hallo Dames Daar ben ik weer over mijn huishouding boekhouding pffff me man zeg nu dat het misschien de 13e maand is omdat hij om de 4 weken geld krijgt ,dus zijn geld verspringt steeds met de datum en ik krijg per maand mijn geld altijd de 27ste maar het zit zo de maand augustus is alles betaalt aan rekingen saldo was op 5 sept 00.00 mijn man kreeg 6 sept zijn maand geld 15 sept krijgen we de hypotheek teruggave en 27 sept krijg ik mijn geld dat is toch voor de maand sept dan ? want we houden nu een maand geld over. en als ik al vooruit rekent van 4 okt mijn man zijn geld 15 okt hypotheek terug gave 27 okt mijn geld en dat is dan voor de maand okt dan komt het bedrag gewoon uit wat wij normaal over hebben hoop dat jullie het begrijpen liefs Citta
Mijn man beurt ook om de 4 weken en krijgt in oktober 2x gebeurd. 3 oktober en 31 oktober, dat is bij hem dus de 13e maand. Die van jou man dus ook in oktober. Mijn man heeft deze maand ook 6 september zijn loon gekregen en nu dus weer 3 oktober EN 31 oktober (4 weken na 3 oktober).
Als hij elke 4 weken loon krijgt is dat 13x, maar dat is dan niet.de dertiende maand. Ik krijg een.dertiende maand...normaal krijg ik eind van de maand loon, elke maand bouw ik 5% 13e maand op (staat op de loonstrook) en die krijg ik bij het loon van eind december.gestort. Edit: ik krijg trouwens geen.dertiende maand maar een eindejaarsuitkering, zit ook weer verschil in blijkbaar.
Mijn man krijgt ook elke 4 weken en zijn 4 wekelijkse loon verreken ik tot een maandloon voor de administratie.
Je hebt inderdaad altijd 1 maand per jaar waarin je 2x loon krijgt als je per 4 weken betaald wordt. Dat is dan je 13e maand. Ik zette dat geld altijd op de spaarrekening. Was die mooi weer aangevuld en je merkt er niets van met je maandlasten .
MISS MAC : Dus mijn man heeft nu geen 13e maand maar pas in okt ? dan snap ik niet nu waarom ik nu een maand geld nu overhoud . en in okt niet . APPELGEBAKJE: ik krijg ook in december extra geld maar dat noem ik dan bonus Hwaa
Je man beurt deze maand alleen 6 september geen 2x dus snap ik niet hoe je DEZE maand over kunt houden Maar in oktober ziet jullie lijstje er zo uit want dan beurt hij 2x en jij 1x Zie dikgedrukte:
Edit: Je man beurt 1 november EN 29 november Ik dacht dat je man 3 oktober beurde (ipv 4 oktober!) Hij beurt dus nu weer: * 4 oktober * 1 november * 29 november Hij beurt dus in november 2x!
ja dat snap ik ook niet waarom ik het over houd nu deze maand . maand augustus is nu betaalt .'' en geld die we nu in sept krijgen betaal ik in sept
ik weet waar de fout zat pffff ik rekende mijn maandgeld de 27 sept mee naar sept maar die moet ik meenemen naar de maand okt pfff ja sinds mijn moeder 4 maanden geleden is overleden ben ik hellemaal in de war kwa boekhouding en ik heb zo makkelijke man die het best vind hoe ik het doet pfff. omdat ik het al 17 jaar lang het bijhoud ik had al 4 maanden geleden een topic open gezet erover . toen wist ik het ook even niet meer maar ben het eindelijk er mee uit . en pas in november hebben we de 13e maand bedankt nogmaals iedereen .af en toe moet mijn heugen opgefrist worden .
Mar dit is toch geen 13e maand? Dat is toch gewoon de bonus die je van je werk krijgt? Dit is gewoon 4 weken loon wat dan waarschijnlijk minder is als een maandloon.
Mijn man krijgt ook iedere 4 weken loon (6-9, 4-10, 1-11, 29-11), maar wij houden geen enkele keer een volledig loon over hoor! Is hier afhankelijk van de datum hoeveel er over blijft. Ene keer gaat de hypotheek er wel af, andere keer niet. Ene keer gaan de verzekeringen er wel af, andere keer niet. Ik heb een lijstje gemaakt met de vaste lasten en welke data die er af gaan, en dan kijken wat er van ieder loon af gaat, en wat er dus van ieder loon over blijft.
Ja inderdaad.. Hier dus ook om de 4 weken maar inderdaad juist omdat het verspringt hou je nooit 1 HEEL/VOLLEDIG loon over