Grappig om als stenengek een topic over maansteen te vinden hier. Voor hen die zwanger zijn...er zijn ook weer stenen voor het behoud van je vruchtje en voor hulp bij de bevalling. Als er belangstelling vooir is wil ik ze wel eens neerzetten hier
Leuk Hellen, vertel! Soms komt de jaspis hier wel eens voorbij, en de robijn ook trouwens. Maar een expert is natuurlijk altijd mooi meegenomen. Voorlopig is het voor mij nog de maansteen, maar we hopen hier natuurlijk allemaal dat daar snel verandering in komt.
Dat was nou precies mijn vraag! Heb een klein voorgevoel weer zwanger te zijn. Heb in september een miskraam gehad en wil dat natuurlijk proberen te voorkomen. Dus ging ik opzoek naar stenen. Ik zie dat de Robijn in Zoisiet en de Jaspis daar goed voor zijn. Alleen ik zie zoooveel kleuren en soorten. Welke moet ik hebben?! Of maakt dat niet uit, gewoon hetgeen me aanspreekt?
Oooh, maansteen <3 Kom even een positief verhaal melden.... Had er eentje gekocht voor mijn lieve vriendinnetje (met nog twee steentjes) en ze had al zestien rondes achter de rug, voor vandaag een afspraak bij de gyn daarvoor. Heb haar op 5 december die steentjes gegeven en ze weet nu 3 dagen dat ze zwanger is Ik ben zooooo blij voor haar! Weet niet of het er door komt maar het is op zijn minst toevallig toch? @ iedereen hier in dit topic, hopelijk zijn jullie snel zwanger met of zonder steentjes of anders... fijne zwangerschap gewenst!
Eerst volgende volle maan is: zo 11 januari 04.27 MET Volle Maan Voor het rest van het jaar: ma 9 februari 15.49 MET Volle Maan wo 11 maart 03.38 MET Volle Maan do 9 april 16.56 MEZT Volle Maan za 9 mei 06.01 MEZT Volle Maan zo 7 juni 20.12 MEZT Volle Maan di 7 juli 11.21 MEZT Volle Maan do 6 augustus 02.55 MEZT Volle Maan vr 4 september 18.03 MEZT Volle Maan zo 4 oktober 08.10 MEZT Volle Maan ma 2 november 20.14 MET Volle Maan wo 2 december 08.30 MET Volle Maan do 31 december 20.13 MET Volle Maan Data en tijdstippen gelden voor de aangegeven tijdzone: MET: Midden-Europese tijd (wintertijd) MEZT: Midden-Europese zomertijd (zomertijd)
eyey meiden, ik kom even klagen.. ik ben nu al 11 dagen over tijd maar voel totaal niets.. soms huil ik ineens om niets, ik weet niet waar het vandaan komt. ik heb geen zwschapsverschijnselen en geen ongikrampen (wat ik normaal wel heb) ik eet echt super veel (alleen lekkere dingen haha) heb net 2 pakjes tuc op... heeft iemand (die zw is/was) hier ervaring mee? knuf naliey
Hallo Ladies, Ik had een tijdje geleden al gereageerd , dat er meerdere stenen te gebruiken zijn en ik zou nog een lijstje neerzetten. Ik heb het ooit eens voor een vriendin verzameld en toen zij de 2e terugplaatsing na IVF kreeg, heeft zij één van de stenen gedragen en zij werd moeder van een tweeling. Ik hoop, dat iemand met dit lijstje ook weer geholpen is: Eerst even specifiek de stenen ter bevordering van de vruchtbaarheid: CARNEOOL bevordert de vruchtbaarheid CHRYSOPRAAS bevordert met name als onvruchtbaarheid wordt veroorzaakt door een infectie ORANJE GRANAAT heeft een positieve invloed op het hormoonsysteem en impotentie- en vruchtbaarheidsproblemen. ROOKKWARTS positief effect op geslachtsorganen ROZENKWARTS een positieve werking de geslachtsorganen, bij sexuele problemen en op de vruchtbaarheid THULIET positieve werking op de vruchtbaarheid, eierstokken, teelballen en geslachtsorganen ZOISIET Het bevordert celgroei en vruchtbaarheid en heeft een positieve werking op de eierstokken en teelballen ZWARTE TOERMALIJN heeft een positief effect op je geslachtsorganen en beschermt Voor de zwangerschap en bijbehorende klachten: ROBIJN voorkomt een miskraam RODE JASPIS helpt bij zwangerschapsbraken CHAROIET Helpt de borstvoeding op gang komen en ondersteunt een goed verloop van de zwangerschap SERPENTIJN helpot tegen zwangerschapsstriemen UNAKIET bevordert een gezonde zwangerschap RODE KORAAL beschermt, mn. tegen invloeden van buitenaf MALACHIET is goed bij zwangerschap Bevalling JADE helpt bij misselijkheid en steunt je in de laatste maanden én bij de bevalling MOSAGAAT - voor gunstig verloop van de zwangerschap en ondersteunt tijdens de bevalling Borstvoeding SELENIET bevordert borstvoeding CHALCEDOON Het versterkt het moedergevoel en stimuleert de melkproductie bij borstvoeding. BLOEDKORAAL bevordert borstvoeding Last but not least nog even over de maansteen, die je tijdens het hele proces wel kunt gebruiken: Het is een goede steen voor vrouwen die zwanger zijn of willen worden en ondersteunt de zwangerschap, de bevalling en borstvoeding. Ook bij PMS, menstruatieklachten en klachten na de bevalling en tijdens de overgang kan maansteen nuttig zijn. Fysiek werkt maansteen ontgiftigend en activeert de pijnappelklier en zorgt hij voor evenwicht in het hormonale stelsel. De steen heeft een positieve invloed op de spijsvertering en de voortplantingsorganen en vermindert vochtophoping Verder wilde ik nog even laten weten, dat je een bergkristal kunt gebruiken bij een andere steen, om diens werking te versterken. Uiteraard dient hij dan ok regelmatig gereingd te worden, wat niet alleen kan in de volle maan, maar ook onder stromend water. Alleen heel zachte stenen kun je zo niet ontladen en reinigen, zoals de eerder genoemde malachiet. Succes dames!
Hellen: Dank je wel voor je bijdrage. Ik heb het lijstje meteen overgenomen je weet nooit waar het handig voor kan zijn
Hoi Hellen, Kun je ook vertellen in hoeverre je stenen bij elkaar kunt dragen? Je schrijft dat de bergkristal versterkt en zo bij andere stenen kan worden gedragen, maar mag je ook een robijn en een carneool tegelijk dragen bijvoorbeeld? Dit is even een willekeurig voorbeeld hoor. Ik zou bijv een maansteen willen dragen en iets tegen hoge bloeddruk, kan dat ook? Ik dacht zelf van niet, maar jij kunt het me vast vertellen. Bedankt voor je reactie alvast! Elke
Een mooie en duidelijke lijst Hellen, dank je! Nu eens kijken welke ik kan gebruiken in plaats van de maansteen, want die draag ik nu al een hele tijd zonder resultaat