Borstweigeren 1 jaar

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by red88, Feb 14, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Hoi Linda/Ilse,

Ik had het streven om graag 2 jaar borstvoeding te willen geven. In elk geval minimaal 1,5 jaar, ook ivm allergieen (koemelk en soja) waar ze nu overheen lijkt te groeien.
    Mijn dochtertje dronk ook nog 5-6 voedingen waarvan 1-2x 's nachts.
    's Nachts ging ze ook niet eerder slapen dan dat ze borstvoeding had gekregen.
    Vorige week werd ze ziek, lichte oorontsteking, flink verkouden en hoesten.
    Donderdag, precies op haar eerste verjaardag, wilde ze bijna niet drinken. Bij 2 voedingen beet ze me en daarna wilde ze ook niet echt. Ze schrok van mij reactie, ik zei rustig maar wel een beetje streng dat ze niet mocht bijten, waarvan zij moest huilen.
    's Avonds laat heeft ze nog een beetje gedronken en sindsdien wil ze niet meer. 's Nachts wil ze helemaal niks, terwijl ze nog wel wakker wordt om de 3 á 4 uur (ook een stukje gewenning natuurlijk). Drinken hoeft ze niet, speentje werkt gelukkig en daarna slaapt ze weer. Dat is natuurlijk niet erg.
    Alleen wil ze niks meer van de borst weten, terwijl een week geleden de borst nog 'heilig' was voor haar.
    Ik kolf nog wel, ze krijgt 3x daags een flesje, in totaal 300-400cc.
    Ik wil ook wel blijven kolven alleen vind ik het erg frustrerend.
    Ik was er nog niet klaar mee en het is nu opeens zo abrupt.
    Is er nog een kans dat ze terug wil aan de borst? Hebben jullie nog wat tips?

Alvast bedankt!

2. Linda Offereins

Linda Offereins Lactatiekundige

Mar 3, 2010
    860
    0
    0
    Ja dat is wel heel abrupt afgelopen ineens. Soms willen kinderen ineens niet meer aan de borst maar het kan ook zijn dat ze gewoon even wat is geschrokken.

Ik zou de borst heel rustig nog blijven aanbieden, maar zonder dwang. En dan zijn speelse momenten zoals in bad of in bed vooral heel geschikt. Zonder er al te veel lading op te leggen.
    Ook als ze heel slaperig is heb je meer kans van slagen.
    Als je altijd in één bepaalde houding voedde zou je nu eens een andere kunnen uitproberen.

veel succes
    Linda

3. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Bedankt voor je reactie! We blijven het nog wel even voorzichtig proberen en anders is het maar niet anders.
    Dan blijf ik wel kolven. Liggend of zittend voeden maakt tot nu toe geen verschil. Ze draait zich gelijk bij me weg.
    Ik kon haar net een paar weken vragen of ze de borst wilde en dan begon ze aan m'n kleren te trekken en op m'n borst te slaan. Maar nu reageert ze er gewoon niet op. Alleen m'n kolfapparaat en de melk in de fles lijkt interessant.
    Ik laat je nog wel even weten of het nog is gelukt.

4. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Hier goed nieuws! Ze heeft vanmorgen weer uit de borst gedronken.
    Ze had honger en begon aan m'n kleren te trekken. Eerst liet ze gelijk weer los maar half zittend, vond ze het prima.
    Dus wij zijn erg blij!! Hopelijk kunnen we er nog een jaartje aan vast plakken!

5. Linda Offereins

Linda Offereins Lactatiekundige

Mar 3, 2010
    860
    0
    0
    Kijk, dat is leuk!
    Als je maar even de rust neemt komt het soms vanzelf weer goed.
    Leuk dat je het even liet horen!

Linda

Share This Page