Zwangerschapsgymnastiek

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door BeertjeY, 19 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BeertjeY

BeertjeY Bekend lid

9 mei 2006
    889
    0
    0
    Utrecht e.o.
    Hallo,

Ik kreeg net mijn inschrijfformulier binnen van Vitras omtrent zwangerschapsgymnastiek.
    Maar al wat ik daar in lees is dat ik zal gaan leren hoe ik moet bukken, dat ik door de knieen moet gaan, hoe ik uit mijn bed moet komen etc.
    Maar er staat niets vermeld dat ze ook leren hoe je de weeen moet gaan opvangen, hoe je het beste kan puffen ed. En dat vind ik toch wel belangrijk.
    Wie heeft er ervaring met de cursus "Vitaal voor en na de bevalling" ??
    En kan me misschien ook vertellen wat ze daar allemaal aan je leren?

Want ja hoe ik moet bukken, en uit mijn bed moet komen, daar heb ik geen les voor nodig, ja toch. Daar kunnen we ons allemaal wel mee redden toch. :) :)

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Groetjes Yvonne

2. QueenBee

QueenBee VIP lid

9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    Bij de zwangerschapscursus die ik heb gehad leerde je vooral ademhalingstechnieken welke nodig zijn bij het opvangen van je weeën. We hebben maar twee keer met een matje op de grond gelegen om oefeningen te doen. Ook hebben we geleerd onze bekkenbodem te trainen. Maar vooral hebben we heel veel uitgelegd gekregen aan de hand van boeken en ervaringen etc.

Groetjes!

3. Nala

Nala Fanatiek lid

29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    Ik spreek je nog wel over 20 weken :D . Kan je beloven dat zelfs zoiets simpels als bukken en uit bed komen een hele opgave is. Ik heb zwangerschapsgym van de Thuiszorg gehad en daar leerde je inderdaad naast deze dagelijkse dingen ook puftechnieken en houdingen die je tijdens de bevalling kunt gebruiken enzo. Ik ga ervan uit dat Vitras dit ook wel doet. Anders even bellen met ze.

4. sim

sim Niet meer actief

haha, ik kreeg ineens een dejavu, schoenen strikken of teennagels knippen is nu nog zo vanzelfsprekend, of je bikinilijn netjes gekapt houden :) ik weet nog niet of ik aan de gym doe, heb ik met de eerste niet gedaan misschien nu wel voor de gezelligheid :D

5. Saraah

Saraah Fanatiek lid

6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    ik heb ook gym gehad, en in het begin was het idd, info en oefeningen over hoe je uit bed kon komen, en wat je wel en niet moest doen..( erg handig.. )

later hebben we voor de rest juist veel geoefend met de bekkenbodem, en puf oefeningen etc..

plus is zo'n cursus gewoon erg gezelilg met allemaal meiden die ong. even ver zijn...

hehehehe sim: ja echt.. tis heel wat moeilijker... die teennagels doen.. en vooral die bikinilijn hahaha !!!!

6. Lise

Lise Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.343
    0
    0
    Communicatie
    Roden
    Ik sluit me bij de rest aan; aan het einde van je zwangerschap is zelfs bukken een opgave, mijn buik zit wel enorm in de weg. En uit bed stappen of je omdraaien moet bijv. niet abrupt gaan, maar beentje voor beentje, rustig zitten en dan pas staan. Tijdens mijn gym kreeg ik dat soort tips en wij hebben ook ademhalings-en ontspanningsoefeningen gedaan, bekkenbodemspieren trainen en we hadden een uitgebreid verhaal + puftechnieken voor tijdens de bevalling. Ik had maar 6 lessen (Zwangerschapscursus compact), maar heb er veel van opgestoken en het was via Thuiszorg. Je zou gewoon ff moeten bellen met Vitras voor meer info, weet je waar je aan toe bent ;)

Deel Deze Pagina