maandverband

Discussie in 'De lounge' gestart door cristel1986, 9 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    j aik moet dus met katoenen bovenkant hebben anders.. ik mag geen obs gebruiken vanwege verstoppingen.. heb ik al vaker last van er blijft dan te veel bloed achter heel vaag maargoed ik moet dus wel :(

2. French

French Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.195
    0
    36
    ...
    's-hertogenbosch
    ik heb altijd always maar ik heb nergens last van.
    alleen als ik me heb geschoren en ik heb een lapje in dan wel ;)

3. Niet meer actief

me moeder die gebruikt altijd alwasy en heeft nergens last van... ze verwachtte van mij dat ik alwasy ook lekker vond zitten enz toen ik net ongesteld werd maar dat was dus echt niet die kleffe zooi daar beneden heb dan helemaal het gevoel niet dat het fris is zeg maar... doe mij maar tampons.

4. spooky

spooky Bekend lid

15 mrt 2006
    934
    0
    0
    krommenie
    ik kan er ook niet tegen en gebruik ook altijd tampons. nu kan ik geen tampons gebruiken.
    welk maandverband heeft dan een katoenen laagje?

5. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    zover ik weet kotex en in nederland libresse

6. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Ik gebruikte vroeger Kotex, maar dat waren echt luiers zowat. ben overgegaan op Always, AH huismerk, en HEMA huismerk. Heb Allways het langst gebruikt, maar het voelde opeens niet prettig meer. Heb nu Libresse. Die vormt zich naar je lichaam, en zit een stuk prettiger. Ik lek niet meer door, en het voelt alsof het er niet zit. Heerlijk gewoon.

Ik gebruik altijd die met 4 druppels, en pas de laatste dag 3 druppels, anders red ik het niet.
    Maar voor meer nu even geen allways meer.

@ Freewilly: Alldays is het inlegkruisje van Allways. Bedoeld voor het elke dag op vangen van de witte en heldere (roze) afscheidingen. Maar ze hebben wel grotere gemaakt, omdat sommige vrouwen veel verliezen.)

7. mivida

mivida Lid

7 mei 2007
    38
    0
    0
    Dordrecht
    Sommige maandverbandjes hebben een verfrissend luchtje.... net als veel soorten WC papier...
    Ik kan daar dus absoluut niet tegen en krijg dan ook een ongelooflijke Jeukdoos, om het maar zo te zeggen. :confused:

8. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Ik heb het ook met Allways. Heb nu zelf Libresse daar heb ik het minder mee en soms gebruik ik ook dat merk van de Aldi daar kan ik ook vrij goed tegen. Maar eigenlijk gebruik ik altijd tampons, behalve 's nachts.

9. mercedes

mercedes Fanatiek lid

8 nov 2005
    1.608
    0
    0
    ergens in Limburg
    Ik dacht al dat het aan mij lag en durfde er nooit iets over te zeggen, maar als ik always heb gebruikt, dan krijg ik allemaal bultjes en knalrood (jeukend). Ik krijg nu van mijn schoonmoeder altijd die ze krijgt van het ziekenfonds en die zijn super, ze zijn in alle maten, maar geen irritatie meer, heerlijk.

10. dianne

dianne Fanatiek lid

10 apr 2007
    2.919
    0
    36
    Ik vind het zo jammer dat libresse en kotex van die dikke 'lappen' zijn. vind ik zo irritant. Ik gebruikte eerder ook altijd een tampon maar mag ze helaas niet meer gebruiken. Die nieuwe van always ik weet niet hoe het heet, die met een rood/roze kriebel er op. (jaja) Zit wel fijn.

11. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    hier dan een uitzondering, gebruik altijd allways, geen problemen mee.
    Zal eens een andere proberen, al hoop ik dat dat niet nodig is de komende tijd..........................

12. FreeWilly8

FreeWilly8 Fanatiek lid

23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Nou, ik zat ook echt met een slaapmuts achter de PC volgens mij hoor. Duhuh! ff niet goed opgelet. Sorry... :oops:
    Even een correctie dan: ik gebruik Libresse. Bevalt me dus prima, zoals in mijn vorige post te lezen is.

Ik gebruik ook Alldays, maar dan idd de inlegkruisjes, dus niet voor als ik ongesteld ben.

13. FreeWilly8

FreeWilly8 Fanatiek lid

23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Libresse heeft ook dun hoor... Maar die hebben vleugeltjes. Ik vind dat ideaal, never nooit geen maandverband zonder vleugeltjes hier;). Maar sommige mensen moeten er niks van hebben.

14. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Hihi... geeft niet hoor. Ik was weer in de andere topics erg duf (tot aan melig toe :oops:)

15. Morrighan

Morrighan Bekend lid

21 nov 2006
    611
    0
    0
    Utrecht
    Ik vind Libresse ook veeeel fijner, ik denk dat het inderdaad door het plastic laagje komt.

16. PrutskeKim

PrutskeKim Actief lid

31 mei 2006
    228
    0
    16
    hey meiden.

ben blij te lezen dat er meerdere last hebben van die lappen :)

nu ik krijg zelf ook dus enorme jeuk en "broeikasteffect" bij allways en co. de enige waar ik het niet bij heb zijn de huismerken van ons (colruyt) maar dat zijn natuurlijk dikke lappen (maar deze zitten lekker zacht) nu deze gebruikte ik eigenlijk voornamelijk voor 's nachts. en in de dag gewoon tampons.

maar na men bevalling zal dat wel moeilijk gaan vermits het dan een heel gedoe zal worden.

ik hoop dat ik ni lang ga navloeien hoor

groetjes

17. Niet meer actief

Ik zweer bij de maandverband van de HEMA.Lekker goedkoop en geen gezweet in je slip!Bij de meesta maandverband zit een plastic broeilaag, brrr mij niet gezien!

18. frumpje

frumpje Actief lid

22 mrt 2007
    175
    0
    0
    ik heb dat ook bij always, gebruik da eigen merk of etos eigen merk, zitten katoenenlaag bovenop, dat irriteerd minder!

19. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Waaahahahaha een jeukdoos, wat een geweldig woord!

Probleem is lastig, maar het woord is geweldig haha :)

20. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Nee met die vleugeltjes, daar zit soms zoveel lijm op, dan trek je je hele slip stuk. Of ben ik te wild? hihi

Deel Deze Pagina