, dat ben ik volledig met je eens. Inlevingsvermogen daarentegen siert ieder mens vind ik, maar goed dat is een andere discussie.

Daar komt bij wat ik hier al eerder heb gezegd dat ik ook toen wij net gestopt waren met de pil nooit erover heb nagedacht om mijn kindje in een bepaalde maand te 'plannen'. Dus in principe staat mijn mening ook nog los van de MMM.

13. CherryAyden

Met heel sneu bedoel ik ook dat ik het heel sneu vind. In mijn ogen is dat niet fout ofzo. Ik heb er ook tien maanden over gedaan, ik voelde mij ook elke keer heel erg depri. Het lijkt me vreselijk als het niet lukt! Heel sneu vind ik dus echt heel sneu. Dat bedoel ik absoluut niet kleinerend ofzo hoor. Ik kan me zeker wel inleven in een ander en in mensen waarbij het niet meteen lukt.

Misschien is: vind dat getuigen van jaloezie, een verkeerde uitdrukking geweest. Maar ik heb reacties gelezen van mensen die zeiden: een kindje neem je niet een kindje krijg je. Wees blij als je uberhaupt een kind kan krijgen en zijn mensen bij wie het niet lukt. Die moeten niet denken aan een pauze. Dat kwam op mij over alsof het de TS niet gegund is omdat zij een pauze wil inlassen terwijl het bij andere mensen niet zo makkelijk gaat.

Vandaar de jaloezie opmerking. Maar je hebt gelijk ieder zijn mening.

14. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Sorry dat ik 'heel sneu' een beetje verkeerd opvatte. Ik kom het wel vaker tegen op het forum hier en soms komt het een beetje denigrerend over vandaar. Maar excuus dat ik jou opmerking verkeerd beoordeeld heb.

Verder verschillen inderdaad onze meningen. Niets mis mee, gelukkig zijn we allemaal verschillend. Anders zou het maar saai worden op aarde. :D

15. Seth

Seth Niet meer actief

was nu aan t teruglezen.... en wil toch nog even reageren op deze zin....

ik VIND dit echt een uhhh "foute" (weet even geen ander woord) gedachte...
    Er zitten namelijk ook vrouwen die in de MMM zitten voor een tweede of derde kind...
    (secundaire onvruchtbaarheid)
    Zitten er hier op het forum ook, terwijl nummer 1 door de pil was!!

ik vind zwanger worden net zoiets als beleggen..:
    "eerder behaalde resultaten, bieden geen garanties voor de toekomst"...

Ben met de eerste door de pil heen zwanger geraakt, en bij nummer 2 in ronde 1.....
    maar ik ben er ECHT niet vanuit gegaan dat ik nu weer zo snel zwanger zou worden (ronde 2)......

Het IS en blijft een wonder... of het nu nummer 1 is, of nummer 10....

situaties kunnen veranderen... ook de vruchtbaarheid van jou of je partner...

16. Giltje

Giltje Niet meer actief

haha wat leuk ik ben op 15 januari jarig =D zijn trouwens veel op die datum jarig :D

17. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    import drentherella
    @giltje: ja ongeveer 1/365e deel van de mensen he! :D

@seth: dat bedoel ik nu met het minder zien als een grootgroot wondergeschenk. ook een 2e, 3e, 4e kan lang op zich laten wachten of nooit komen.
    goed gezegd.

@cherry: je opmerking dat ' wij ' jaloers zouden zijn vind ook ik een heel erg... sneue. ;)
    want ik zou met NIEMAND op de hele wereld willen ruilen.
    dit was onze weg, een weg van dik 2 jaar inclusief 1 heel heftig MMM jaar.
    ik had het niet willen missen, wegens de kracht en impuls die het onze liefde heeft gegeven, en wegens de immense dankbaarheid en verwondering die ik nu elke minuut ervaar.
    ik ben absoluut gegroeid, zoals je nu eenmaal doet van heftige ervaringen. en daar ben ik blij mee.

en inderdaad, 'sneu' is het woord niet maar gelukkig kan jij dat niet weten. en daarom zal je het ook zeggen.
    het is eerder een alles-opvretende onzekerheid die je gek maakt, los van de lichamelijke ellende die er net zo hard inhakt.

maar ieder zijn woordkeuze; mijn not done vinden mensen misschien ook not done ;)

ben wel blij dat nog steeds, ookal gaat het soms op het randje, de discussie beschaafd blijft en ondanks verschillende meningen en standpunten (maakt niet uit hoe je die krijgt! niets met MMM te maken!) er respect blijft voor elkaar.

je moet kunnen praten over verschillende meningen en hierbij je argumenten aan elkaar vertellen.
    juist wie open staat daarvoor zal groeien en zichzelf verrijken.

zo heb ik door deze discussie geleerd dat ik best wel weer eens ' zo naief ' (we weten inmiddels hoe we het hier bedoelen!) zou willen zijn als in de 1e maanden.

maar ook dat ik ontzettend blij ben dat het feit dat er al 6 miljard mensen op de wereld zijn voor mij het waanzinnige wonder dat momenteel in mij groeit; ons langverwachte kindje, niet kleiner maakt, maar juist GROTER.

want een klingelbeeb had de wereld nog niet.
    en op welke dag die geboren zal worden maakt me geen ene pamper uit.

maar voor wie dat dus wel een pamper uitmaakt..
    die kan altijd uitstellen.
    dat was misschien wel beter geweest in het geval van cherry. omdat ik 3x in 1 stukje lees hoe ontzettend slecht het uit komt dat de baby in oktober komt.
    en juist dat zijn dingen die ik mezelf nooit zou willen horen zeggen.
    overigens geloof ik best dat je heel blij bent met je zwangerschap en dat je , daardoor, het ook allemaal zal redden met wat meer kunst&vliegwerk.

maar wat ik al eerder zei over uitstellen of proberen te ' plannen ' :

je weet nooit hoeveel kansen je krijgt.

18. CherryAyden

@ Klingel, zoals ik al zei het woord jaloezie is misschien verkeerd gekozen. Ik begrijp heel goed dat het vreselijk moet zijn om in de MMM te zitten. Ik begrijp ook heel goed wat de bezwaren zijn van mensen die in de MMM over het een maandje overslaan. Ik bedoel jullie zouden alleen al willen dat je zwanger was, hoe bedoel je een maandje overslaan?!!? Alleen ikzelf vind het wel begrijpelijk en jij niet. Jij hebt je ongenoegen geuit over het maandje overslaan en ik uit mijn ongenoegen over mensen die daar hun ongenoegen over uiten :p. Dat bedoel ik niet gemeen! Ik wil niemand kwetsen ofzo, het is gewoon mijn mening.

Smaken verschillen ;).

ps: ik was ook onzettend naief toen ik dacht dat ik mooi even vlak voor de zomervakantie zou bevallen, dat ik binnen drie maanden zwanger zou zijn. Wat voel je je dan stom als het veel langer blijkt te duren.

19. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    import drentherella
    lief dat het nogmaals nuanceert, cherry! :)

en mensen mogen, nee moeten, verschillende meningen hebben!
    anders werd t een saaie boel hier.

goed broeden!

20. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Dit vind ik wat je noemt een luxe probleem. :)

Natuurlijk heeft iedereen zelf het recht om te bepalen of ze een maand anti-conceptie gebruiken of niet. Maar het zou echt nooit in me opkomen om rond allerlei dingen te gaan plannen.

Mijn kindjes waren 2 maanden te vroeg, dus dan zul je toch nog best een tijdje moeten wachten om zeker te weten dat je niet in december bevalt. Vanaf 37 weken is het normaal op tijd hè, dus daar zou je dan ook rekening mee moeten houden. Niet met de 40 weken alleen.

Als je het geluk mag hebben om zwanger te worden en je bevalt in december, da so be it. Gewoon blij zijn met wat je mag krijgen en het komt wanneer het komt.

En je kan echt niet begrijpen hoe het is om de mmm in te moeten als je het niet zelf meegemaakt heb, al doe je nog zo je best. Niemand uit de mmm misgunt een ander een kindje, daar ben ik echt zeker van. Van jaloezie lijkt mij dus echt geen sprake. Ik herken dat tenminste absoluut niet.

Ik vind wel dat je niet achteraf moet gaan klagen als het niet goed uit blijkt te komen. Als je stopt met de pil (of welke anticonceptie dan ook) dan weet je dat je zwanger kan worden. Wat dat betreft vind ik een maand overslaan nog beter dan achteraf klagen.

Verder heeft iedereen inderdaad het recht op een eigen mening, maar dat wil niet zeggen dat alle meningen ook juist onderbouwd zijn. ;) (bedoel met dit laatste niemand persoonlijk, gewoon algemeen gezegd)

Deel Deze Pagina