Overstap PSZ naar Basisschool...

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Boulevard, Dec 5, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Boulevard

Boulevard Niet meer actief

Hoe is die overgang bij jullie verlopen? Ze komen ineens op een grotere school met meer kinderen en een vreemde juf. Hoe hebben jullie dit ervaren?

2. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

May 22, 2007
    2,688
    4
    38
    Female
    Ik heb nog geen idee. Hier praat ik er wel steeds met hem over en hij heeft een vriendje op de grote school en ze ogen hier 2 ochtenden mee draaien. Hij gaat nu al drie dagdelen naar de psz. dat maakt denk ik de overgang al iets minder groot. Ik lees mee

3. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

Feb 2, 2008
    4,378
    0
    0
    Ik vind het best een grote overstap, vooral omdat school ineens elke dag terug kom. Moet ik wel eerlijk zeggen dat mijn oudste een lief verlegen jongetje is. Het ging op de psz heel goed maar toen hij in januari naar de kleuterschool ging, ging het helemaal mis. Hij heeft tot zomervakantie elke ochtend gehuild als ik weg ging. Hij kon niet wennen want hij stroomde halverwege in, het jaar erop ging het gelukkig wel goed.
    Mijn oudste dochter was een heel ander verhaal is een vrolijk, spontaan kind en heeft nooit geen ene traan gelaten.
    Nadeel van onze school vind ik wel dat ze maar 1 keer komen wennen van 13.00 tot 15.00.
    Ik kreeg hier wel een boek met foto's van school om hem voor te bereiden, met allemaal foto's en er stond bij wat ze heel de dag doen. Dat was erg leuk om voor te lezen en mee voor te bereiden.
    De jongste hoeft gelukkig voorlopig nog niet.;)

4. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

Hier ging het super, ze was er zo aan toe en had er dus zo'n zin in, dat ze huppelend naar school ging de eerste dag. Ze baalde ervan dat we 5 wenochtenden hadden, het liefst wilde ze gelijk fulltime gaan.
    Het eerste half jaar ging dus goed, daarna werd ze een paar maanden lang erg lastig en opstandig. De nieuwigheid was eraf en de moeheid sloeg toe. Want het is echt vermoeiend voor ze die lange dagen. Daarna was die lastige periode over (thuis alles rustig gehouden in die tijd) en toen ging het weer helemaal goed.

Share This Page