veel bruine afscheiding en rommelende onderbuik 36 weken

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door bloempje29, 12 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bloempje29

bloempje29 Fanatiek lid

28 sep 2008
    1.632
    0
    0
    Beste verloskundige,

even een vraagje, ben nu net over de 36 weken heen en heb sinds een week of 2 heel erg last van afscheiding, begon gelig en het wordt steeds bruiner, het is ook dun (waterig) het loopt er soms gewoon uit.. excuses.. :oops: , soms zitten er "bloedvaatjes" in met helder rood, maar dit is echt heel heel weinig. dacht al aan de slijmprop, maar daar is het veel te waterig voor denk ik dan, maar hoop niet dat het mn vruchtwater is wat lekt... daar maak ik me zorgen over..

sinds een dag of 2 rommelt mn onderbuik ook, het is een ongemakkelijk gevoel, geen echt pijn, maar je loopt gewoon continu naar de wc, voor je gevoel moet je dan.

In het begin van de zwangerschap (tot een week of 24 ) heb ik last gehad van bloedverlies vandaar dat ik nu ook bij de gyn loop, het was de placenta (nu opgetrokken).

ik voel de beeb prima, (elke dag), maar ik kan niet zo goed vinden, wat of deze "afscheiding" nu normaal is of dat ik het even moet melden.. graag hoor ik wat jullie ervan vinden.

Dank je voor de moeite,
    bloempje29

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi bloempje29,

dat je afscheiding dun als water is is niet erg. Dat gebeurd onder invloed van hormonen. (soms is het wel inderdaad te verwarren met vruchtwater en dan moeten ook wij wel twee keer kijken voordat we eruit komen) Dat het nu wat bruinig wordt is waarschijnlijk dat door veranderingen in je baarmoedermond kleine vaatjes knappen en dit te zien is door kleine sliertjes bloed bij je afscheiding of een bruinige kleur. Als het ook jeukt is het verstandig even langs de huisarts te gaan,want heel soms is het ook wel eens een schimmelinfecite die dit soort afscheding veroorzaakt.

Groetjes Brigitte

3. bloempje29

bloempje29 Fanatiek lid

28 sep 2008
    1.632
    0
    0
    beste brigitte,

erg bedankt voor je snelle reactie. Nee, gelukkig jeukt het niet, dus dan ga ik er gewoon vanuit dat het bij deze termijn hoort en de veranderingen in mn baarmoeder. Heel erg bedankt voor je antwoord.

Dank!
    Groeten bloempje29

Deel Deze Pagina