Maansteen meiden (bijhouden van..)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door LiittleOne, 30 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Delta

Delta Niet meer actief

ohh haha jaa je kunt beter altijd het ergste verwachten, dan valt het uiteindelijk altijd mee! alleen we moeten wel proberen om niet alles te somber in te gaan zien!

2. peekaboo

peekaboo Niet meer actief

haha nou ja precies !
    maar heu ik kijk niet tegen alles sober op hoor !!!
    maar als ik het moeilijk heb en het even niet zie zitten denk ik ach het is nu moeilijk maar moeilijk gaat ook goed komen alleen wat moeilijker als dat het gemakkelijk zou zijn ! moest alles heel simpel zijn enzo hadden de mensen zoveel problemen niet

3. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    @ Delta
    Ik heb waarschijnlijk vandaag (op 29CD) mijn eisprong gehad. Ik zal het morgen aan mijn temperatuur zien. Zo niet, dan heb ik morgen (op 30CD dus) mijn eisprong.
    Wat dat betreft lopen we dus absoluut niet gelijk, maar ik bedoelde meer dat als jouw eisprong gisteren was, en mijne vandaag, dan loop je dus een dagje op me voor. ;)

@ Er mee bezig zijn
    Ik vind van mezelf dat ik er niet te veel mee bezig ben om zwanger te worden. Ik kijk wel elke dag op het forum en ik hoop natuurlijk wel en ik gebruik ovutesten en ik temp, maar het is niet zo dat ik me helemaal op het zwanger worden focus. Ovutesten en tempen vind ik alleen maar erg handig bij het bepalen van mijn cyclus, die nog steeds wisselt. Het geeft mij juist meer rust, maar ik kan me ook voorstellen dat je op deze manier er ook te veel mee bezig kan zijn.

Ik hoop gewoon dat we zo snel mogelijk allemaal op ROZE kunnen hier!! :D

4. Delta

Delta Niet meer actief

@ mamavanA: precies dat is zeker zo! we proberen van alles het beste te maken!!

@ Iloiza: Ah zo! ik snap het.. hoop dat je snel aan je temp mag zien wanneer je je eitje hebt!! super spannend... we wachten lekker af! :D haha indd, tempen voelt voor mij nu ook wel rustig! zeker als je ziet dat je elke keer een eitje heb gehad!

5. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Hallo meiden,

Ik heb niet alle pagina's gelezen, maar wil me graag af en toe bij jullie aansluiten.
    Af en toe omdat ik er niet teveel mee bezig wil zijn en m'n man slechts om de 3 maanden gemiddeld zie en sommige maanden ik gewoon niet zwanger kan zijn.

Gisteren heb ik een maansteentje gekocht, onder stromend water laten liggen 10 minuten en wil kijken of er iets met mijn cyclus gebeurt (juist nu er geen kans op zwangerschap is). Mijn cyclus is opzich regelmatig 33/34 dagen, met afgelopen maand een vreemde uitschieter die de maand ervoor misschien rechttrok ;).
    Ben al sinds 2008 van de pil af.

Ohja, ben 27 en mijn man is 25, eerste kindje, maar dus weinig rondes. Zal hem met de feestdagen zien en als mijn cyclus niet weer zo raar lang is, hebben we dan 1 kans... hoop dat mijn cyclus door de gedachten eraan niet al in de war gaat, want wil natuurlijk geen ei mislopen. Het zou ons eerste ei zijn sinds een jaar :)

Hopen stiekem dat we bij het kleine aantal mensen mogen horen waarbij het in 1 keer zou lukken...... Tsja hoop moet je houden natuurlijk!

Hoop dat ik af en toe met jullie mee kan/mag kletsen!

6. Delta

Delta Niet meer actief

@ Amona: jeetje je ziet je maar eens in de drie maanden? waarom dan? zit ie in het leger ofzo? ik wil je veel succes wensen zeg!

7. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Thanks Delta, dat is lief :)

Hij heeft geen verblijfsvisum en krijgt ook geen toeristenvisum... het duurt dus minstens nog een paar maanden :$:(
    Maar houden hoop en een eikans, al is het maar voor het hoopvolle gevoel, zou zo leuk zijn!!
    Maar als mn cyclus weer (komende 2 maanden) zo lang is als vorige, dan lopen we m'n eitje misschien net mis!

8. Delta

Delta Niet meer actief

graag gedaan hoor!! maare hij woont ergens anders of hij zit in het leger voor zn werk?

ik hoop dat het snel raak is! maar dat hopen we bij iedereen :D

9. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Hij woont idd ergens anders...
    Hopelijk is dat binnen nu en 6 maanden voorbij (trek het niet meer! :()

Had de maansteen veel invloed op jouw/jullie (eerste) cyclus (met maansteen)?
    En hoe/waar draag je 'm?

10. Delta

Delta Niet meer actief

@ Amona: dat is vervelend zeg! Ik heb mijn maansteen even afgedaan, droeg hem aan een veiligheidsspeld aan mn onderbroek.. maar zit nu op dag 17 en nog steeds geen ei! dit is wel de 2e maand dat ik temp dus kan er weinig over zeggen, ook zou ik mijn maansteen nu anderhalve maand dragen.. maar wil even kijken wat hij zonder doet!

11. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Gebeurt dat bij meer meiden? Want als mn cyclus langer wordt, lopen we m'n ei echt mis dus dan zou ik 'm liever nog even niet dragen...?
    Lastig zeg...
    Mijne is trouwens zonder hangertje en dergelijke, echt en steentje, was dus al uit mn bh gevallen enzo hahaha... bleef in mn boxerondergoed wel hangen, maar goede oplossing heb k dus nog niet haha.

12. Delta

Delta Niet meer actief

haha ik snap t ! in je bh doen is prima.. geen idee of dat het bij meer vrouwen gebeurd hier! lastig is het wel..

13. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    je kunt m ook in je broekzak stoppen hoor.
    Ik droeg mijn losse steen ook in mijn bh als ik geen zakken
    in mijn broek/rokje had. Hij viel idd wel eens op de grond..
    stukje eraf enzo. Wel jammer.

14. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
  15. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Moguh allemaal,

Ik heb momenteel ff minder tijd om alles goed bij te houden.

Ik zit vandaag op dag op dag 20. Gisteren waren de ovu testen alweer lichter dan daarvoor en die temperatuur schiet niet omhoog. Echt vet positief zijn ze niet geweest. Ik ben er ff klaar mee, de hormonenafdeling in mijn lijf krijgt de rode kaart :x. Deze ronde gaat t m gewoon niet worden en dit jaar ook niet denk ik. Probeer gewoon beetje te blijven klussen en ik reken gewoon nergens op. Ik wordt er sjagie
    van.

@ liefkleintje hopelijk werpt bij jouw een maandje niet denken maar doen :p zijn vruchten af

@ Iloiza, ik keek nog ff naar jouw temp kaartjes maar die lijn maakt vandaag ook een rare duikvlucht. Wat denk vind jezelf?

@ Amona, welkom hier. Ik zal je ff in de lijst zetten. Moge de maansteen je veel geluk brengen!

@ pendels
    MamavA heeft voor mij januari gependeld, dus hopelijk een vrolijke start in het nieuwe jaar. :)

Verder nog rot-nieuws: partner heeft gisteren te horen gekregen dat vandaag het faillissement van het bedrijf waar hij werkt wordt aangevraagd. Vorige week gingen de roddels al, maar nu is t voor echt. Sch*tzooi :x

16. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    :¨·.·¨:
    `·. De maansteendames!

Naam - ronden zonder, ronden met

Amberliek - ronde 14, ronde 3
    Amona - '08 > nov -'11, ronde 1
    Bianca88 - ronde 9, ronde 0.25
    Bouwjaar1979 - ronde 5, ronde 3
    bri4 - 2,5 jaar,ronde 3
    Brotherbear - ronde 6, ronde 2
    Chenoa - ronde 6,ronde 1
    Delta - ronde 6, ronde 2
    Dotty - ronde 3, ronde 1
    Evira – ronde 3, ronde 2
    Flippo123 - ronde 29, ronde 12
    Fortuna - ronde 21, ronde 2
    Gizmobo - ronde 1, ronde 1
    Hanna82 - ronde nb (te veel), ronde 2
    Iloiza – 21 dagen, ronde 1.5
    Inger1979 - ronde 12, ronde 5
    Isis857 - ronde 1 na vmk met maansteen, ronde 1
    jazz1979 - ronde 3, ronde 1
    joja81 - ronde 4, ronde 1
    LeenElise - ronde 6, ronde 2
    Liefkleintje - ronde 5, ronde 2
    Liz21 - ronde nb, 1.5 mnd
    mama van c en m - ronde 1, ronde 1
    mammavandrie - 18 mnd, ronde 3
    Marja Poortman - ronde 2, ronde 3
    Mieks – ronde 0, ronde 2
    misillie – ronde 19 + mk 12 wk, ronde 1
    MissJG - ronde 1, ronde 1
    Molly27 - ronde 4.5, ronde 1.5
    Moonymuppet - ronde 1, ronde 2
    nana86 - 2.5 jr, ronde 1
    pabbels - ronde 13, ronde 1
    Rann - ronde 18, ronde 3
    Roos36 - ronde 10, ronde 2
    Rosa5 - ronde 0, ronde 2 (mk in r. 1)
    Starr – ronde 17, ronde 3
    Shushi82, ronde 14, ronde 1
    Spiegeltje ronde 0.5 - ronde 1.5
    Suzie Q – ronde 7, ronde 1
    Wish82 - ronde 4, ronde 2
    xxflowerxx - ronde 11, ronde 2

Zussi - ronde 0, ronde 1

Zwanger !
    Bellerose - ronde 14, ronde 1
    Hettie-ronde 8,2 weken
    Kylie1986-ronde 5, 25 dagen
    MamavanAmarylli - ronde 6, ronde 1
    LiittleOne - ronde 16, ronde 1
    Yasmin84 – ronde 1, ronde 1
    ========================

Wijzigingen of aanmelden? PB me even!

Welkom Amona

17. Delta

Delta Niet meer actief

@ bouwjaar: balen zeg van je partner en zijn werk! bah zeg.. :( sterkte!
    over onze eitjes: ik maak ook hetzelfde mee! wat is dit toch? onze lichamen spelen wel hele irritante spelletjes met ons (zacht uitgedrukt) pfff ik heb mijn maansteen wel afgedaan nu.. kijken wat het zonder doet! vind dit echt niet grappig.
    vorige ronde slikte ik tarwekiem olie, toen had ik mn ei op dag 15/16.. en nu dag 18, nog niks! wtf

18. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    Ik heb echt geen flauw idee!! Ik had verwacht dat mijn temp vandaag flink zou stijgen, omdat ik mijn LH-piek al heb gehad en ik dacht mijn eisprong dan ook. Maar mijn temp maakt juist een duik, in plaats van dat hij stijgt. Ik snap het niet meer. Is dit theoretisch gezien eigenlijk mogelijk??!
    Waarom houdt m'n lichaam me zo voor de gek? Kan ik überhaupt een LH-piek hebben, maar geen eisprong?? Dat is toch raar??

Het enige wat ik kan bedenken is dat mijn eisprong vandaag zal zijn.
    Als dat niet zo is en ik heb morgen geen flink gestegen temp, ga ik de huisarts bellen.
    Hij ziet me al aankomen, maar dit is te raar voor woorden vind ik!! Ik word hier echt bloednerveus van, en heel erg onzeker en zelfs verdrietig. Wat is mijn lijf toch aan het doen??!

Pffff, wat een kl*tenieuws van je vriends werk, zeg. Dat kan er nog wel bij... :(
    Wij hebben het zelf ook meegemaakt. Mijn contract werd niet verlengd en ineens ging het bedrijf waar mijn man werkte ook nog failliet. Ondertussen bleek ik zwanger te zijn van de tweede. Zeer gewenst, maar ik zat toen wel even flink in de stress.
    Gelukkig heeft het bedrijf van mijn man een doorstart kunnen maken en mijn man kon er blijven werken. Het gaat nu weer heel goed en hij heeft het heel druk.
    Ik heb tot op heden nog steeds geen nieuwe baan meer gevonden. :( Maar ik ben al heel blij dat we niet allebei thuis zitten. We redden het prima met ons inkomen (ik heb ook wel een inkomen, maar zie dat niet als 'werk'). Mijn man vindt het zelfs wel fijn dat ik thuis ben bij de kinderen, en dat ze niet elke dag naar de kinderopvang hoeven.
    Ik hoop heel erg voor jullie dat het bedrijf waar jouw vriend werkt ook een doorstart kan maken en dat hij gewoon kan blijven. Of anders dat hij snel weer een nieuwe baan heeft. In deze tijden is het vinden van een baan zó moeilijk... :(

Bouwjaar en Delta, ik hoop dat wij alle drie snel duidelijkheid hebben mbt onze eitjes. Dit is gewoon niet grappig meer...

19. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    @ Delta Bij jou ook nog niks dus. Irritant

In ronde 6 slikte ik die etos pillen, voor ei teunisbloemolie en erna geswitched naar tarwekiemolie. Ronde 7 gestopt met de etos pillen om te zien hoe het liep. Wel de teunisbloem- en tarwekiemolie blijven slikken. Denk je hè eindelijk een zelfde cyclus. Check gaat goed zo. Maar niet dus, ik zou wel balen als het weer zo'n lange cyclus -zoals ik eerder heb gehad- wordt (56 of 41 dgn).

Ik weet ook niet meer wat ik moet doen. Misschien als ik over een week nog geen duidelijkheid heb dat ik die etospillen wel weer probeer. Of ik kap gewoon met alles.
    Eergisteren was ik vergeten mijn maansteen om te doen en laatst ook al een keer, misschien dat dat een teken is dat ik 'm ook een tijdje af moet doen.
    En misschien maakt het wel allemaal geen ene zak uit.

20. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    @ iloiza
    Ik vraag me dus ook af. Misschien kan het zo zijn dat je LH wel stijgt maar niet genoeg om het ei te laten springen? Ik vind het vreemd, tot nu toe is er nl in al mijn grafiekjes een temp stijging te zien.
    Ik ben nu ook wel verdrietig, wsl door de onzekerheid die het met zich meebrengt.

Jullie hebben ook lekkere stress gehad. Verrot dat je nog geen baan hebt kunnen vinden!
    Ik heb een tijdelijk contract, welliswaar tot eind volgend jaar. Dus ik hoop wel dat hij voor die tijd wat anders heeft gevonden. De financiën zijn daar gewoon een puinbak. Maar de bank heeft het krediet opgezegd en dat helpt ook niet mee een overname partner te vinden. Zelf ben ik hup direct alles-op-alles zetten om wat anders te vinden en mijn partner is daar iets makkelijker in. Ik vind hem te afwachtend en daar kan ik echt slecht tegen.
    Hier dus nog geen kindjes dus daar dat scheelt. Ik wil niet stoppen met proberen overigens want we hebben een buffertje en ik heb inkomen dus staan niet meteen op straat ofzo. Bovendien wordt ik er ook niet jonger op (morgen weer +1).

Nee idd niet grappig :x

Deel Deze Pagina