Hallo meiden , Ik zit nu op cyclus dag 33 na mijn ontrekkingsbloeding . Maar ik heb nog geen eisprong (ovu testen) . Weet dat het lang kan duren , maar hoop ook op succes verhalen . Wordt er nogal onzeker van ivbm mijn cyclussen in het verleden . 2008 geen pil meer , pas een cyclus in 2010 , toen weer aan de pil . Gestopt in 2011 en toen gelijk een cyclus van 30/40 en de 4e ronde zwanger !! Ben nu dus bang dat het weer 2 jaar duurt omdat ik niet gelijk een cyclus heb zoals bij m'n zoontje . Hoop eigenlijk dat dat niks zegt en dat het dus ook een paar maanden kan duren ipv 2 jaar . Hoe ging het bij jullie ? Na het stoppen van de pil . En dan niet de verhalen van een eisprong op dag 14 en ongesteld op dag 28 . Zijn er hier meiden die ook geen eisprong hadden na stoppen met de pil ? Of een vreemde cyclus ? En hoe ging dat uiteindelijk bij jullie ? Hoop even op geruststelling , ben zo bang dat het weer pas na 2 jaar op gang is . Alvast bedankt !!!!
Kijk het even aan, heb je over 20 dagen nog geen cyclus stap dan even naar de huisarts die kan je dan waarschijnlijk wel iets geven om de eerste cyclus net dat setje te geven wat nodig is.
Seepje , Bedankt voor je advies !! Ik durf eigenlijk niet zo goed naar de huisarts . Omdat ik bang ben dat als hij weet hoelang we precies bezig zijn hij niet voor een jaar wil ingrijpen en ik er dus nooit meer maanden bij kan praten . Bedoel dat ik bijvoorbeeld met 8 maanden wel naar de huisarts zou gaan en dan zeg dat ik 12 maanden bezig ben . Zullen ze wat geven dan voor de 12 maanden ? En wat bedoel je om de eerste cyclus dat zetje te geven, heb je misschien een naam van dan medicijn ?
Ja, je krijgt dan primolut om de menstruatie op te wekken. Hoe lang ben je nu al gestopt met de pil of hoe lang is het na de bevalling? Want je lijf kan dan een jaar nodig hebben om weer te optimaliseren. Zeker als je ook borstvoeding hebt gegeven. Houd dan een jaar na de borstvoeding aan. Ik zou niet gaan liegen bij de huisarts, ze volgen niet voor niets zo'n protocol. Primolut is geen fijn medicijn. Het zijn toch weer hormonen, dus als het niet nodig is, dan liever niet toch?
Pitahaya , Ik ben pas gestopt . Maar daar gaat het me ook niet om . Het gaat mij erom dat ik voor mijn zwangerschap gewoon 2 a 3 jaar gestopt was met de pil en niet eens anticonceptie nodig had omdat ik toch nooit ongesteld werd dus geen eisprongen had . Achteraf gezien wel vreemd dat m'n lichaam zo lang moest ontpillrn en gewoon alles plat lag . Wat dat over deze keer zegt weet ik niet ? Maar misschien heeft mijn lichaam toch echt een zetje nodig .
Ik zou gewoon aankaarten bij de huisarts dat het de vorige keer bijna 2,5 jaar geduurd heeft voor je voor het eerst ongesteld werd en dat je graag een 2e kindje wilt en niet weer de behoefte hebt om 2,5 jaar te wachten. Vruchtbaar ben je, dat bewijs is er, een beetje schappelijke huisarts doet er dan niet heel erg lastig over i.m.h.o.
Bedankt coor de tip . Ik ga inderdaad even 20 dagen wachten en als er nog geen eisprong is naar de huisarts . Het levende bewijs dat we vruchtbaar zijn is er inderdaad haha . Dat medicijn primolut ? Krijg ik dan ook wel weer eisprongen ? Of alleen ontrekkingsbloedingen ? Of stuurt dat je lichaam aan alles op te pakken zeg maar ?
Weet iemand dat misschien ? Nog meer mensen die geen eisprong hadden na t stoppen met de pil ? En is dat uit zichzelf op gang gekomen en nu hoelang is dat opgang gekomen ?
ik ook geen eisprong, maar heb pco...en dus hulp nodig bij een eisprong. nu na de bevalling mn eerste eisprong en menstuatie gehad na 122 dagen. toen ik stopte met de pil werd ik helemaal niet ongesteld. ik zou geen jaar wachten hoor...helemaal niet als je al zegt dat je zelf geen of nauwelijks cyclus had. en idd niet liegen, maar gewoon eerlijk zijn is het beste.
Hier voor de eerste zwangerschap een dik half jaar geen cyclus. Nu gestopt met de pil en de eerste cyclus was 65 dagen. Dat viel me dus mee alhoewel het voor mijn gevoel erg lang duurde. Nu 2e ronde en vandaag op dag 14 een eerste lichte streep op OVU-test. Hopelijk zet het door. Volgens mij is met het met primolut dat je een soort ontrekkingsbloeding krijgt maar niet zeker gezegd dat de cyclus daarna op gang komt. Tenminste dit is wat de HA mij vertelde toen ik daar voor iets anders was en ik vertelde van de lang cyclus van nu. Ik heb toen gekozen om het niet te slikken. 4 dagen later werd ik ongesteld dus blij mee. Het gekke was dat ik steeds gedurende die maand het idee had ongi te worden. Dan weer rugpijn/buikpijn enz. En nu het echt als verassing kwam.
Ik heb ook ooit 9 maanden geen menstruatie gehad, wilde toen nog niet zwanger worden hoor. Toen ik stopte met pil om zwanger te worden was mijn eerste cyclus 39.dagen en ronde erna was ik zwanger dus was veel beter dan ik had durven hopen! Had door het verleden angst dat het heel lang zou duren! Nu weer gestopt met de pil en eerste cyclus was 36 dagen. Nu zit ik in de tweede ronde en kreeg pas op dag 55 mijn eisprong!! Was dus bang dat ik weer maanden niet ongesteld zou worden maar het kan dus wel dat het zo lang duurt!
Primolut is inderdaad om je menstruatie op te wekken, maar dat is een onttrekkingsbloeding, geen echte menstruatie. Het veroorzaakt geen eisprong maar kan wel je cyclus 'resetten'. Dit is bij mij niet gebeurt (in de cyclus van 74 dagen heb ik primolut geslikt). En eerlijk gezegd hoor ik ook bij niemand dat het wel goed gereset is, maar je kan het proberen. Maar het is dus niet voor ovulatie op te wekken.
Je hoeft geen 2 jaar te wachten! Ik had na 8 maanden nog geen cyclus en toen gingen ze onderzoeken en helpen. je kan dus eerder naar de ha als je cyclus niet opstart. Zit wel een minimun aan van 6 maanden geloof ik.