Hier helaas wat bewolking ervoor, dus echt heel goed zie je het niet, maar wel een rode gloed. Ik heb geplast, gespiekt en ga weer naar bed
Hier nog steeds een mooi uitzicht Begin nu ook last te krijgen van mijn buik, zal dit bijzondere natuur fenomeen dan iets voor mijn bevalling gaan betekenen
Ik toch de wekker gezet op half vijf en 2 minuten in de tuin gestaan. Te bewolkt rondom de maan. Ik moest zoeken maar was niet groter, feller of roder dan anders en terwijl ik keek weer weg achter de wolken. Jammer, toen we op bed gingen was hij zo duidelijk en helder als maar kan....
Hier al wakker sinds half 3 dus ben maar gaan kijken. Vond het niet heel bijzonder er uit zien. Het rode zie je hier sws bijna niet...
Het werd helaas toch niet beter nadat het licht helemaal weg was.. Ik denk dat er té weinig licht was, waardoor het niet scherp meer wilde worden.. Zover kan ik m'n compactcameraatje helaas niet instellen (Lise; Nikon ). Ik duik m'n bedje in. Zie inmiddels dubbel van de vermoeidheid, maar het was het wel ontzettend waard. Wat was dit gaaf! Is er trouwens iemand die een Nederlandse website of forum weet waar dit soort dingen met elkaar besproken worden?
Ik had om 3:50 de wekker gezet, helaas niet te zien vanuit mijn huis, maan stond teveel boven het dak. Dus even de fiets gepakt en naar een open plekje gefiest met mijn camera. IJskoud maar zeker de moeite waard Helaas snap ik niets van de handmatige instellingen van mijn camera dus zijn ze niet zo scherp geworden...
Hoe laat was dat dan linaea? Want zo donker heb ik hem niet gezien (heb tot 4:35 gekeken). Was echt een donkerrode gloed die ik zag. Had geen zin om langer te wachten
Die laatste was ongeveer 4:50. Hij zou om 4:47 op z'n hoogtepunt zijn dus daar heb ik op gewacht, toen nog wat foto's, en daarna terug naar huis.
Had ik dus toch wat later mijn wekker moeten zetten . Maar goed vond het al erg leuk en bijzonder om te zien.
Het was echt bijzonder om te zien! Maar ik dook daarna gauw weer mijn bedje in, dus heb het niet helemaal gevolgd.
Vannacht ieder uur op de klok gezien, dus kon mooi de maan in de gaten houden haha. Zag hem eerst inderdaad heel erg fel en toen werd het steeds donkerder. Rond kwart voor 5 zag ik de rode gloed, maar niet heel duidelijk. De maan ging toen langzaamaan achter een boom en ik was te lui om naar beneden te lopen en naar buiten te gaan Maar wel mooi om een keer gezien te hebben.