Ik heb vorige keer volgens mij nog gezegd dat ik deze ronde, ronde 8, geen maanstaan draag Dat is niet meegenomen in de lijst zie ik! Ik lees wel vaak mee, maar reageer niet vaak hier! Sorry!
hallo dames, ik heb sinds gisteren een maansteen gekocht. nu is mijn vraag hoe reinig je de steen. lees zoveel verschillende manieren dat ik het niet meer weet. ook vraag ik me af hoe draag je hem. ik wil hem graag aan een ketting dragen maar misschien is een andere manier beter. ik krijg graag tips van jullie. want jullie hebben ervaring. heel erg bedankt alvast
@liefkleintje als je het in het topic meldt kan het zijn dat ik het mis, bij wijzigingen is een PBtje makkelijker. Je hoeft ook niet vaak te reageren, maar ik weet gewoon soms niet of de lijst nog klopt. Mieks wist dus dat er 3 zwanger waren uit de lijst. Zal je even updaten Zo ik lig de rest van de dag lekker in de sauna, heeeerlijk. Daaaag
:¨·.·¨: `·. De maansteendames! Naam - ronden zonder, ronden met, ronden gestopt Amberliek - ronde 14, ronde 3 Amona - '08 > nov -'11, ronde 1 Bianca88 - ronde 9, ronde 0.25 Bouwjaar1979 - ronde 5, ronde 3, ronde 1 bri4 - 2,5 jaar,ronde 4 Chenoa - ronde 6,ronde 1 Delta - ronde 6, ronde 2, ronde 2 Fortuna - ronde 21, ronde 2 Hanna82 - ronde nb (te veel), ronde 2 Iloiza 21 dagen, ronde 2.5 Inger1979 - ronde 12, ronde 3 jazz1979 - ronde 3, ronde 1 LadyLaura - ronde 2, ronde 1 LeenElise - ronde 6, ronde 2 Liefkleintje - ronde 5, ronde 2, ronde 1 Helena41 (mama van c en m) - ronde 1, ronde 1 Marja Poortman - ronde 2, ronde 4 Mieks ronde 0, ronde 3 misillie ronde 19 + mk 12 wk, ronde 2 Moonymuppet - ronde 1, ronde 2, ronde 1 nana86 - 2.5 jr, ronde 1 Rann - ronde 18, ronde 3 Starr ronde 17, ronde 4 Shushi82, ronde 14, ronde 1 Spiegeltje ronde 0.5 - ronde 1.5 Wish82 - ronde 4, ronde 3 Zussi - ronde 0, ronde 1 Dd 28-12 reactie > 45 dagen geleden, klopt t nog? Evira ronde 3, ronde 2 Gizmobo- ronde 1, ronde 1 Isis857 - ronde 1 na vmk met maansteen, ronde 1 Liz21 - ronde nb, 1.5 mnd mammavandrie - 18 mnd, ronde 3 MissJG - ronde 1, ronde 1 Molly27 - ronde 4.5, ronde 2.5 Roos36 - ronde 10, ronde 2 Suzie Q ronde 7, ronde 1 xxflowerxx - ronde 11, ronde 2 Zwanger ! Bellerose - ronde 14, ronde 1 Hettie-ronde 8,2 weken Kylie1986-ronde 5, 25 dagen MamavanAmarylli - ronde 6, ronde 1 LiittleOne - ronde 16, ronde 1 Yasmin84 ronde 1, ronde 1 joja81 - ronde 4, ronde 1 Rosa5 - ronde 0, ronde 2 (mk in r. 1) Brotherbear - ronde 6, ronde 2(?) Dotty - ronde 3,ronde 1(?) pabbels - ronde 13, ronde 2(?) ======================== Wijzigingen of aanmelden? PB me even! Liefkleintje is weer up-to-date
Hoi Natjuh, Ik heb ook een maansteen gekocht. Ik kreeg als advie somdat zo te doen: Edelstenen, mineralen, edelsteen, stenen, kristallen, sieraden, geneeskrachtige stenen, werking, chakra, sterrenbeeld, webwinkel
hoi dames, ik weet het is ff geleden maar moest veel werken. Merk nu wel dat ik zonder de maansteen een langere cyclus heb, vorige maand totale cyslus 23 dagen nu waarschijnlijk cyclus weer 30 dagen. ook lijk ik meer kramp/druk te voelen in mijn schaamstreek maar dit zou ook kunnen omdat het eitje nu van links moet komen en ik daar cyctes heb zitten.. we wachten even af. ieder geval voor iedereen een gelukkig,gezonde,vruchtbaar nieuwjaar en een fijne jaarwisseling. Ik moet morgen werken dus ben er waarschijnlijk pas na het weekend weer:S
@moonymuppet, maar vind je een langere cyclus nu positief of negatief. 23 dagen lijkt mij wat kort, maar dat komt ook doordat ik sowieso wat ruim zit in de dagen per cyclus. Weet je dat al lang van die cysten? (als ik vragen mag?)
Hoi dames, Voor degenen die het nog niet hebben gezien, ik ben toch weer ongi geworden. Ondanks de kwaaltjes, de hoge temperatuur en het goede gevoel over deze ronde. Had gisteren een afspraak bij de gyn. Ze nam me gelukkig heel serieus, en snapte waarom ik me zorgen maakte over m'n cyclus. Waarschijnlijk heb ik in oktober een vmk gehad, en is mijn cyclus daarna verstoord geraakt. M'n vorige cyclus was weer vrij netjes, al was het niet helemaal duidelijk of FF juist zat met m'n eisprong (ik dacht zelf 1 dag later, maar 2 dagen later zou ook gekund hebben). Ze gaan deze cyclus monitoren (dwz dat ze deze cyclus in de gaten gaan houden via echo's en bloedwaardes). Ik moest bellen zodra ik ongesteld was geworden, omdat m'n eerste echo en bloedafname op dag 2, 3 of 4 moest. Ik was nog niet thuis, of m'n ongi was al echt doorgebroken, dus ik heb meteen gebeld voor een afspraak en heb vanmorgen al mijn eerste echo gehad. Nog wel wat verdikt baarmoederslijmvlies te zien, maar dat was op zich wel logisch omdat m'n menstruatie nog maar net begonnen is. Verder naar m'n eierstokken gekeken en dat zag er allemaal goed uit. Bij beide waren eitjes te zien die wachten om te gaan groeien en springen. Volgende week weer een echo om te kijken of er al een eitje aan het groeien is gegaan. Zodra er een eitje groeit, zal ik om de 2 à 3 dagen naar het ziekenhuis moeten voor een echo om precies vast te stellen wanneer ik precies m'n eisprong heb. In m'n luteale fase moet ik nog weer bloedprikken, om m'n progesteronwaardes te bepalen. Hopelijk komen ze er op deze manier achter waar het probleem precies zit. Waarschijnlijk zal het probleem toch na m'n eisprong zitten, want ik kan dus wel gewoon zwanger worden, maar ik moet het natuurlijk ook blijven...!!
Iloiza, Klinkt goed, wat fijn dat ze je serieus nam! Ik heb sinds vandaag de maansteen hanger bij me...ik voel me er erg goed bij. Mijn man heeft een zakje bij zich met maansteen, carneool en jade (vruchtbaarheidssetje). Dinsdagochtend heb ik een afpsraak bij de huisarts om eens te vragen hoe het zit mt mijn onregelmatige cyclus. Aangezien ik in juli ben gestopt met de pil en wel menstruatie heb gehad verw8 ik geen grote zorgen van haar kant, maar op de 1 of andere manier is het toch geruststellend als een dokter het zegt
:¨·.·¨: `·. De maansteendames! Naam - ronden zonder, ronden met, ronden gestopt Amberliek - ronde 14, ronde 3 Amona - '08 > nov -'11, ronde 1 Bianca88 - ronde 9, ronde 0.25 Bouwjaar1979 - ronde 5, ronde 3, ronde 1 bri4 - 2,5 jaar,ronde 4 Chenoa - ronde 6,ronde 1 Delta - ronde 6, ronde 2, ronde 2 Fortuna - ronde 21, ronde 2 Hanna82 - ronde nb (te veel), ronde 2 Iloiza 21 dagen, ronde 3.5 Inger1979 - ronde 12, ronde 3 jazz1979 - ronde 3, ronde 1 LadyLaura - ronde 2, ronde 1 LeenElise - ronde 6, ronde 2 Liefkleintje - ronde 5, ronde 2, ronde 1 Helena41 (mama van c en m) - ronde 1, ronde 1 Marja Poortman - ronde 2, ronde 4 Mieks ronde 0, ronde 3 misillie ronde 19 + mk 12 wk, ronde 2 Moonymuppet - ronde 1, ronde 2, ronde 1 nana86 - 2.5 jr, ronde 1 Rann - ronde 18, ronde 3 Starr ronde 17, ronde 4 Shushi82, ronde 14, ronde 1 Spiegeltje ronde 0.5 - ronde 1.5 Wish82 - ronde 4, ronde 3 Zussi - ronde 0, ronde 1 Dd 28-12 reactie > 45 dagen geleden, klopt t nog? Evira ronde 3, ronde 2 Gizmobo- ronde 1, ronde 1 Isis857 - ronde 1 na vmk met maansteen, ronde 1 Liz21 - ronde nb, 1.5 mnd mammavandrie - 18 mnd, ronde 3 MissJG - ronde 1, ronde 1 Molly27 - ronde 4.5, ronde 2.5 Roos36 - ronde 10, ronde 2 Suzie Q ronde 7, ronde 1 xxflowerxx - ronde 11, ronde 2 Zwanger ! Bellerose - ronde 14, ronde 1 Hettie-ronde 8,2 weken Kylie1986-ronde 5, 25 dagen MamavanAmarylli - ronde 6, ronde 1 LiittleOne - ronde 16, ronde 1 Yasmin84 ronde 1, ronde 1 joja81 - ronde 4, ronde 1 Rosa5 - ronde 0, ronde 2 (mk in r. 1) Brotherbear - ronde 6, ronde 2(?) Dotty - ronde 3,ronde 1(?) pabbels - ronde 13, ronde 2(?) ======================== Wijzigingen of aanmelden? PB me even! Iloiza 1 up
zwangeren gefeliciteerd !!!!!!!!!!! de rest ! kop op meiden !!! het komt allemaal goed ! mijn kaarsjes blijven branden en ik hoop en bid elke dag voor jullie dikke kus en knuffel voor de mensen die hem nodig hebben !!!
@ Iloiza veel sterkte komende tijd. Ik vind het persoonlijk best heftig, als je straks om de zoveel dagen naar het zh moet heeft toch best een impact op je leven. Ik hoop dat ze snel het probleem kunnen vaststellen en dat het iets eenvoudigs blijkt te zien. @ Ladylaura, als je net gestopt bent is het niet heel raar dat het niet direct regelmatig is, maar wel vervelend. Prima toch om even langs de ha te gaan, weet ie meteen dat er een wens is en staat dat alvast in de boeken
Haha, ja idd! Maar ja, wat is net he? Ik ben in juli gestopt met de pil. Daarna een ongesteldheid gehad na ongeveer 30 dagen, op natuurlijke wijze. Daarna 92 moeten w88...maar wel netjes 4 a5 dagen ongesteld geweest, nu weer aan het wachten en niet zwanger. Maar we zien wel Hoe is het bij jou eingelijk? Ik zie dat je in ronde 9 bent? Was je eerst aan de pil of zo?
Ja, eigenlijk is het ook best heftig om om de 2 à 3 dagen naar het ziekenhuis te moeten - maar ik zie het niet als iets zwaars of ernstigs. Ik ben gewoon erg blij dat deze cyclus helemaal geanalyseerd wordt, want dan weet ik tenminste waarom het nu ineens niet lukt, nadat ik altijd het geluk heb gehad dat ik zo snel zwanger was. Omdat het in mijn vorige cyclus nog een beetje onduidelijk was of mijn eisprong op dag 13 (volgens FF), dag 14 (volgens mijzelf) of dag 15 (dit denkt een vriendin) is geweest (en de gyn denkt dat alle drie mogelijk was), vind ik het fijn dat ik deze keer exact zal weten wanneer mijn eisprong zal zijn. Doen we rond die tijd extra veel ons best en hopen we dat het wel een keer raak is. En als het deze ronde wéér niet lukt, komen we er hopelijk wel achter waar het probleem ligt. Als die in mijn luteale fase ligt (bijv. te laag progesterongehalte), kan er volgens mij vrij gemakkelijk iets aan gedaan worden. Dan heb ik alsnog de kans dat het de ronde hierna (of in ieder geval redelijk snel) wél gewoon raak zal zijn, én zal blijven. In ieder geval zal het, als het dan mis gaat, waarschijnlijk niet aan m'n luteale fase liggen. Ik ben op dit moment ook gewoon fulltime mama, dus het is niet zo dat ik vaak weg zal moeten van m'n werk, om elke keer die echo's te maken. En als het me zal helpen om zwanger te worden én te blijven, dan heb ik dit er zelfs heel graag voor over!!
Ondanks dat dit ook een zware baan is , scheelt het misschien wel. Ik werk nou niet bepaald om het hoekje van de deur. Dus als ik zo vaak naar het zh zal moeten, zal ik toch wel e.e.a. moeten gaan uitleggen op m'n werk omdat er vraagtekens zullen komen (hoewel ik dat niet verplicht ben en collega's er niet direct veel last van hebben)
Hihi, ik zal niet zeggen dat het geen zware baan is - maar inderdaad, ik hoef aan niemand iets uit te leggen omdat ik vaker 'van kantoor weg moet' ofzo. Mijn moeder weet dat we bezig zijn voor een derde, en dat mijn cyclus niet zo soepel verloopt, dus zij komt zonder verder te vragen oppassen. Ik hoop alleen niet dat ik mijn schoonmoeder al te vaak moet vragen om op te passen, want zij weet van niets - en ik heb eigenlijk geen zin om aan haar uit te leggen waarom ik steeds naar het zh ga.
Fijn dat je moeder zo discreet meewerkt! Erg fijn! Bij ons weten mijn schoonouder shet, daar heb ik een hele goede band mee! Ik vind het wel fijn dat ze af en toe vragen of ik al ongesteld ben of nog niet en dan met grote pretogen hopen dat het niet zo is Voelden jullie iets op het moment dat je de maansteen om had? Ik vind het een erg speciaal gevoel namelijk, voelt heel eigen.
@Iloiza, relaxed dat je moeder paraat kan staan. Nou hopelijk hoeft t maar voor 1 rondje Ik heb vandaag besloten om maar weer met die etos pillen te starten. Na 2 mooie cycli gestopt omdat ik dacht m'n lijf moet t toch zelf doen. Maar prompt was m'n vorige ei 6 dagen later. Ik had misschien beter vanaf dag 1 kunnen beginnen, maar ja was ff klaar met alles en dus niet aan gedacht. Hopelijk helpt t nog