Kenmerken of

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door lies78, 25 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lies78

lies78 Lid

23 mrt 2009
    6
    0
    0
    Hallo iedereen, Ik ben Lies en zoek rond het internet ervaren moeders die me hier uit kunnen helpen.

Vrijdag, 27 maart zou ik weer ongesteld moeten worden, dat is over twee dagen.

Door de dagen heen vanaf de dag van mijn eisprong kwamen er rare kwaaltjes bij mij op, Onder anderen:

- Bij het begin vooral, niet tegen geurtjes kunnen. Vooral de geuren van voedsel, terwijl ik wel erg veel trek had.
    - gevoelige tepels (niks geen opgezette borsten of donkere tepels en erom heen
    - moe / rustenloos (rustenloos kan zijn door de spanning of ik nu wel of niet zwanger ben ?)
    - bij mijn onderbuik soms steken
    - bij onderbuik 1 kant meer dan als de ander, voel ik een heel klein bobbeltje als golven bewegen.
    - een bobbeltje in mijn borst
    - up's en downs (maar dat heb ik altijd vlak voor een ongesteldheid gehad)

Mijn vraag luid, zijn dit de kenmerken van een zwangerschap?
    Ik ben erg benieuwd en hoop voor het goede.

Lies

2. Gebruik anders de zoekfuncte even: eerste symthomen.
    Kan je vast wel wat vinden.

3. lies78

lies78 Lid

23 mrt 2009
    6
    0
    0
    Ja, het probleem is alleen. Ben ik mezelf deze dingen aan het aanpraten of zijn ze er echt? Ik ben te zenuwachtig. De laatste twee dagen zijn het zwaarst. Kan niet wachten tot ik kan testen

4. PSje

PSje Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.170
    0
    0
    wijkverpleegkundige
    zuid-holland
    Hoi Lies,

De klachten die jij beschrijft kan wijzen op een zwangerschap maar ook op een naderende ongi.
    Vrouwen die zwanger willen worden focussen vaak ineens heel erg op klachten/symptomen waardoor je ook vanalles gaat voelen.
    Ik zou zeggen, heb nog even geduld, ik weet dat het moeilijk is. Ik kan nu wel tegen je zeggen dat ik denk dat het raak is maar misschien is het bij innsteling wel fout gegaan en word je alsnog ongi en dan is de teleurstelling nog groter.
    Heel veel suc6 met afwachten en ik hoop voor je dat het raak is!

Liefs,
    PSje

5. lies78

lies78 Lid

23 mrt 2009
    6
    0
    0
    bedankt PSje, maar dit voelt duidelijk anders aan dan anders, normaal gesproken heb ik ook veel meer buikpijn de laatste twee dagen voor mijn ongi wat nu dus niet aan de orde is. vreemd, vreemd en ook het bobbeltje in mijn onderbuik waarvan ik erg schrok. Het begon te steken toen ik mijn buik inhielt. eenig idee hoe of wat dat kan zijn en kan komen?

6. PSje

PSje Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.170
    0
    0
    wijkverpleegkundige
    zuid-holland
    Dat bobbeltje zou ik echt niet weten wat het kan zijn. iig niet je baarmoeder want al zou je zwanger zijn dan komt deze nu nog niet boven je schaambot uit. Zit het aan een zijkant of in het midden? doet het elke keer pijn als je je buik inhoud of 1malig? kun je het echt voelen met je vinger? Als je niks doet voel je het dan ook?
    Sorry voor al deze vragen, probeer beetje beeld te vormen wat het kan zijn

7. lies78

lies78 Lid

23 mrt 2009
    6
    0
    0
    Maakt niet uit! Vragen zijn altijd welkom, even eens als ik ze mag stellen.

Elke keer als ik mijn buik inhoud voel ik hem ja. Je zou kunnen zeggen, twee kanten, niet in het midden, beide kanten net iets aan de zijkant van het midden. alleen de andere kant voel je haast niet. en ik voel hem met mijn vinger ja, het geeft golvende bewegingen, alsof het leeft. soms ook wel soort van klopjes, ook als ik niks doe, soms stopt het even soms komt het weer als ik het weer pest om er op te voelen.

8. PSje

PSje Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.170
    0
    0
    wijkverpleegkundige
    zuid-holland
    Hmm, ik zou echt niet weten wat het kan zijn. Ik weet ook niet op welke manier dit bij een evt zwangerschap zou kunnen horen..
    Als je er last van blijft houden zou ik toch even langs de HA gaan voor de zekerheid..
    Suc6!

9. lies78

lies78 Lid

23 mrt 2009
    6
    0
    0
    zou ik doen PS! zo iets ook bij mijn borst, een grote knobbel. Ik wacht eerst af tot vrijdag, en dan stel ik me aandacht bij mijn borst aan haha

10. PSje

PSje Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.170
    0
    0
    wijkverpleegkundige
    zuid-holland
    Ok, suc6 met wachten de komende dagen en ik lees hoe het afloopt he?

groetjes!

11. lies78

lies78 Lid

23 mrt 2009
    6
    0
    0
    zou ik zeker doen. hou de posts van lies78 in de gaten
    bedankt voor je commentaar

Deel Deze Pagina