baarmoeder te hoog 16 weken

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door MvN, 11 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MvN

MvN Niet meer actief

Hallo

Net bij de verloskundige geweest en daar ging ze kijken hoe hoog me baar moeder nu ligt. Deze lag al bijna 1 vinger boven mijn navel!!! Ze zeid er niet veel over. De grootte van mijn baarmoeder kwam wel overeen met 15 wk 5 dagen maar de hoogte niet. Volgens haar kon het komen omdat mijn baarmoeder op een soort van staafje zit??? zo legde ze het uit hoor. Want rond me schaambot voel je niet echt veel en bij me navel dus wel.

Ik snap er niet veel van en hoop dat jullie me het kunnen uitleggen wat ze nou precies bedoeld.

Op mijn zwangerschapskaart staat onduidelijk geschreven onder symf : Ect ?? of EET dat kan ik niet goed lezen. En bij ligging staat er t/v.

Wat betekend dit allemaal?

En wat is het gevaarlijk voor de baby als mijn baarmoeder te groot is???

Oja dit is mijn eerste kind en nog nooit eerder zwanger geweest!

Alvast bedankt!

Groetjes

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi roos89,

sommige vrouwen hebben in het begin van de zwangerschap inderdaad een mooie lange smalle baarmoeder. Die kan dus al heel hoog liggen, maar vult je onderbuik nog niet. Gedurende de komende weken gaat je onderbuik zich vullen met je kind en wrs blijft de hoogte van je baarmoeder dus een tijdej hetzelfde. Geen probleem dus. De afkortingen komen me niet gelijk bekend voor, maar die zullen wel met de uitleg ervan te maken hebben. Dus geen zorgen, iedereen draagt anders.

Groetjes Brigitte

3. MvN

MvN Niet meer actief

Ok dit is wel duidelijk, maar hoe kan ik dan dat ik mijn baby alleen hoor 3 vingers onder mijn navel?! Dat is met de angelsound

4. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Omdat het hartje niet door het hele lichaampje zit, maar op een plek en als dat net op die plek is hoor je het daar. Dit kan per uur verschillen, ligt eraan hoe het kindje beweegt. En de baarmoeder is groter dan het kindje omdat er natuurlijk ook nog een hoop vruchtwater in zit.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina