Maansteen...

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door SandraK, 24 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SandraK

SandraK Fanatiek lid

29 mei 2006
    3.282
    1
    0
    Aan het IJselmeer....
    Ik ben vanmiddag in de stad even langs ons 'alternatieve' winkeltje gegaan. En heb daar een prachtige maansteen gekocht!!! :D
    Ze leggen dan de inhoud van het doosje op de toonbank en dan kies je de steen die je het eerste opvalt....en die zag ik dus meteen. Heb de rest ook nog wel bekeken, maar nee....het werd die steen!! ;)
    Het kostte me 1,60....en ik ben reuze benieuwd!!!!

MAANSTEEN
    De blauwig witte weerschijn, die aan maanlicht doet denken, heeft de steen zijn naam 'maansteen' gegeven. Een tweede naam die wordt gebruikt is 'adulaar'. Deze werd in 1783 voor het eerst gebruikt door de Italiaanse mineraloog Ermenegildo Pini toen hij een witachtige tot kleurloze orthoklaas had gevonden in de buurt van de St. -Gotthard in Zwitserland. In bepaalde streken heeft deze steen ook de namen 'wateropaal', 'vissenoog' en 'wolfsoog'.

De weerschijn van de maansteen wordt veroorzaakt door orthoklaas dat in dunne laagjes wordt afgewisseld met albiet. Het effect dat daardoor ontstaat wordt 'adularescentie' genoemd. Maanstenen worden het meest gewaardeerd wanneer ze een hemelsblauwe kleur vertonen die zich over de gehele steen uitstrekt. In sommige stenen wordt de adularescentie, of het maansteeneffect, tot een rechte streep, zodat er een kattenoogeffect ontstaat. Het materiaal is vrijwel doorzichtig en bijna kleurloos, lichtgrijs of ietwat gelig getint. De weerschijn is wit tot zilverwit of blauw, ook wel iets roodachtig. Maansteen komt in verschillende kleuren voor: kleurloos, groenig, gelig, soms oranje, grijs, en zwart. De steen wordt gewoonlijk cabochon geslepen, ook worden er kralen van geslepen voor het vervaardigen van halskettingen en armbandjes. Met het ronde slijpsel verkrijgt men een optimaal effect van adularescentie. De commerciële waarde van de maansteen ligt tamelijk laag, behalve bij stenen die bijna helder zijn en een prachtig blauwe schijn hebben. Maansteen is echter wel de kostbaarste steen van de adulaarfamilie.

Door de aanwezigheid van het element kalium heeft de maansteen een gunstig invloed op de waterhuishouding van het lichaam en beschermt hij tegen waterzucht. Hij geeft goede resultaten bij zwaarlijvigheid, cellulitis en klachten tijdens de menopauze. Hij helpt bij alle problemen die ontstaan door een verminderde functie van de bijnieren, bij spierzwakte en chronische reuma. Hij stimuleert het functioneren van de slijmvliezen in het algemeen. Door het element aluminium heeft hij een grot invloed op de eierstokken en de teelballen. Hij ondersteunt het zenuwstelsel en heeft een positieve invloed op de pancreas, lever en nieren. Hij verbetert de bloeddoorstroming in de spieren en kan slapeloosheid voorkomen. Voorts heeft hij een zeer gunstige invloed op alle ademhalings- en longproblemen. Hij stimuleert de pijnappelklier en heeft daardoor een grote im- pact op het groeiproces.

Hij is met de maan en met het vrouwelijke aspect van ons gevoelsleven verbonden. De maansteen helpt doeltreffend bij het bekoelen en kalmeren van te hoog oplopende emotionele reacties op situaties in ons persoonlijke leven. Hij geeft inspiratie en succes en veredelt het emotionele leven. Hij versterkt de geestelijke vermogens en vooral het geheugen op korte termijn

Bij afnemende maan helpt bij in de toekomst zien. De maansteen heeft al heel lang een bijzondere spirituele betekenis, hij bevordert de innerlijke groei, geeft kracht en helpt de ziel bij zijn ontwikkeling. Deze edelsteen kan ons positief begeleiden in onze dromen.

De maansteen is een ideale hulp bij het opnemen van leerstof die op korte termijn gereproduceerd moet worden. Zo kan man bijvoorbeeld de avond voor een examen, voordracht of spreekbeurt de stof beter onthouden door te studeren met een brokje maansteen in de mond. De steen heeft de bijzondere eigenschap het geleerde gedurende een etmaal vast te houden. De volgende dat zal men de opgenomen leerstof zonder fouten reproduceren; de gebruikte maansteen moet dan wel meegenomen worden, bijvoorbeeld in de zak van een kledingstuk. Bij echtparen met kinderwens kan de maansteen uitkomst bieden. Daartoe draagt de vrouw gedurende minstens tweemaal 28 dagen een maansteen op de huid. Er zijn goede resultaten bekend met het dragen van de steen in de vorm van een halsketting, een armband of een steentje om het middel. De man kan ook een maansteen rond het middel dragen. In negen van de tien gevallen wordt er na enige tijd een kerngezonde baby geboren. Deze raadgevingen zijn gestoeld op een twintigjarige praktijk met goede resultaten. Bij kinderen met ademhalingsmoeilijkheden of astma zijn de beste resultaten bereikt door het dragen van een maansteen om de hals en het stimuleren van de bijnieren door gebruik van de juiste homeopathische middelen. Er is een homeopathische verdunning van maansteen op de markt onder de naam 'Adulaire D8', die wordt gebruikt tegen prostaatvergroting en moeilijk en pijnlijk urineren
    .

2. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ik heb ook een maansteentje gekocht vorige week :D
    Was alleen helemaal vergeten dat ik hem heb, lekker stom ;) Zal hem morgen gelijk omdoen!

3. danoontje74

20 jun 2006
    38
    0
    0
    Baat het niet dan schaadt het niet zeggen ze toch? Snel omdoen en..
    klussen maar!! ;)

4. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Komt goed hier :)

5. danoontje74

20 jun 2006
    38
    0
    0
    he caithlin waar ga je nu zo snel heen, ik zoek je de hele tijd!

6. danoontje74

20 jun 2006
    38
    0
    0
    Sorry, stuur wel een pb-tje

7. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ik heb geen idee waar je het over hebt met me zoeken, haha, maar ik ben gewoon een snelle forummer blijkbaar ;)

8. neeltje

neeltje Fanatiek lid

17 feb 2006
    3.289
    0
    0
  9. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    ik heb daar gekeken maar kreeg toen ik wat wou schrijven te zien dat alleen modjes kunnen reageren .

ik draag al zo een 7 maanden een maan steen maar tot nu toe werkt ie niet ben nog steeds niet zwanger,ik rening hem ,ik leg hem in de vollemaan maar niks nada noppes hoor.

10. Nemo

Nemo Niet meer actief

@sonja: is dit wel de juiste steen voor jou ? Het is niet zo dat je een steen uit kan kiezen om wat hij doet. Sommige mensen "voelen" welke steen goed voor hen is en kunnen dus wel een uitkiezen op gevoel. Maar dus niet kijken van o ik heb hoofdpijn dan neem ik maar deze want die helpt tegen hoofdpijn.
    Anders moet je eens naar iemand die er echt verstand van heeft. Die gaat je dan testen, dat is echt weird hoor.
    Als je een goede steen hebt en je houdt je arm gestrekt opzij dan kan iemand wel aan je arm gaan hangen maar dan hou je hem omhoog. Als het geen goede steen is, dan heb je lang zoveel kracht niet in je arm.

11. Stientje

Stientje Fanatiek lid

2 dec 2005
    3.886
    0
    0
    kleuterjuf
    België
    Ik heb ook al een maansteentje gedurende 3 maanden maar voorlopig nog geen effect... wel redelijk vaste cyclus dus misschien heeft ie bij mij daarin wel geholpen !

12. neeltje

neeltje Fanatiek lid

17 feb 2006
    3.289
    0
    0
    @Sonja, dat had ik niet gezien, dan idd maar een nieuw topic!!

13. SandraK

SandraK Fanatiek lid

29 mei 2006
    3.282
    1
    0
    Aan het IJselmeer....
    Die cyclus,..dat is dus ook wat de maansteen doet.... :D

Wel leuk wat je aan info uit die 'oude' topic kunt halen!!! :)

14. elanor

elanor Lid

21 nov 2005
    72
    0
    0
    Groningen
    Ik heb na 13 maanden 'oefenen' een maasteen gekocht en twee maanden later was ik zwanger! Of het nou wel of niet met het steentje te maken heeft weet ik ook niet, maar het kan in ieder geval geen kwaad denk ik.

15. Jodi

Jodi Fanatiek lid

17 jan 2006
    1.696
    0
    0
    Heb ook een maansteen.
    Werd alleen moe om hem telkens om mijn nek te dragen. past niet bij mijn kleren of andere ketting.
    Heb hem nu maar in mijn bh, ha ha ha
    ZIt ie helemaal klem in :)

16. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    geen idee of dit de juiste steen is voor mij,zou niet weten wat voor steen je anders moet nemen.
    zit te denken om hem maar af te doen,me cyclus was zo ie zo al van af het begin dat ik stopte met de pil goed.
    wel heb ik nu dat ie barsten krijgt en er is een stukje uit,en heb dat ik hem om heb bijna niet afgehad alleen als ik hem in de vollemaan legde

17. SandraK

SandraK Fanatiek lid

29 mei 2006
    3.282
    1
    0
    Aan het IJselmeer....
    Nou Sonja...een maansteen en een pendeluitslag die ik onder je bericht lees...ik ga alvast eens even duimen!!!!! :D

18. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    hopelijk is het raak in juli,wie weet ga ik wel zwanger me vakantie in zou wel lekker zijn

19. Jodi

Jodi Fanatiek lid

17 jan 2006
    1.696
    0
    0
    Hoi Sonja,

Je kun took de volgende stenen gebruiken:

ChrysocollaBevordert vriendelijkheid, tolerantie, nederigheid, verzacht reuma en rugpijn, krampen, depressies, menstruatieproblemen, brengt emoties in evenwicht. Tegen woede en haat.

Jaspis rood
    Stolt sterke bloedingen en helpt wonden beter genezen. Beschermt wonden tegen infecties. Voorkomt misselijkheid bij zwangerschap. Harmonieuze bevalling, regelmatige menstruatie.

Maarreh als hij "stuk"is zou betekenen dat je zwanger zou zijn..........

*duim*duim*duim*

20. Silla

Silla VIP lid

31 jan 2006
    11.064
    0
    0
    Noord - Holland
    Ik heb ook 2 weken geleden een ring gekocht met een maansteen. Vanaf vanavond gaan we weer klussen (was ongi geweest) dusssss ik hoop dat het snel raak is hihihihihi

Deel Deze Pagina