Mijn dochter van 10 jaar gaat heel snel ineens met de groei en verandering van haar lijf. Ik verwacht dat het niet heel lang zal duren voordat ze voor het eerst ongesteld gaat worden. Ik wil daarom alvast een pakje maandverband in huis halen voor haar. Er zitten hier vast genoeg moeders die die fase al voorbij zijn met hun meiden. Welk merk/type raden jullie mij aan?
Hier gewoon Always (met vleugels) in huis. Zou als je voor Always kiest geloof ik een paars pak halen (met vleugels dus), iets anders is zo nodig zo bijgehaald.
Hier is ze nog niet zover, maar hier staat Libresse klaar. De roze verpakking. Niet te groot en met vleugels. De ultradun uiteraard. Gaat straks gewoon een in haar tas voor het geval dat (al denk ik dat het hier nog wel even gaat duren).
Zou juist zonder vleugels nemen, libresse is prima. Vleugels zien andere bij de gym is de reden van zonder vleugels.
Zonder vleugels blijft niet goed zitten en lekt snel door. Hier om die redenen geen optie helaas. Voor gym gaan we van dat menstruatie ondergoed bestellen, kan tijdens gymdagen zonodig over ander ondergoed met maandverband (wat je eenvoudig kunt verschonen) heen.
Oudste dochter droeg eerst altijd de Girls lijn van de Kruidvat maar die hebben ze er weer uitgehaald. Nu draagt ze de maandverband van Kruidvat ( zonder vleugels) en meestal icm een tampon van de Kruidvat.
Ik heb een pakje van, ik dacht always, met vleugels klaarstaan voor het eerste moment. Ik gebruik zelf wasbaar maandverband dus dan heeft ze iets klaarstaan. Daarna wil ik kijken welke maat ze heeft en menstruatieondergoed voor haar kopen
Mijn dochter was net 11 toen ze ongesteld werd. Ze gebruikt Allways, meestal de nachtvariant. Op school gaat het prima, ze draagt op gymdagen een zwarte boxer over haar onderbroek en maandverband heen. En ze gaat dan niet douchen op school omdat ze op de bs als enige al ongesteld was. Ik verwacht dat het in de brugklas een stuk gebruikelijker zal zijn.
Dank je wel voor alle reacties! Er bestaat dus geen 'speciaal' maandverband voor jonge meiden, ofzo? Mijn dochter heeft maat 152, een 'gewoon' maandverbandje is toch vrij groot dan, denk ik? Andere kant was ik in het begin gelijk heel heftig ongesteld, dus dan helpt een kleiner maandverbandje ook niet echt meer, natuurlijk.
Dan krijg je meer een inlegkruisje. Maar daar redde ik het niet mee in het begin. Ik moest van die enorme lange nemen en dan elke pauze verschonen anders lekte ik door.
Maandverband is een erg persoonlijke keuze. Ik gebruik zelf libresse, ik gebruik het meest de goodnight, maar heb ook altijd 'normal' (roze) en wat grotere inlegkruisjes in huis voor de laatste (lichte) dagen. Mijn dochter (12 jr, 1.56 m) gebruikt deze laatste 2 en heeft aangegeven dat ze het prima vindt. Ik heb ook niet idee dat ze erg heftig ongesteld is. Ik ga er vanuit dat ze zichzelf wel zal melden als ze iets anders wil uitproberen.
Juist bij gym zou ik zeggen met vleugels, anders zit het nergens meer naar na die tijd. Bovendien zullen de meeste meisjes wel ongesteld zijn of bijna, dus is toch niet raar ofzo?
Hier dacht ik ook dat kleintjes fijner waren…verkeerd gedacht. (Ik had de groene in huis, toen paarse bijgehaald en uiteindelijk de nachtvariant - en dat bleek uiteindelijk een nog grotere dan de normale nacht variant - en die bevielen eigenlijk als enige…).
Helaas herkenbaar bij mijn dochter. Echt heel heftig ongesteld, nu al een keer of 4. Wel vrij regelmatig. Lekt dus heel vaak door, het lukt allemaal nog niet zo goed, vergeet te verschonen. En s nachts zit helemaal alles eronder. Tampon ziet ze niet zitten. Extra grote maandverbanden gebruikt ze in de nacht. Heeft iemand nog andere tips? Is dat menstruatie ondergoed een aanrader?
Daar ben ik met dochter dus ook heel bang voor. Dat het niet zo goed lukt. Vind het bij haar sowieso al moeilijk om de basis hygiëne voor elkaar te krijgen. Ze is bijna 11 en ik moet nog steeds zeggen; was jezelf, was je haren onder de douche (Anders staat ze wat te spelen en That’s it), beter en langer je tanden poetsen etc Heel anders dan ik was op die leeftijd. Ik hoor veel goeds over het ondergoed. Dat dat in elk geval een schooldag mee gaat. Ik ben thuis dus kan haar er thuis dan wel op wijzen verder
Mijn dochter is 11, wordt volgende maand 12 en gaat sinds kort zelf onder de douche en ze is er nu veel meer mee bezig. Ging bij zoon ook zo, komt vaak vanzelf