ik was laatst op een belgische site en daar hadden ze ook een calcultor. ik dacht laat ik die eens invullen. nou vroegen ze de eerste dag van je laatste menstuatie, ik invullen. toen hoelang je cycles was, ik ook invullen. en toen hoeveel dagen er tussen je ovulatie en menstruatie zaten, en ik..... : : : ik dacht dat dit altijd 14 dagen was, misschien wel 13 of 15 maar op die site kon je van 10 tot 20 dagen invullen. raar...... of waar???
klopt over het algemeen wel als jij een vroege eisprong hebt, en 16 dgn later je nod is, zou je al eerder kunnen testen, iemand die pas zijn eisprong heeft 11 dgn voor zijn of haar nod zal over het algemeen later positief testen
Toontje dat kan best kloppen. Uit het temperaturen is gebleken dat ik 8 dagen na mn eisprong ongesteld word.
Zoals je kunt zien op mijn kaartje stijgt NA de eisprong je temperatuur (de rode lijn geeft aan dat ik op dag 16 mijn eisprong heb gehad). Ik werd deze maand helaas ongesteld en daarom zakte mijn temp op dag 11 na mijn eisprong, wat aangeeft (meestal) dat de ongie eraan zit te komen. Er zijn ook meiden die pas op de dag van hun ongi of zelfs een dag erna een temp daling zien. Het is dus een goed teken als je na ongeveer 15, 16 dagen na je eisprong nog steeds een hoge temp hebt en nog niet ongi bent. Als je nog vragen hebt mag je me altijd een pbtje sturen!
Je temp stijgt ongeveer een halve graad als je je eisprong hebt GEHAD. Hij daalt weer als je ongesteld word.