@ LeenElise & Zussi: Dank jullie voor de reactie. Ik had zelf idd ook gezien dat het 10 nov weer volle maan is, maar dan ben ik op vakantie. Kun je de steen echt alleen met volle maan opladen? Of kan ik hem ook een ander dag in het maanlicht leggen?
je mag hem ook opladen in de wassende maan, alleen niet in de afnemende maan! Het kan soms lastig zijn om hem precies op de dag van de volle maan op te laden (bijvoorbeeld als het bewolkt is), dan is hij echter wel het sterkst.
Hallo Molly, Sorry maar ik weet niet wat wassende maan is? Is dit de dagen voordat het volle maan is? Groetjes
Wassende maan komt tussen het eerste kwartier en de volle maan, toch? Wat ik ergens eens gelezen heb.. Edit, zie bericht hieronder
Wacht nee, het is anders. heb het eventjes opgezocht op internet; De maand draait in 29,5 dagen om de aarde en door de schaduw van de aarde ziet de maan er elke nacht anders uit. Als we de hele maan kunnen zien is het volle maan. Soms bedekt de schaduw van de aarde de maan helemaal. Dan zien we de maan dus niet en het is nieuwe maan. Tussen nieuwe maan en volle maan hebben we telkens verschillende maanfasen. Na nieuwe maan volgt wassende maan tot het eerste kwartier en dan volle maan, afnemende maan tot het laatste kwartier en opnieuw nieuwe maan.
Help! Ik draag mijn maansteentje samen met een bergkristal aan mijn bh. En ik controleer mijn maansteen steeds. Daar zit nu een scheurtje in, maar niks opvallend. Maar mijn bergkristal heeft allemaal barsten. Zal ik een nieuwe bergkristal kopen? Zal hij al op zijn? Ik draag ze pas twee weken.
Weet iemand dit? Ik heb vannacht mijn armband opgeladen, nu is het bijna volle maan.. moet ik hem dan weer reinigen en opladen of is het voldoende dat ik hem vannacht al opgeladen heb?
@Fluff: Goed om te weten! @Dotty: Ik heb geen idee. Misschien kun je even zo'n winkeltje inlopen om het te vragen? Hier zitten er steeds meer scheurtjes in mn maansteen, ik hoop dat mn steentje zn werk gaat doen
Ik heb sinds 1 1/2 maand de maansteen. Gisteren is hij uit mijn broek gevallen. Kan natuurlijk toeval zijn maar hij zit altijd in het binnenste hoekje van mijn zak, best diep. Zit een aantal dagen voor mijn NOD. Hoor vaak als hij valt en etc. hij zijn werk heeft gedaan. Nu kan het natuurlijk ook zo zijn dat hij zijn werk heeft gedaan wat betreft de hormonen want hier hebt ik deze ronde helemaal geen last van. Normaal ben ik misselijk, last van borsten, eigenlijk alles wat een zwangerschap zou kunnen verklaren. Nu werkelijk helemaal niets! Mijn gevoel zegt van NIET maar andere maanden altijd van WEL en ben nog nooit zwanger geweest. Wilde dit graag even kwijt over mijn maansteen.. en wacht maar gewoon af!
ik heb nog steeds geen positieve test, maar ben ook nog niet ongi. Dus ondanks mijn nod vandaag is, heb ik nog steeds goede moed.
Hier hetzelfde, vrijdag een negatieve test gehad, vandaag nod maar nog niks te zien. Wel wat kwaaltjes, maar dat kan ook komen omdat ik net met de pil gestopt ben. Sinds een week of 2 a 3 zitten er in mijn maansteenkralen (heb een armband) wolkjes, en merk ik ook dat er vanbinnen scheurtjes in zitten. Spannend dus!
Vraagje: wat voor 'werk' doet bergkristal dan bij zwanger worden? En: Betekent het iets als er barstjes in een edelsteen komen? (misschien is dit al eerder ter sprake gekomen in dit draadje, maar het zijn zoveel pagina's, ik kon het zo snel niet vinden!)
Een bergkristal is goed voor heel veel dingen. Ik weet niet precies wat allemaal, maar de vrouw in de winkel gaf aan dat hij elke andere steen ook versterkt. Ik heb begrepen dat wanneer een steen barstjes gaat vertonen of verkleurd hij uitgewerkt is en het tijd wordt voor een nieuwe steen (tenzij hij natuurlijk alles al heeft gedaan wat je zou willen).
Dat is niet helemaal waar. Wanneer een steek scheurtjes gaat vertonen is dat een teken dat hij hard aan het werk is. Wanneer een steen valt "uit zichzelf" , of je armband gaat kapot, de hanger valt van de ketting af en dat soort dingen: dat is een teken dat hij uitgewerkt is!
Hallo allemaal, Ik heb mijn maansteen vandaag per ongeluk op de grond laten vallen en nu is er een stukje uit... Doet die nu zijn werk nog wel of kan ik beter een nieuwe kopen? Graag julie reacties !
Jij ook al Chenoa, ik ben die van mij vanmorgen ook uit mn handen laten vallen! Grrr, steentje is bij mij gelukkig nog wel heel maar van het bedeltje af. Dus draag um nu maar in mn broekzak..