hmmm het word een beetje stilletjes hier hopen dat dat snel gaat veranderen en dat we veel zwangere meiden krijgen!
jeetje meid je mag al bijna naar de vk spannend joh veel succes! ik heb de dames hier gevraagt om te pendelen ben reuze benieuwd het kan wel even wachten maar vind het zoo spannend! ik hebmijn maansteen nog steeds om en niks geen verandering tot nu toe wel is mijn splitarmband geknapt helaas dus heb even een brief geschreven dat ik dat niet vind kunnen binnen 1 week duss ben benieuwd of ik een nieuwe krijg. ik had een heel goed gevoel bij die armband dus baal wel. hoe is het verder met je geen last van die vervelende misselijkheid?
hallo allemaal ik heb sinds een week ook mijn armbandje om en 1 van de steentjes is gescheurd of zeg maar gebarsten,maar ja als hij nu al zijn werk heeft gedaan zou het wel al erg snel zijn hahaha maar wie weet is het wel deze maand raak (hoop ik) verder is het een heel leuk armbandje om te zien trouwens
nee ik ben niet echt misselijk hoor wel moe en sommige dingen vind ik erg stinken.verders ben ik toch wel erg zenuwachtig nu maar denk dat het normaal is voor de eerste keer.
MAANSTEEN De blauwig witte weerschijn, die aan maanlicht doet denken, heeft de steen zijn naam 'maansteen' gegeven. Een tweede naam die wordt gebruikt is 'adulaar'. Deze werd in 1783 voor het eerst gebruikt door de Italiaanse mineraloog Ermenegildo Pini toen hij een witachtige tot kleurloze orthoklaas had gevonden in de buurt van de St. -Gotthard in Zwitserland. In bepaalde streken heeft deze steen ook de namen 'wateropaal', 'vissenoog' en 'wolfsoog'. De weerschijn van de maansteen wordt veroorzaakt door orthoklaas dat in dunne laagjes wordt afgewisseld met albiet. Het effect dat daardoor ontstaat wordt 'adularescentie' genoemd. Maanstenen worden het meest gewaardeerd wanneer ze een hemelsblauwe kleur vertonen die zich over de gehele steen uitstrekt. In sommige stenen wordt de adularescentie, of het maansteeneffect, tot een rechte streep, zodat er een kattenoogeffect ontstaat. Het materiaal is vrijwel doorzichtig en bijna kleurloos, lichtgrijs of ietwat gelig getint. De weerschijn is wit tot zilverwit of blauw, ook wel iets roodachtig. Maansteen komt in verschillende kleuren voor: kleurloos, groenig, gelig, soms oranje, grijs, en zwart. De steen wordt gewoonlijk cabochon geslepen, ook worden er kralen van geslepen voor het vervaardigen van halskettingen en armbandjes. Met het ronde slijpsel verkrijgt men een optimaal effect van adularescentie. De commerciële waarde van de maansteen ligt tamelijk laag, behalve bij stenen die bijna helder zijn en een prachtig blauwe schijn hebben. Maansteen is echter wel de kostbaarste steen van de adulaarfamilie. Door de aanwezigheid van het element kalium heeft de maansteen een gunstig invloed op de waterhuishouding van het lichaam en beschermt hij tegen waterzucht. Hij geeft goede resultaten bij zwaarlijvigheid, cellulitis en klachten tijdens de menopauze. Hij helpt bij alle problemen die ontstaan door een verminderde functie van de bijnieren, bij spierzwakte en chronische reuma. Hij stimuleert het functioneren van de slijmvliezen in het algemeen. Door het element aluminium heeft hij een grot invloed op de eierstokken en de teelballen. Hij ondersteunt het zenuwstelsel en heeft een positieve invloed op de pancreas, lever en nieren. Hij verbetert de bloeddoorstroming in de spieren en kan slapeloosheid voorkomen. Voorts heeft hij een zeer gunstige invloed op alle ademhalings- en longproblemen. Hij stimuleert de pijnappelklier en heeft daardoor een grote im- pact op het groeiproces. Hij is met de maan en met het vrouwelijke aspect van ons gevoelsleven verbonden. De maansteen helpt doeltreffend bij het bekoelen en kalmeren van te hoog oplopende emotionele reacties op situaties in ons persoonlijke leven. Hij geeft inspiratie en succes en veredelt het emotionele leven. Hij versterkt de geestelijke vermogens en vooral het geheugen op korte termijn Bij afnemende maan helpt bij in de toekomst zien. De maansteen heeft al heel lang een bijzondere spirituele betekenis, hij bevordert de innerlijke groei, geeft kracht en helpt de ziel bij zijn ontwikkeling. Deze edelsteen kan ons positief begeleiden in onze dromen. De maansteen is een ideale hulp bij het opnemen van leerstof die op korte termijn gereproduceerd moet worden. Zo kan man bijvoorbeeld de avond voor een examen, voordracht of spreekbeurt de stof beter onthouden door te studeren met een brokje maansteen in de mond. De steen heeft de bijzondere eigenschap het geleerde gedurende een etmaal vast te houden. De volgende dat zal men de opgenomen leerstof zonder fouten reproduceren; de gebruikte maansteen moet dan wel meegenomen worden, bijvoorbeeld in de zak van een kledingstuk. Bij echtparen met kinderwens kan de maansteen uitkomst bieden. Daartoe draagt de vrouw gedurende minstens tweemaal 28 dagen een maansteen op de huid. Er zijn goede resultaten bekend met het dragen van de steen in de vorm van een halsketting, een armband of een steentje om het middel. De man kan ook een maansteen rond het middel dragen. In negen van de tien gevallen wordt er na enige tijd een kerngezonde baby geboren. Deze raadgevingen zijn gestoeld op een twintigjarige praktijk met goede resultaten. Bij kinderen met ademhalingsmoeilijkheden of astma zijn de beste resultaten bereikt door het dragen van een maansteen om de hals en het stimuleren van de bijnieren door gebruik van de juiste homeopathische middelen. Er is een homeopathische verdunning van maansteen op de markt onder de naam 'Adulaire D8', die wordt gebruikt tegen prostaatvergroting en moeilijk en pijnlijk urineren.
Vandaag is mijn maansteen ergens tegenaan gekomen en nu is er een ienieminie stukje af, echt bijna niet te zien, een piepkleine beschadiging. Kan ik hem nu gewoon blijven gebruiken, of moet ik een andere kopen?
Hoi, Ik heb afgelopen donderdag een steen gehad van m`n vriendin die nu 24 weekjes zwanger is. Zij heeft al 2 kindjes en nu dus zwanger van de 3e. Ze heeft de steen gekregen bij voor haar 2e zwangerschap en heeft hem toen gebruikt, en was meteen zwanger. Bij deze zwangerschap heeft zij hem ook weer gebruikt en je raad het al... weer meteen zwanger. Ze zei dat je hem elke dag een keer moet aanraken. Dus ik ben elke dag al netjes de steen aan het aaien. Ik vind het zo ie zo een mooi gebaar en ben erg blij met de steen. Maar nu is mijn vraag is dit misschien een maansteen? Nou ben benieuwd of jullie mij kunnen zeggen of hij op een maansteen lijkt of dat het een andere wondersteen is. In mijn album heb ik de steen staan, van alle2 de kanten. Groetjes Wendy
Ik had vandaag toevallig bij de Tuinen zo'n maansteen (in die kleur) in m'n handen, ik had 'm nog nooit in die kleur gezien... dus het zou heel goed een maansteen kunnen zijn! Heel veel succes ermee, hoopt dat ie z'n werk doet! Gelukkig is ie nog niet gebarsten nadat ie z'n werk 2x heeft gedaan...
Heb niet alle pagina's gelezen, maar waar kan je deze steen halen? Draag je die als ketting? En het zou dus een zwangerschap positief beinvloeden?
Heb de site gevonden, maakt het uit welke je neemt? Vind dat hartje erg leuk Edit, toch het topic gelezen over het reiningen en laden Ga er 1 bestellen!
Op deze site: http://www.crystalwebshop.nl/ Kun je stenen / hangers bestellen die al gereinigd, opgeladen en met reiki behandeld zijn! Er zitten mooie dingen tussen. Ik heb zelf een hanger besteld met maansteen en amethyst en hij is erg mooi.
@wendyvanleimde... kan het niet heeeel goed zien op de foto maar jouw steen lijkt mij een Tijgeroog....kijk ff op internet en vergelijk hem met de jouwe zou ik zeggen....
hoi hoi stenen die al gereinigd is kan niet omdat je hem zelf moet reinigen omdat je hem eigen moet maken. de vraag over de steen een maan steen is altijd lichter dit lijkt mij een tijgeroog.
Ik had mijn maansteen al een week of 3 om, er zat na een paar uur een barst in en ik maar hopen dat het zijn werk had gedaan. 2 juni zou ik mijn nod hebben en helaas..... 29 mei waren de er alweer, wel is het nu zo dat mijn cyclus korter is dan ooit, zou dat ook met de maansteen te maken kunnen hebben? Ik koop vandaag wel een nieuwe want ik had al begrepen dat ik nu die barst erin zit ik een nieuwe moest kopen toch?
Hoi, Ik heb een maansteen omhangen, maar hij begint nu behoorlijk te 'scheuren'. Er zitten 2 scheuren in (inwendig zeg maar) die iedere keer iets langer worden, ze zijn al bijna helemaal overdwars. Aan de buitenkant is de steen nog helemaal glad. Is de steen nu niet meer goed? x Roosje