Hallo dames, Ben weer licht aan het stressen.. Ik wil graag jullie mening/ervaring lezen. Ik ben zwanger geraakt van mijn 2e. Nu is het zo dat ik op mijn nod (afgelopen woensdag) een hcg van 7 had. Vanochtend weer bloed geprikt en toen was mijn hcg 106 en en mijn progesteron 25.65. Als ik mij focus op het verdubbelen van het hcg vind ik het goed verdubbelen. Alleen nu komt het mijn huisarts zeg het is gestegen maar je hcg stijgt traag. Ik neem sinds de positieve test 400 mg ultragestan ivm mijn miskraam geschiedenis. Wat vinden jullie van deze waarden bij een zwangerschap tussen 4 a 5 weken? Alvast bedankt
Misschien is de innesteling wat later geweest... persoonlijk vind ik je hcg eerder snel dan langzaam stijgen.
Echt Susy? Ik vond het ook goed stijgen maar de opmerking van mijn huisarts heeft me in de war gebracht. Hij vond de hcg waarde niet passen bij bijna 5 weken zwangerschap
Maar alleen de lengte van je cyclus zegt niet zo veel. Weet je ook wanneer je eisprong was? Want die kan later zijn dan je denkt en dan ben je dus korter zwanger.
Ah oke, ik weet niet wanneer mijn eiersprong precies is geweest. Maar hebt een cyclus tussen de 29 dagen en 31 dagen.
Als ik het goed begrijp zit je nu dus op dag 35. Ik weet niet of je bekend bent met de luteale fase. Dat is de fase tussen je eisprong en je ongesteldheid. In een ideale situatie is die 14 dagen maar dat hoeft helemaal niet. Die van mij is bijvoorbeeld 10 dgn. Stel dat is bij jou ook zo, dan had je een eisprong op dag 21 en ben je vandaag pas 4 wkn zwanger. Je krijgt namelijk 2 weken cadeau voorafgaand aan de eisprong en je eisprong is in mijn voorbeeld 2 weken geleden.
Ja oke, was niet echt bekend met de luteale fase. Ik mag woensdag al naar de gynaecoloog mocht hij iets kunnen zien.
Hcg stijgt prima slleen de waarde is laag voor de termijn dus ik denk idd ook dat je minder ver bent. Wanneer was je test poditief? En was t een donker streepje?
Oke, ik had op mijn nod afgelopen woensdag een licht streepje op de kruidvat test. Van het weekend werd het streepje donkerder op de action test. Mijn cyclus is ook nooit langer dan 32 dagen geweesr.
Eens met zonnetje! Wel zou ik er vast rekening mee houden dat op de echo nog maar weinig te zien zal zijn met die termijn. Als je je daar op instelt kan dat alleen maar meevallen en niet onnodig voor nog meer onzekerheid zorgen.
Oke, bedankt dames voor jullie info. Dit stelt me wat geruster. Met mijn miskraam geschiedenis maakt elke opmerking mij snel onzeker. Zal morgen laten weten wat de gynaecoloog heeft gezegd.
Had vanochtend een afspraak met de gynaecoloog. Zoals verwacht kon hij niks zien behalve verdikt slijmvlies en een zwarte stip. Dus die zei het is een beginnende zwangerschap van 4 weken zo. Terwijl ik nu al ruim een week overtijd ben. Mocht er geen bloeding ontstaan dan mag ik 10 april terug komen. Dan moest er wat te zien zijn. Hcg opnieuw laten meten vond hij niet nodig.
Je bent officieel pas overtijd wanneer je weet wanneer je eisprong is geweest en dan 2 weken later. Ik denk dus dat je eisprong later is geweest en je dus pas net over tijd bent. Wel jammer dat je gyn geen hcg wil prikken. Je zou dit nog aan de huisarts kunnen vragen. Dat is het enige wat nu wat meer zekerheid geeft