Ik heb voor volgende week een geplande keizersnee staan (god, mn handen beginnen spontaan te zweten nu ik dit typ ) maar vroeg me af hoe dat gaat met de kraamhulp? Moet ik ze bellen op de dag dat ik naar huis ga? Liefs Jessy
Ja,als je naar huis gaat bel je ze een uur van te voren geloof ik...hier vertellen ze je in het ziekenhuis wanneer je kan bellen..Veel succes met de keizersnede en geniet van je kraamtijd
Succes met de bevalling. Aangezien je een keizernede krijgt, zul je waarschijnlijk 3 tot 5 dagen in het ziekenhuis blijven, toch? Je kan dan dus de kraamzorg bellen op de dag dat je naar huis mag, bijvoorbeeld smorgens voor je weg gaat. Maar misschien zeggen ze wel op dag 4, morgenochtend mag u naar huis toe. Dan kan je ook alvast op die dag 4 de kraamzorg bellen, dat jullie de volgende dag rond bijv 11 uur thuis komen. Ook kan je pas bellen als je al thuis bent. Dan heb je lekker nog eventjes samen, zonder dat de kraamverzorster meteen op de stoep staat. Er is natuurlijk niks mis met die kraamverzorster, maar lekker even samen (alleen) vonden wij ook heel fijn!
dat kan je best eens in het ziekenhuis vragen wanneer je het beste kan bellen. ze zullen je dat met alle plezier vertellen.
Je zou ook even kunnen bevallen op de 2e dag. Gewoon om te zeggen dat de kleine is geboren. En dan kun je zodra je definitief weet wanneer je naar huis gaat nog eens bellen.. Al heb ik zelf pas gebeld op de ochtend dat ik weg kon, rond 11 uur wist ik pas dat ik naar huis mocht, en rond 16.00 kwamen zij en ik tegelijk aan bij ons huis.. Er staan altijd wel wat dames op wacht..