Maanstand en eisprong

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Joyce85, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joyce85

Joyce85 Lid

15 jul 2010
    96
    0
    0
    Mijn eigen reclamebureau!
    Emmen
    Hoi Allemaal!

Wat vinden jullie van kosmobiologische vruchtbaarheid?
    Je zou namelijk naast je eisprong, gemiddeld ongeveer midden in je cyclus nog een tweede eisprong hebben.

Je tweede eisprong vindt plaats als de zon en de maan in dezelfde hoek staan als op het tijdstip van je geboorte.

Wat vinden jullie ervan? Ben gewoon benieuwd ;)

Dit zou in de jaren vijftig ontdekt zijn door een Hongaarse arts.

Op deze (duitse) site kan je het uitrekenen. Wie o wie dacht zijn eisprong verkeerd berekend te hebben?

Berechnung zur Verhtung oder Empfngnis: Kosmobiologische Empfngnisplanung (Mondphasen-Zyklus)

2. Bailey07

Bailey07 Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.187
    1.749
    113
    Oeh dit vind ik erg interessant maar mijn Duits is niet het allerbeste!

3. Joyce85

Joyce85 Lid

15 jul 2010
    96
    0
    0
    Emmen
    Ik heb de mijne van deze maand, nu haha, even vertaald met Google.
    (wel verkorte versie anders krijg je die plaatjes fout weergegeven)

Vrijdag > Begin van de periode cosmobiological mogelijkheid om zwanger
    Maandag > Maanstanden conceptie datum
    Maandag > Einde van de periode cosmobiological mogelijkheid om zwanger

De tijden tussen de maandstanden conceptie en einde zijn erg kort overigens.

4. Assje

Assje Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.440
    1
    0
    Biologisch gezien is het volstrekte onzin dat je je vruchtbaarheid zou kunnen bepalen aan de hand van je eigen geboortedatum en -tijd. Ik ben er zeker van dat de stand van de maan het lichaam beïnvloedt, omdat de maan grof gezegd water aantrekt. Wij bestaan voor het grootste gedeelte uit water dus enige invloed is er zeker. Maar ik betwijfel ten zeerste of je horoscoop invloed kan hebben op je vruchtbaarheid. Bovendien, hoe zit het dan met mensen die onvruchtbaar zijn? Aan de andere kant: er zijn zoveel onverklaarbare zaken dat ik tegenwoordig niets meer uitsluit.

5. Adore

Adore Niet meer actief

Ik vind het interessant ;)
    In augustus vielen mijn eisprong en kosmobiologisch ei samen 8) en JA ik was zwanger.. maar helaas een miskraam met 7w5d.

Als ze samenvallen heb je 85% kans op zwangerschap las ik :):)

6. Adore

Adore Niet meer actief

Heb een uitgebreide uitleg hierover (in het nederlands) gevonden. Ik ga het maar eens lezen...

7. Joyce85

Joyce85 Lid

15 jul 2010
    96
    0
    0
    Emmen
    Biologisch gezien heb je inderdaad gelijk assje. Maar aan de andere kant, wat is toeval?

Veel ‘vrouwenzaken’ lopen synchroon met de cyclus van de maan. Zo neemt de gemiddelde menstruatiecyclus zo’n 28 dagen in beslag. En zijn die negen maanden zwangerschap in werkelijkheid 280 dagen, precies tien maan-maanden. (van een site geplukt)

Ik vind toeval altijd interessant en wilde naar aanleiding daarvan kijken hoeveel reacties er zouden komen. Bijvoorbeeld ook van de mensen die korter zwanger bleken dan ze naar hun eigen eisprong berekening dachten. Wellicht op deze data.

Ik ben zelf erg onregelmatig dus kan er sowieso geen touw aan vast knopen, vind het gewoon een interessant onderwerp.

8. Joyce85

Joyce85 Lid

15 jul 2010
    96
    0
    0
    Emmen
    Wow Puella,

bedankt voor de link! Was dokter Jonas dus niet de enige.

(Van de 30000 testpersonen was 2/3 binnen het jaar zwanger en 1/3 in het daaropvolgend jaar.)

9. Mariloo

Mariloo Actief lid

31 aug 2010
    138
    0
    0
    ICT
    Zuid-Holland
    Moet zeggen dat die van mij aardig klopt.......
    wat gek zeg....

10. Mama in spe

Mama in spe Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.837
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik geloof er persoonlijk niet zo in, maar ik heb het toch even ingevuld.

Als ik het goed begrijp heb ik tussen 20-23 oktober mijn "astrologische eisprong", terwijl ik die eigenlijk een week eerder op 11 oktober zou hebben.

Maar mocht het toch anders uitpakken, laat ik het jullie weten....

11. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    ik heb dit een tijd geleden ook al eens voorbij zien komen....
    Maar om eerlijk te zijn geloof ik er niet zo in..
    Dan zou je toch ook extra moeten menustrueren..want bij een eisprong komen hormonen vrij die hier voor zorgen..

12. wat grappig zeg! nooit geweten dat dit bestond..
    ik heb hem ook uitgerekend voor deze ronde en mijn kosmobiologische eisprong was rond dezelfde tijd als mijn echte eisprong, maar ben toch niet zwanger.. En die voor komende maand is wanneer ik als het goed is nog ongi ben.. dus die ga ik niet uitproberen denk ik!

13. nairam

nairam Actief lid

8 okt 2008
    403
    0
    0
    oost-nederland
    Vorige keer zwanger geworden, toen ook mijn eisprong en die kosmobiologische samen vielen...
    En ik heb geluk... het valt deze maand weer samen en aangezien wij voor een 2e gaan....

14. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ik geloof er niet in. Medisch gezien is het onmogelijk om twee aparte eisprongen in een cyclus te hebben (een dubbele eisprong op één moment kan wel). Je hormonen voorkomen dit, want anders zou het niet mogelijk zijn om zwanger te worden.

Ik heb 6 jaar lang bijna elke cyclus echo's en bloedonderzoeken gehad. Als zoiets bestond, hadden we dat een keer moeten zien.

15. Assje

Assje Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.440
    1
    0
    Ik begrijp dat die zogenaamde kosmische eisprong geen daadwerkelijke eisprong is. Wat dat betreft is er dan wat voor te zeggen.

Maar! Dan zou dit dus alleen opgaan voor normaal vruchtbare mensen met bovendien een regelmatige cyclus, omdat je dit anders nooit duidelijk kunt berekenen. Heel mooi dat een gemiddelde cyclus net als een maan[d] 28 dagen heeft, maar hoeveel vrouwen hebben nu daadwerkelijk elke keer een cyclus van 28 dagen? Het is een gemiddelde. Dat in gedachten houdend vind ik de theorie niet goed genoeg om van toepassing te zijn en in praktijk gebracht te kunnen worden door iedereen.

Wel vind ik het een interessante aanname, gezien ik er zeer zeker van ben dat de maanstand wel degelijk invloed heeft op de mens. Kijk maar eens hoeveel mensen aangeven slecht te kunnen slapen tijdens volle maan. Wij bestaan voor vrijwel driekwart uit water en de maan trekt water aan. De mens wordt dus als het ware ook aangetrokken, wat vaak resulteert in slapeloosheid of rusteloosheid. Ik geloof dus absoluut in een zekere invloed van de maan op ons mensen, maar biologisch gezien is deze theorie mij toch nog iets te vaag.

16. Adore

Adore Niet meer actief

Joyce en? valt je eitje samen met cosmo-ei?

17. Adore

Adore Niet meer actief

Ik ben benieuwd meid :D:D

18. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    Dit werkt alleen als hij ECHT samen valt... niet als hij er ongeveer bij in de buurt zit (hier wilde ik even op reageren want ik zag het ergens zo benoemd worden hieronder.)

Ik heb hem nog geen een keer ECHT gelijk gehad, toevallig is mijn cosmo ei aankomende nacht, en vandaag of morgen heb ik mijn ei, dus de kans is groot, heel groot(!) dat ik het deze ronde gelijk heb...

Ook ik geloof dr niet zo in, maar vind het wel erg leuk om te lezen/zien. En hoop echt heeeeel hard dat deze maand mijn mening hierover veranderd kan worden omdat ik zwanger ben dan:p:p:p
    Ronde de 28stte weten we meer;)

19. Adore

Adore Niet meer actief

Spannend voor jou dan Bezigbijtje ik duim alvast voor je :):)
    Laat je het hier weten?

Bij mij was die dus echt gelijk toen ik zwanger was (mk helaas) ;)
    Nu is het afwachten wanneer ik mijn eisprong heb, want mijn cyclus kan verstoord zijn (vandaar dat ik mijn banner op 6 weken heb gezet) ;)
    Ik hoop je tegen te mogen komen bij de juli-mama's :D:D want ik geloof wel dat je meer kans op zwangerschap hebt nu :)

20. Joyce85

Joyce85 Lid

15 jul 2010
    96
    0
    0
    Emmen
    Hee Puella,

Ik ben ernstig op zoek naar mijn ei..Mijn kosmo-ei zou tussen 8 en 10 oktober zijn, maar mijn cyclus is zodanig in de war dat ik het niet weet.

Als de dokter toch gelijk had, dat mijn tussentijdse bloeding, gewoon een menstruatie was, dan wél! Maar ik geloof eigenlijk niet zo in het verhaal van de dokter.

Zit inmiddels op dag 46, nog geen ei, ongi of positieve test te herkennen. Tja, gister een lichte streep op de KV test maar niet binnen de gestelde tijd, dus zie telt niet hé?

Ik moet wel zeggen vorige week donderdag ook KV test gedaan en die bleef wit, ook na een paar uur te hebben gelegen, echt wit..

Met andere woorden... Ook ik wacht nog steeds 8)

Deel Deze Pagina