verzakking? of niet?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door cowgirl80, 31 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    8.023
    6.767
    113
    zuid-holland zuid
    hallo dames
    vorige week woensdag voelde ik ineens heel duidelijk een bal voor de ingang van mn vagina, hij hing er echt nog net niet uit :)
    Ik schrok me een hoedje en ik heb meteen toch maar de verloskundige gebeld om nog op nacontrole te gaan (dat was ik al die tijd vergeten) en sindsdien doe ik trouw mijn oefeningen voor de bekkenbodem.
    Zaterdag voelde het bij iedere stap die ik zette alsof mijn blaas heenenweer door mijn buik schommelde en er ieder moment uit kon vallen.. ik had ook problemen met plassen, het lukte niet goed en het deed pijn. Zaterdagavond werd ik voor het eerst ongesteld. Zondag voelde het al iets beter allemaal en nu maandag heb ik net gevoeld en is de bal eigenlijk zo goed als weg, ik voel alleen dat het nog een beetje "lubbert" daar beneden. Ik heb ook weer redelijk normaal kunnen plassen.

Is dit nu een verzakking of niet? Of is het normaal dat je zulke klachten hebt bij je menstruatie na je zwangerschap?
    Donderdag ga ik op nacontrole bij de verloskundige, maar ik wil toch nu al een beetje weten waar ik aan toe ben

2. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Het kan een lichte verzakking zijn, maar het kan ook nog een heel eind bijtrekken. Ze geven tot een jaar na de bevalling voor herstel, dus je hebt nog even te gaan. Het is wel zo dat dit vaak erg beïnvloed wordt door hormonen, net voor de menstruatie heb je vaak meer klachten. En jij bent eigenlijk nog maar net bevallen.
    Als je veel last blijft houden, kun je een afspraak maken bij de bekkenfysio. Ik heb zelf een lichte blaasverzakking en heb hier veel baat bij.

3. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Ik heb een achterland verzakking, rond mijn menstruatie is dit veel erger, denk idd dat je een verzakking hebt.

4. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Laat het even controleren bij een bekkenfysiotherapeute. En laat haar ook even kijken of je een diastase hebt.

Trainen van de bekkenbodem is goed tegen verzakking, maar ook het trainen van je dwarse buikspier.

Deel Deze Pagina