maansteen ter bevordering van de vruchtbaarheid

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door peekaboo, 18 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. riv

riv Fanatiek lid

12 jan 2009
    1.339
    0
    0
    Drenthe
    Ik heb ook meerdere keren 1 gedragen maar het hielp mij niet. Jammer genoeg. Ik ben er wel vam overtuigd dat het voor sommigen wel helpt.

2. Isis857

Isis857 Fanatiek lid

6 dec 2010
    3.584
    0
    0
    ergens...
    hmm sappie, dat is geen leuke opmerking! hopelijk trekt ie een beetje bij..

sommige mensen snappen dingen gewoon niet als ze zelf niet in een dergelijke situatie.. Mannen met zwanger worden.. Maar ook mijn moeder..die vindt dat we maar even een aantal maanden moeten wachten omdat ik het anders niet aan zou kunnen en ben nog zo jong...
    pardon? Het is mijn lijf, ik weet wat goed voelt en niet en als het mag van de gyn en vl en ik willen er voor gaan doen we dat. Daarnaast had m'n moeder haar eerste kind bij 24 en heeft ze nooit een miskraam gehad.. Ze is lief hoor, maar heeft geen idee hoe zoiets werkt en dat ze zich er gewoon niet mee moet bemoeien...

riv, jammer dat het voor jou niet heeft gewerkt! zie in je onderschrift wel dat je een mooi kindje hebt gekregen :) denk ook niet dat het heilig is, maar baadt het niet, schaadt het niet.

3. Vlinder14

Vlinder14 Actief lid

3 aug 2011
    109
    0
    0
    bezig bijtje
    omgeving Rotterdam
    Na het lezen van dit topic ben ik vandaag eens op zoek gegaan naar een winkel met van die edelsteenarmbandjes.. was gewoon in het dorp dus echt veel keus was er natuurlijk niet (in winkels)
    Bij de drogist staat altijd zo'n molen met edelsteenbandjes, maar daar zat niets bij, vroeg de verkoopster aan mij wat ik zocht..
    Zij verkopen daar ook eigengemaakte sieraden en toeval of niet.. had ze een ontzettend mooi armbandje gemaakt met een maansteen eraan verwerkt als soort bedeltje andere bedeltjes zijn een hartje en love..
    Het sprak me zo ontzettend aan dat ik het niet kon laten liggen.. ze zeggen wel eens dat de steen jou kiest in plaats van andersom.. ik geloof er wel in..
    Ben benieuwd wat het voor mij gaat doen :)

4. Isis857

Isis857 Fanatiek lid

6 dec 2010
    3.584
    0
    0
    ergens...
    klinkt goed vlinder! :)

5. Danitcha

Danitcha Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.498
    102
    63
    Tsja mannen kunnen soms wat nuchterder dan wij zijn... ik heb mijn maansteentje ook vandaag binnen gekregen. In het begin dacht m'n lief dat het steentje echt van de maan af kwam en hij vond dat wel stoer. Nu dat niet zo blijkt te zijn "gelooft hij er niet in, maar gelooft hij in gezond leven", terwijl er een stuk pizza in z'n mond zit :D. Maar hij vind het wel leuk staan en vraagt zich toch stiekem wel af of er ook een steen voor mannen is :(, weet iemand dat?

Ik heb hem aan een kettinkje om m'n middel gedaan, zodat het steentje op m'n eierstokken hangt. Ik las nl dit;
    Ook bevordert de maansteen de vruchtbaarheid doordat hij emotionele blokkades weghaalt die mogelijk de conceptie verhinderen. Voor dit doel legt of draagt men een maansteen op het lichaam ter hoogte van de eierstokken.
    Ik heb de leeftijd van blote buiken gehad, dus niemand zal me er ook naar vragen.

6. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Nou, na het lezen van jullie berichten, heb ik eigenlijk nu ook toegegeven aan mijn lange wens om maansteen te gaan dragen. Heb het lang niet "aangedurfd", vooral omdat ik mezelf streng toesprak er toch niet teveel mee bezig te zijn, maar ik heb besloten dat het onzin is ;)

Duss heb ik een maansteen splitarmbandje gekocht, alsmede eentje van rozenkwarts (omdat deze ook bij mijn sterrebeeld hoort), en ze liggen nu in een glazen bakje in zeezout.

Ik heb nu alleen even een vraagje. ik lees dat de stenen opgeladen kunnen worden in het maanlicht. Het is nu een afnemende maan en volgens mij is dat dan weer niet goed, of maakt dat niet uit? Anders leg ik ze morgenmiddag in het zonlicht (einde van de dag, als het licht niet zo sterk is).

7. DLight

DLight Actief lid

22 jun 2011
    446
    4
    18
    NULL
    NULL
    Je kan en mag ze alleen opladen met volle maan, volgens mij ook de dag ervoor. Gewoon op een schoteltje op de vensterbank voor het raam. Niet in het zonlicht leggen hoor, dragen overdag met zonlicht is ook niet goed voor je maansteen. Dit is volgens mij de enige edelsteen die geen direct zonlicht mag hebben.

8. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Voor zover ik kan lezen, staat er op de site van Spiritual Garden dat ze ook in zonlicht opgeladen zouden kunnen worden (mist het niet in de brandende zon overdag is). Rozenkwarts zou niet zo goed tegen het licht kunnen, maansteen lees ik nergens. Zou ook vreemd zijn toch, ik heb een armbandje, dan zou ik die niet eens kunnen dragen?

Maar alleen in het maanlicht, betekent dat ik 'm dus pas over 2 weken kan opladen (en dus dragen), want ik neem aan dat mijn armbandjes nu niet goed opgeladen zijn ... Of maakt dat niet uit, en kan ik over twee weken opnieuw opladen?

9. Melanie013

Melanie013 Fanatiek lid

21 aug 2011
    3.326
    0
    0
    werkzaam in de zorg
    Tilburg
    voor mij heeft hij gedeeltelijk gewerkt.. Ik had helemaal geen cyclus en sinds ik de maansteen 4 maanden geleden ben gaan dragen werd ik iedere keer rond de 6 weken ongi.. Alleen ben er niet zwanger van geraakt.. draag hem nu nog vaak / dagelijks.

10. peekaboo

peekaboo Niet meer actief

sappie wat een rot opmerking van je vriend :(

@hier ik had nog een andere edelsteen LABRODORIET die hoort bij mijn sterrebeeld en hij zou ook helpen voor de vruchtbaarheid maar nu is die stuk ?? voelde hem vanacht ineens springen ??

11. MSC

MSC Actief lid

27 aug 2011
    109
    0
    0
    Kleding verkoop, in mijn vrijetijd:fotografie, wan
    In mooi Drenthe
    Ja !! heb een mailtje terug, met alle antwoorden die ik zocht, ik hoef dus niet het hele www afspeuren voor een Navelpiercing met maansteen. :D

Goedemiddag,

Dank voor uw mail. We hebben eigenlijk helemaal geen navelpiercings in ons assortiment. De reden is dat geen van onze leveranciers deze in hun collectie hebben. Ik weet ook niet óf er wel navelpiercings worden gemaakt met (half)edelstenen. Maansteen is inderdaad vrij kwetsbaar, maar maansteen regenboog wordt wel veel toegepast in zilveren sieraden zoals hangers, ringen e.d.
    Mijn collega had een goede suggestie: als je als navelpiercing een ringetje neemt, zou je daar een bedeltje van maansteen aan kunnen hangen. (kijk voor bedeltjes hier: http://www.spiritualgarden.nl/winkel/contents/nl/d770_bedels.html)
    Voor een goede werking hoeft de maansteen overigens niet per se heel dicht bij de navel/baarmoeder te worden gedragen. Als je een sieraad draagt met maansteen zit de steen in je energieveld en zal dus zijn werking doen.

12. amberliek

amberliek Bekend lid

10 okt 2010
    951
    0
    0
    Ff snel een berichtje vanuit het zonovergoten spanje..
    Hier nieuws??? JA!!!! mijn maansteen armbandje is spontaan afgevallen/gebroken...stond in de winkel met niks in me handen en ineens voel ik hem poef doen en kletteren alle steentjes over de vloer :D hahahaha...of het iets betekend weet ik niet...de vorige keer dat me dit gebeurde was ik zwanger van Emily ;) :D
    Ben wel wat moeier dan normaal dus wie weet......weet wel dat ik wel alvast voor een leuk zacht spaans babypakje mag shoppen van manlief :) LIEF HE!!! ;)

Verders alles goed hier net 4 dagen allerlei problemen met het appartement moeten oplossen van kapote koelkast tot kapote airco tot sateliettv en internet lakens en handdoeken die niet om aan te zien zijn zo gor dus alles nieuw moeten kopen en ga nog maar ff door zo.(fijn hoor je apartement verhuren aan mensen die je niet kent (NOT)..gelukkig alles geregeld nu dus genieten van de vakantie kan gaan beginnen ;)
    Vanmiddag ff lekker naar het strand geweest nadat de koelkast bezorgd was dus hebben vandaag wel al lekker al even kunnen genieten van de spaanse zon ;)..Nu hebben we morgen en maandag helemaal niks dus lekker twee dagen naar het strand met de kleine meid...dinsdag komen ze voor de sateliettv en de airco dus nog ff en middagje en daarna is alles hopelijk klaar en weer geregeld en alles weer in kannen en kruiken ;)

Nou meiden ik ga snel weer afsluiten want interneten via zo'n internetcafe is niet goedkoop maar wilde jullie toch ff hoi hoi zeggen ;)

Groetjes uit zonnig zuid spanje!!! xxxx

13. molly27

molly27 Fanatiek lid

1 jul 2011
    1.673
    0
    0
    @amberliek: Lekker zeg zo in de zon, gelukkig hebben wij hier vandaag ook zon en mooi weer gehad. Hoop dat het wat betekent dat je steen stuk is gegaan.

Ik heb mijn steen gister ontvangen en na de reiniging vandaag aan mijn navelpiercing gehangen (heb een staafje met een steentje onderin en heb het hangertje met de maansteen er om heen gehangen) en ik ben benieuwd. Voel nu nog niks bijzonders, maar we zullen zien.

14. Roos36

Roos36 Bekend lid

1 feb 2010
    581
    0
    0
    Maakt het uit of het een roze of witte maansteen is??

Ik heb zo'n splitarmbandje binnen gekregen en die is roze. Erg mooi trouwens.

Maar ik las ook dat regenboog niet goed werkt.. Maar wit dan? Hoop dat iemand het weet.

15. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Zo ik heb vandaag bij een winkeltje ook een maansteen en jade hangertje gehaald. Zelfs als ze niet werken zijn het mooie steentjes.

Wat ik me trouwens afvraag mbt reinigen is dat ik gelezen heb (Maansteen, ...) "water zo veel mogelijk te vermijden". Ik heb m na aankoop wel in water gelegd, maar twijfel er nu weer aan of dat dan goed is. Pas 12/10 weer volle maan.... hopen dat het dan niet bewolkt is ;)

16. Roos36

Roos36 Bekend lid

1 feb 2010
    581
    0
    0
    Nou dames,

Ik las dus op internet dat je de stenen ook in zeezout kan reinigen..

Dit heb ik gedaan en nu is mijn lapis lazuli aangetast en mijn tijgeroog ook!! Ik heb het er 2 dagen in laten liggen. Misschien is het wat te lang. Maar wil jullie even waarschuwen. Ook omdat maansteen een zachte steen is.

17. DLight

DLight Actief lid

22 jun 2011
    446
    4
    18
    NULL
    NULL
    @amberliek
    Spannend zeg! Wanneer mag je testen?
    Fijne vakantie nog.

18. Isis857

Isis857 Fanatiek lid

6 dec 2010
    3.584
    0
    0
    ergens...
    amberliek, spannend! hopelijk is het weer een teken!

19. LindeDD

LindeDD Fanatiek lid

4 apr 2011
    1.418
    0
    36
    @ Amberliek: Spannend!! Kan je al snel testen?

Ik had begrepen dat je de maansteen al vanaf de nieuwe maan kan opladen. Dus vanaf twee weken voor de volle maan, woensdag dus al.

@ Evaa: Jammer dat je er geen goed gevoel bij had. Wil je wel een andere gaan kopen?

20. Delta

Delta Niet meer actief

lief dat je het had opgemerkt linde! ik weet nog niet of ik een andere steen ga kopen.. misschien een rozenkwarts of rookkwarts.. iemand daar ervaring mee?
    had jij ook een maansteen gekocht?

Deel Deze Pagina