Hier ook aan het aftellen LiittleOne, wat ik heb gehoord en gelezen is dat er wordt afgeraden om zovaak in water te reinigen omdat maansteen een vrij broze steen is. Ik reinig hem zelf 1 x in de week, en leg hem in een glazen schaaltje en laat dan heel rustig de kraan stromen, een kwartiertje. Wierook gebruiken we hier niet, vind manlief stinken Fluf, ik heb hem in oktober met volle maan opgeladen, mijn steentjes (armband) zijn witachtig/regenboog. Toen hij opgeladen was 'smorgens zat er echt een hele blauwe gloed over heen, heel apart en heel mooi Van 9 op 10 November is het weer volle maan, dus dat wordt weer opladen geblazen
jaa dat 'probleem' heb ik ook, de 10e is toch volle maan he? nouja ik heb als het goed is mijn nod rond de 17, 18e, dus dan zal het steentje misschien nog optijd opgeladen zijn om een beetje te kunnen helpen met het innestelen van het beebje.. heb die smiley test van CB, er is (gelukkig) nog geen smiley, dus nog geen piek. maar zag wel al een klein 2e streepje komen, (als je het testje er dan uithaalt staan er ook streepjes op de test.) waarschijnlijk heb ik morgen wel mijn LH piek. hm, dan zit ik op CD 6, misschien ook wel CD 7, kweet t niet, even afwachten. en met het reinigen heb ik het hetzelfde gedaan, ik heb het steentje ook eerst 15 minuten geloof ik onder de kraan gehouden, inmiddels reinig ik hem als ik zelf ook douche (als ik shampoo in mn haren doe dan leg ik het steentje eventjes weg) gewoon 10 minuutjes water eroverheen laten lopen. ik houd het steentje meestal in mijn hand, als de bubbeltjes dan weg zijn weet ik dat het steentje schoon is. Merk jij nu al gekke dingen ondanks dat je het steentje nog niet opgeladen hebt? jij bent toch ook een kreeftje he?
@ LiittleOne Ja, ben ook een kreeftje. Nou, ik merk wel dat ik er rustiger van word. Kan soms nogal opvliegend zijn en de laatste tijd een beetje uit mn balans. Het helpt wel, misschien omdat dit een extra beetje hoop met zich meebrengt? Maar ik voel me anders, meer gerustgesteld. Mocht het deze ronde weer niet raak zijn, dan misschien de volgende. Terwijl ik dat 2 rondes geleden juist niet had, was erg nagetief. a die afspraak met de Fertiliteitsarts is mijn houding ook wel veranderd, maar heb het idee dat mijn steen mijn houding versterkt.. Heel gek eigenlijk.. En jij, wat doet het bij jou qua gevoel? Trouwens, laten jullie die steen de 10 van nov. op de vensterbank liggen, weet niet op het maanlicht wel genoeg onze slaapkamer in schijnt
O ja, afgelopen cyclus heb ik op dag 5 mijn LH piek gehad, heb vandaag eens gekeken maar had nog geen piek! JEEEEEEEJ!! zou het steentje daar ook aan bijgedragen hebben?
Wauw, wat mooi! Dat hoop ik ook te zien, dat je niet alleen voelt dat het helpt. maar dat je echt een verandering ziet!
@Fluffie hihi. Dat opvliegende is er bij mij ook een beetje vanaf. ik huil ook veeeeel minder snel. heb sinds het steentje volgens mij niet meer gehuild. oke nu lieg ik, vanmorgen nog, maar dat was tijdens een begrafenis. en dat gerustgestelde heb ik ook. hoop alleen dat ik het nog meer ga hebben wanneer het steentje opgeladen is, want het komt met vlagen dat ik denk hmm..zal het lukken? zal het.... En inderdaad, de houding versterkt. hiervoor bvb, tijdens het vrijen voor een kindje dan dacht ik alleen maar o jee als het maar raak is! ik heb het tot nu toe nog geen enkele keer gedacht. denk ook dat als ik een positieve ovu test heb, dat ik dan gewoon denk, we vrijen vanavond en als het raak is, zal het leuk zijn. dus inderdaad een soort van andere visie erop. en over het opladen, ik ga het in een bakje aarde leggen hoor, gewoon buiten! heb gehoord dat als je het achter het raam zet, dus binnen, dat het licht van de maan dan reflecteert en daardoor minder sterk het steentje kan opladen. Ik ben er nu wel even aan het nadenken waar ik het steentje ga neerleggen want het zou vrij vervelend zijn als ik de dag erna een omgespit bloempotje aarde zie, zonder maansteentje en de hond op haar plek moet wijzen omdat ze het steentje opgevreten zou hebben....
Inderdaad ontzettend mooi dat je verandering kan zien !! ben vreselijk benieuwd!! en .. dat wist ik niet, van het reinigen... dus gewoon maar 1x in de week reinigen? ik dacht dat je het elke dag moest reinigen ivm energie enzo. hoe vaak heb jij hem eigenlijk om? ik draag het steentje namelijk 24-7....
Of ondergeplast door de fijne buurtkatten hier... :x Gecondoleerd, snap dat je dan wel wat traantjes laat.
Ik draag hem ook 24/7, las van de week iemand die zei dat dat ook beter is van niet en om hem snachts af te doen, maar ik voel me bij 24/7 gewoon beter! Zelfs met douchen doe ik hem af, reinigen werkt het beste als je de maansteen op dat moment niet op je lijf hebt. Ik heb sinds 2 a 3 weken allemaal wolkjes in mn voorheen bijna heldere kralen gekregen. Hopelijk is dat een goed teken! Heb 4 jaar geleden ook een jaarlang een zwangerschapswens gehad met mijn ex maar toen lukte het niet (en kreeg mijn ex daarna vrij snel een kind bij zijn huidige vriendin, dus aan hem zal het niet gelegen hebben). Ook komt er in een deel van onze familie onvruchtbaarheid voor, dus ik ben altijd bang geweest dat ik ook geen kids kan krijgen. Ronde 1 mag je nooit gelijk teveel verwachten, maar ik voel vanalles en ik weet als geen ander uit het verleden dat mijn lichaam ook een spelletje kan spelen met me. Ik duim dus enorm op een posi test dit weekend
Mijn steen is weer gereinigd en blinkt weer mooi. Van al dat beetpakken en ergens neerleggen verkleurt tie ook wel een beetje.. Toch blijf ik erbij dat er een scheurtje inzit, hoewel mijn man mij nu al voor gek verklaard.. Maar misschien niet omdat ik zwanger zou zijn, maar misschien wel omdat mijn cyclus is regelmatiger wordt of dat hij mij rustiger maakt.. Who knows...pff, over een week weten we het!!
Ahw oke, dat wist ik niet, dat ik tijdens het reinigen het steentje beter van mij af kan doen. heeft het ook even rust he.. nou, dan doe ik dat straks. Bedankt voor je tip! Hoelang heb je hem onder stromend water gehouden? 10 min.gewoon? En het is precies wat je zegt, met 24-7 voel ik me zelf ook wat prettiger. gewoon om het altijd bij me te dragen.. Ik heb het steentje om mijn middel hangen, dus af en toe raakt vriendlief het steentje ook aan, dit zou toch geen kwaad kunnen neem ik aan? als ik het steentje ergens neerleg gaat de energie toch ook naar hem? @ Fluffie, als er een scheurtje in zit, is er in iedergeval iets aan het veranderen! heel mooi toch! wat ik me afvroeg, als het steentje verandert, moeten we dan meteen een nieuwe kopen? als het bvb op dit moment zorgt dat mijn cyclus regelmatig en wat beter gaat zijn? of kan ik het dan blijven dragen tot aan mijn zwangerschap, waar ik het steentje voor gekocht heb. weet niet of het zeg maar de werking verliest...
Dat weet ik niet, vroeg ik mezelf ook af.. Het LIJKT me dat hij dan zijn werking heeft gedaan en dat het doel bereikt is.. Maar nog niet het doel wat JIJ zou willen uiteindelijk. Maar of de werking dan meteen stopt.. Misschien stopt de werking niet, en als je hem omhoud blijft hij ervoor zorgen dat je cyclus normaal blijft, maar is dat alles wattie doet.. Ik heb echt geen idee, iemand anders?
Als je steen er af valt (ketting) of je armband breekt, heeft hij zijn werk gedaan en kan je eventueel een nieuwe halen. Maansteen werkt overigens niet alleen voor vruchtbaarheid he, ook bijv voor beter slapen en dergelijk. Stel dat hij knapt/kapot gaat, kan het ook zijn dat het daarin zijn werk heeft gedaan maar niet aan de vruchtbaarheid. Dan is het dus verstandig een nieuwe aan te schaffen omdat hij voor ons tenslotte voor de vruchtbaarheid het belangrijkst is Sommige mensen willen absoluut niet dat iemand hun steen aanraakt, wat ik zelf altijd heb gehoord is dat het niet heel erg is al je vriend hem per ongeluk even aanraakt, omdat je tenslotte samen voor de zwangerschapswens staat. Maar goed, dat is mijn wetenschap, sommige denken daar weer anders over Ik merk dat er veel verschillende verhalen zijn, probeer gewoon ook vooral te doen waar jij je goed bij voelt, dat heeft de beste invloed op je steen!
Als er trouwens scheurtjes in komen, of hij gaat verkleuren is dat meestal het teken dat hij bezig is om zijn werk te doen. Dat wil natuurlijk niet gelijk garanderen dat je die maand nog zwanger bent (was het maar zo mooi!). Ik merk zelf ook wat kleine scheurtjes in de kralen van mn armband. Ik ben er wel heel voorzichtig mee, maar kan ook komen doordat je hem dag in dag uit draagt natuurlijk..
Maar hoe weet ik dan dat hij zijn werking wel of niet heeft verloren als ik er een scheur in heb? Maakt dat uit? En als ik dan een nieuwe zou kopen, gaat hij dan wél werken voor de vruchtbaarheid, of gaat tie dan af op weer een ander probleem? Vragen,vragen,vragen... sorry dames Edit; nogmaals sorry, nu voel ik me een beetje mosterd... Dankje mieks!
Hebben jullie het steentje wel gevraagd waar het jullie bij wil helpen? misschien ligt het daaraan? haha . ik zeg ook maar wat mijn gevoel me zegt.
OFFTOPIC DIT: doen jullie eigenlijk vaak wat bijzonders om het specialer te maken, het knutselen aan jullie kindje? ik zelf vind het bvb heerlijk om 's avonds lekker te knuffelen voor de openhaard, lampjes uit, (stink) wierook. en als ik in de geile bui ben, rokje/jurkje, jarretels aan, leuk setje. dat soort dingen.. en.. wat doet manlief eraan? mijn vriend is bvb stripper geweest, dus ziet er én goed uit voor zijn leeftijd (45) en weet wel het nodige van 'strippen/verleiden etc.
Okee.. ik voeg me bij jullie :¨·.·¨: `·. De maansteendames! LiittleOne - ronde 16, ronde 1. Rosa5 - ronde 1. Fluff88 - ronde 22, ronde 1 Rann - ronde 18, ronde 1 Roos36 - ronde 10, ronde 2. Mieks - ronde 1, ronde 1 Flippo123 - ronde 29, ronde 12 Bouwjaar1979 - ronde 5, ronde 2 Wish82 - ronde 4, ronde 1 Evaa - ronde 6, ronde 1 xxflowerxx - ronde 11, ronde 1 Gizmobo - ronde 1, ronde 1 Liefkleintje - ronde 6, ronde 1 pabbels - ronde 13 , ronde 1 Amberliek - ronde 14, ronde 2 MissJG - ronde 1, ronde 1 bri4 - 2,5 jaar, ronde 2 Marja Poortman - ronde 4, ronde 2 Isis857 - ronde 1 na vmk (ook met maansteen), ronde 1 LeenElise - ronde 6, ronde 1 brotherbear - ronde 4, ronde 2 (dus nu in ronde 6) mamavanAmarylli - ronde 6, ronde 1 Bellerose - ronde 14, ronde 1 Kylie1986- ronde 5, 25 dagen maansteen gedragen Hettie- ronde 8, 2 weken maansteen armband gedragen