Hoe zijn jullie de zwangerschapskilo's kwijtgeraakt?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Evi88, 27 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Evi88

Evi88 Niet meer actief

Ik zie mezelf op dit moment al flink dikker worden, dus ik ben bezig met onderzoek ;). Ik ben erg benieuwd welke methode jullie hebben gebruikt om van de zwangerschapskilo's af te komen. Hebben jullie een diëtist bezocht, veel gaan sporten, Sonja gevolgd of 'gewoon weer normaal' gaan eten?

2. Bezige bij

Bezige bij Fanatiek lid

6 mrt 2016
    1.949
    1.711
    113
    Vrouw
    Mijn eerste zwangerschap ben ik in totaal 21 kilo aangekomen. Het erge was dat na de bevalling(bevalling met fluxus als afloop) nog steeds op het gewicht zat van voor dat mijn zoontje geboren was. Ze hadden in het ziekenhuis zoveel vocht toegediend dat ik net een waterballon was.
    Uiteindelijk na een jaar (toen ik zwanger werd van de 2de) was ik nog 3 kilo zwaarder dan voor mijn eerste zwangerschap. Maar dit heb ik nooit een probleem gevonden.

Ik heb zo een 10 maanden borstvoeding gegeven en dit hielp bij mij wel om de kilo's kwijt te raken en gezond blijven eten. En toen mijn zoontje een maand of 6 was ben ik begonnen met thuis trainen. Ik deed door middel van YouTube verschillende work outs en dit hielp er goed om weer strakker te worden en je spieren sterker te maken.
    Ook de trainingen van New born fit mama waren erg fijn.

Evi88 vindt dit leuk.
  3. Eva2011

Eva2011 Niet meer actief

Bij de oudste (fleskindje) vloog het er zomaar af (+35kg /vocht/suiker) en ben ik gaan sporten om aan te komen.
    Bij de jongste (+25kg) viel ik pas af nadat ik stopte met bv na anderhalf jaar.

Dit door normaal, gezond te eten en regelmatig te bewegen. Nooit een dieet gevolgd.

Evi88 vindt dit leuk.
  4. Evi88

Evi88 Niet meer actief

Interessant zeg! Je hoort vaker dat borstvoeding, zoals @Bezige bij zegt, helpt met afvallen. Maar bij jou werkte dat juist dus niet, @Eva2011. Wel fijn om te horen dat gewoon normaal (gezond) eten geholpen heeft.

5. Bezige bij

Bezige bij Fanatiek lid

6 mrt 2016
    1.949
    1.711
    113
    Vrouw
    Klopt het is echt per persoon heel verschillend. Nou is het vaak wel zo dat als je volledig borstvoeding geeft je ook iets extra's moet blijven eten en vooral goed drinken. Omdat je meer kcal verbrand. Maar ja de ene valt wel snel af en de ander juist niet.

Er word ook niet voor niks gezegd 9 maanden op 9 maanden af.
    Dus denk wel dat je realistisch moet blijven in hoe snel je de kilo's kwijt wilt zijn.
    Hoor weleens van vrouwen dat die na 4 weken alweer in hun oude broeken terug konden. :eek:Nou sorry ik kon dat na een jaar nog niet. Ik had altijd boekmaat 34/36 en nu maat 38.
    En ik vind dat prima ik wil ook niet meer zo super slank zijn. Zolang je je maar gezond en lekker voelt in je eigen lichaam. :thumup:

Evi88 vindt dit leuk.
  6. Eva2011

Eva2011 Niet meer actief

Klopt, bij zoon was het er na 9 maanden af en ik had echt veel extra kilo's.
    Ik dacht ook, och het zal er zeker met bv net zo hard af gaan, maar niks was minder waar. Zo gek veel extra at ik niet bij de bv, maar blijkbaar wel meer dan mijn normale eetpatroon.

Evi88 vindt dit leuk.
  7. BZD

BZD Fanatiek lid

17 jan 2014
    1.059
    166
    63
    Vrouw
    Paraveterinair
    Ik geef volledig bv, maar ik eet niks extra hoor. Drink wel een liter water meer dan normaal.
    En er zitten nu nog 3 extra kilo’s aan die er nog af “moeten”. Ach komt wel weer denk ik dan. Ik weeg ook 63 kilo bij 1.70, t is alleen dat buikvet buikje wat ik nog kwijt wil.

Evi88 vindt dit leuk.
  8. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Bij de eerste was ik mijn zw kilo's (12) aan het eind van de kraamweek al kwijt... Als je echter het gewicht van een dochter van ruim 4 kg, vruchtwater, extra bloed & vocht meetelt dan was met al dat eruit ook het grootste gedeelte van de kilo's weg. Daarna ben ik nog 12 kg extra verloren in 8 maanden bv. Bij de jongste begon ik weer op hetzelfde gewicht als bij de oudste en deze kilo's (8) was ik 3 dagen na de geboorte al kwijt. Ik had gehoopt op weer afvallen met bv maar daarna is er ook niks meer afgegaan... Wel heb ik een ernstige fluxus gehad bij de jongste waardoor ik pas na een half jaar me weer een beetje normaal begon te voelen. Denk dat dit zeker heel erg meegespeeld heeft!

Evi88 vindt dit leuk.
  9. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Dat ging bij mij vanzelf, de zwangerschapskilos dan. Nu ik wat ouder ben (35) merk ik wel dat het er weer sneller aankomt en moeilijker afgaat. Dus nu bezig post-kilo’s eraf te krijgen :p

Evi88 vindt dit leuk.
  10. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.611
    2.404
    113
    Ik was bij mijn eerste twee kinderen ruim 15 kg aangekomen en na de bevalling bleven er nog een kleine 10 kg over helaas. Ik ben toen gewoon gestopt met snoepen en viel daardoor af en ook weer gaan sporten. Bij deze zwangerschap was ik al 13 kg aangekomen bij zes en halve maand en heb besloten om toen al te gaan’ lijnen’. Ik eet wel iets meer van het gezonde eten dan normaal, maar ik snoep nu heel weinig nog en merk meteen resultaat. Dus als het lukt zou ik nu alvast beginnen met minder snoepen/ongezond eten (afhankelijk van hoeveel je aangekomen bent dan hè, want tussen de 10 en 15 kg op einde is normaal)

Evi88 vindt dit leuk.
  11. Tuttebella

Tuttebella Niet meer actief

Ik ben gelijk veel gaan wandelen, elke dag 2 uur in een stevig tempo. Na 6 weken weer gaan sporten.

Evi88 vindt dit leuk.
  12. Evi88

Evi88 Niet meer actief

Ik ben vandaag officieel 10 kilo aangekomen en schrik daar toch best van.. Ik denk dat ik toch weer wat strenger moet gaan zijn voor mezelf :rolleyes: zoals al wordt geopperd.

13. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Ja het ligt er natuurlijk aan, sommige vrouwen stoppen vanalles in hun mond onder het mom van: ben toch zwanger, ik kom toch aan, eten voor 2, etc. Ja dat moet je niet doen. Maar gewoon ‘normaal’ eten is prima. En als je dan iets extra’s eet kies dan voor een stuk extra fruit of een boterham bijv, niet een mars :p
    Ik was op jouw termijn ook vaak al zon 10 kg aangekomen (in totaal kwam ik dan op 15-20 kg) en dat is er bij allevier weer binnen 2 maanden eraf gegaan. Maar ik heb dus ook nooit s nachts gegeten, of mn vent naar de Mac gestuurd bijv. Maar at wel gewoon mee als we patat aten bijv.
    Komt vast goed :thumup:

Evi88 vindt dit leuk.
  14. sweetL

sweetL Fanatiek lid

8 jul 2014
    2.089
    2.095
    113
    Vrouw
    Brabant
    Na de eerste niet alles meer kwijt geraakt, maar ik heb bv gegeven tot in deze zw. Ik merk dat mijn lichaam mijn gewicht vasthoud tijdens de bv, dus denk dat als ik stop ( over een jaar of 2,5/3) dat het er vanzelf/met goed opletten qua eten wel af gaat.
    Ik ga me trouwens lichamelijk heel naar voelen, slap/ziekig enz als ik heel erg gezond en netjes ga eten.
    In mijn zw toen ik tijdelijk gestopt was met de bv, had ik dat helemaal niet. Dus ik link het echt aan het bv geven.

Bij mij dus dezelfde ervaring als eva2011, alleen ben ik nog niet gestopt haha.

Evi88 vindt dit leuk.
  15. Haver11

Haver11 Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Mijn eerste zwangerschap was ik 23 kg aangekomen. Dit was er vrij snel weer vanaf door niet meer te snoepen en veel water drinken.
    De laatste 3 kg wel wat meer moeite voor moeten doen.

2e zwangerschap 16 kg aangekomen. Dat is 4 maanden geleden, moet nog 2 kg. Ook weer niet snoepen en veel water. En ik eet smiddags en savonds wat minder. Maar ik denk dat dit bij iedereen anders is.

Evi88 vindt dit leuk.
  16. brocante

brocante Bekend lid

27 aug 2013
    645
    811
    93
    Hier zeker 20 kilo aangekomen. 4 weken na de bevalling paste ik al mijn. Broeken weer maar er zaten nog wat kilo’s aan. Laatste weken vliegen ze er vanaf met BV.
    Ik eet als nooit te voren( lees 6-12 boterhammen als ontbijt en lunch, haha).

Het verschilt enorm. Lekker wandelen met de kleine en gewoon doen waar jij je prettig bij voelt.

Evi88 vindt dit leuk.
  17. joyce2086

joyce2086 Fanatiek lid

6 jun 2014
    1.097
    424
    83
    Rotterdam
    Hier 13.5 kg aangekomen, 17 mei bevallen en nu nog 2.5 kg te gaan. Ben absoluut niet aan het lijnen maar geef volledig bv en dan gaat het hard bij mij (was ook bij mn 1e zwangerschap zo)
    Meestal heeft het gewoon tijd nodig en lijnen vlak na een zwangerschap en bevalling is niet echt aan te raden.

Evi88 vindt dit leuk.
  18. boogiebril

boogiebril Niet meer actief

Ik was zo'n 22 kilo aangekomen, tot en met december (3 maanden) nergens op gelet en toen waren er 13 af. Nu inmiddels 7,5 kilo kwijt sinds 1-1. Ik let niet erg op mijn eten, maar merk wel dat ik minder honger heb (normaal schepte ik 2 keer op, ook al voor de zwangerschap, nu ben ik blij als ik mn bord leeg krijg). Ook wandel ik nu erg veel met de kleine man.

Nog 2 kilo om op m'n startgewicht te komen en dan nog eens 10 om op mijn "ideale gewicht" te komen. Ben er dus nog lange niet...

Evi88 vindt dit leuk.
  19. suikerklontje

suikerklontje Fanatiek lid

23 nov 2015
    1.116
    522
    113
    Denk dat dit zo per persoon verschillend is, heeft zoveel te maken met je bouw.
    Ik was ong 15kg aangekomen, na de kraamweek zaten er nog 3 aan. Door veel te wandelen en “normaal” te eten is er af gegaan. Durf niet te zeggen hoe snel er alles af was, want heb heeeeel lang niet op de weegschaal gestaan, maar van de week toevallig wel. Weeg nu (10mnd na bevallin) 0,5kilo minder dan voor de zwangerschap. Maar veel meer kan er bij mij ook echt niet af

Evi88 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina