verzendskosten?

Discussion in 'De lounge' started by sim, Apr 9, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sim

sim Niet meer actief

hoihoi,

ik heb iets verkocht op marktplaats, nu is het geld overgemaakt maar niet de verzendskosten. kun je iets opsturen zonder verzendskosten, dat die door de ontvanger bij de deur worden betaald?

groetjes sim

2. Milla

Milla Niet meer actief

Ik kan je geen antwoord geven op je vraag maar ik zou er niet op gokken, want neemt die persoon het niet aan, dan lijkt het mij logisch dat jij alsnog de verzendkosten moet betalen. Ik zou gewoon die persoon mailen dat hij/zij eerst even de verzendkosten overmaakt. Dat is normaal. Eerder zou ik het niet opsturen.

3. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    Hier sluit ik me helemaal bij aan. Ik koop en verkoop ook zo nu en dan via Marktplaats en ik maak meteen goede afspraken over de verzendkosten. Dat is volgende keer denk ik handiger. ;)

4. missym

missym VIP lid

May 14, 2006
    7,750
    12
    38
    ja je kan het verzenden zodat de kosten op hun terecht komen, echter is het dan wel een heel groot verschil qua bedrag.

voorbeeld: gewone verzending 6 euro, als hun betalen is het 14 euro.

5. sim

sim Niet meer actief

tja ik heb heel duidelijk in de mail gezet dat ik het pas verstuur als het geld + verzendskosten op mijn rekening staan. maar nu is alleen het geld voor het produkt overgemaakt.

als hun er 14 euro voor willen betalen, prima.

binnen hoelang kunnen ze stoneren, ben namelijk een beetje bang dat ik er in geluisd word...

6. crisje

crisje Fanatiek lid

Aug 5, 2006
    2,974
    1
    0
    brabant
    Alleen machtigingen kun je storneren.
    V.b. als je zelf iets overmaakt omdat je wat gekocht hebt is het weg, definitief weg.
    Ben je het niet eens met een afschrijving van je ziekteverzekering (gaat bij de meeste automatisch) dan kun je binnen 30 dagen het geld terug halen.
    Zo was het tenminste 2 jaar geleden toen ik dit aan de hand had.

7. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    Ze kunnen niet storneren. Als je een bedrag hebt overgeboekt naar iemand anders kan dat niet. Wel als een instantie automatisch incasseert.

Misschien kun je even mailen dat je de verzendkosten niet hebt ontvangen en of ze dat alsnog over willen maken of dat ze het pakketje onder rembours willen.

Trouwens sorry dat ik er meteen vanuit ging dat je geen goede afspraken had gemaakt. Was niet echt netjes van me.

Succes!

8. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    Klopt, tegelijk gepost. ;)

9. moes

moes Fanatiek lid

Jul 20, 2006
    2,765
    9
    38
    misschien denkt die koper dat het 14 euro inclusief
    verzenden is?

anders wel raar dat ie de verzendkosten 'achterhoudt'!

10. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Als je een betaling doet kan je die altijd nog terug draaien, ongeacht of het een machtiging is.... dus ik zou nog ff w8en met opsturen hoor ...

11. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    nee hoor dat kan echt niet, vriend van mijn moeder heeft jarenlang bij de sns gewerkt die weet echt wel hoe het werkt...

Ik heb het zelf eens bij de hand gehad (nog niet zolang geleden) dat ik nadat het geld gestort was ik er achter kwam dat het niet goed gegaan was, dat ik het verkeerd had gedaan, direct hannie opgebeld (oud collega van hem) en haar uitgelegd hoe en wat, en zij kon verder niets doen.

Ja ik kon naar kantoor komen een formulier invullen en dan moet je maar hopen dat degene bij wie het geld gestort is het geld terug stort of je moet er een rechtzaak van gaan maken als het om een groot bedrag gaat...maar een betaling storneren gaat dus niet...gaat idd alleen bij machtigingen..

ik had trouwen het geld dat naam/nummer niet overeenkwam en ik het geld dus heel snel weer terug op mijn eigen rekening had staan..

maar goed verder on topic...ik neem aan dat de kosten voor wat zij gekocht heeft 14 euro was excl verzendkosten, ik ben ook wel eens verzendkosten vergeten te betalen hoor, en heb daarna nog de verzendkosten overgemaakt, kan gebeuren toch...

stuur ze gewoon een mailtje met daarin hoe en wat, en ongetwijfeld zul jij gewoon de verzendkosten betaald krijgen...

maak je niet druk dat ze het geld terug kunnen halen, want dat gaat echt niet...

dat zou wat moois zijn ook zeg, wat kopen via internet en zodra je het ontvangen hebt je geld terughalen :)

gr.smoekie

12. crisje

crisje Fanatiek lid

Aug 5, 2006
    2,974
    1
    0
    brabant
    Lekker verwarrend als er opeens een ander antwoord komt.
    Je zou ook je bank kunnen bellen, dan weet je zeker hoe het zit.

13. crisje

crisje Fanatiek lid

Aug 5, 2006
    2,974
    1
    0
    brabant
    Dit klopt ook. Heb ik ook al een paar keer gehad. Als naam en nummer niet overeenkomen krijg je het automatisch terug op je rekening.

14. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    geloof me een zelf gedane overboeking (via internet) kan niet door worden terug gedraaid oftwel gestorneerd worden...

dit gaat alleen maar op in geval er een automatische machtiging is gegeven voor 1 malig of permanent...die 2 kunnen wel binnen 30 dagen gestorneerd worden...

betalingen naar jou toe gedaan, kunnen dus niet door de koper weer teruggedraaid worden en moeten ze als ze het geld terug willen rekenen op jouw medewerking, of aangifte doen, of een advocaat inschakelen en er een zaak van maken...

op geen enkele andere manier zal de bank geld storneren als het geen machtiging betreft....en idd even 1 telefoontje naar de bank en ze zal hetzelfde antwoord krijgen... :)

15. crisje

crisje Fanatiek lid

Aug 5, 2006
    2,974
    1
    0
    brabant
    Ik geloof je wel, ik weet ook dat het zo is, heb het zelf mee gemaakt.
    Maar als je dan zo'n antwoord krijgt als wat chantal1984 geeft is dat verwarrend voor haar, en daar is maar 1 oplossing voor...je bank bellen.

16. sim

sim Niet meer actief

oke, ik ga straks even mailen.

ik was sowieso wat huiverig om mijn rekening nummer te geven. ik vertrouw in dat opzicht eigenlijk niemand op die manier op internet.

ben altijd bang dat ze vanalles van plan zijn met mijn nummer,

bijvoorbeeld stel ze vullen m in op een acceptgiro ofzo.

ze waarschuwden een aantal jaren geleden ook dat je die bonnetjes bij een pinautomaat niet moest laten liggen ivm fraude

17. Emma29

Emma29 VIP lid

May 30, 2007
    10,467
    0
    36
    carnavaller !!
    ik werk al 11 jaar bij een bank en smoekie heeft helemaal gelijk !
    had het zelf niet duidelijker kunnen antwoorden !

18. crisje

crisje Fanatiek lid

Aug 5, 2006
    2,974
    1
    0
    brabant
    Ben je niet de enige hoor. Dat denk ik ook.
    Je zou daarvoor eventueel een andere rekening kunnen openen. Waar je alleen zulke aankopen van betaalt of naar laat storten. Kunnen ze m in ieder geval niet leeg plunderen...

19. moes

moes Fanatiek lid

Jul 20, 2006
    2,765
    9
    38
    als je je rekeningnummer niet durft te geven kun
    je beter niet verkopen via marktplaats,
    of alleen af laten halen.

maar je kan je rekeningnummer gewoon geven
    hoor!
    daar kunnen ze echt niks mee doen!

20. sim

sim Niet meer actief

is dat dan mogelijk dat iemand die je nummer geeft er iets mee kan uit halen?

Share This Page