Hallo dames, Mijn dochter gaat vanaf week 2 niet meer slapen als ik haar wakker in de kinderwagen leg. Niet zo erg opzich maar als ik haar er slapend inleg wordt ze meteen weer wakker. Nu is ze 6 weken en valt ook niet meer zo snel bij ons in slaap, ze is heel actief en wakker. Ze raakt erg overprikkeld daardor. Vandaag ben ik met een doek gaan inbakeren, en natuurlijk kun je niet meteen resultaat verwachten maar ermeein slaap vallen doet ze niet. Slapend erin gelegd mét doek en nu eens kijken of ze er wel langer door slaapt. Wie heeft er ervaring, tips over slapen/inbakeren? (Het gaat me niet om de discussie of een baby wel of nit alleen in bed in slaap moet vallen..
Hier helpt inbakeren echt perfect! Het is idd ook o.a. tegen overprikkeling (vooral als ze moe is en toch blijft maaien met de armpjes, beentjes, e.d.) Het was even een worsteling want ze stribbelde op haar manier echt tegen. Na 1 week was het over en uit en "accepteerde" ze het. (Wat is accepteren op die leeftijd ) Ze had iig meer nachtrust en wij ook! Ik troostte (en nu nog) als ze echt niet kan slapen zelfs in inbakerdoek dan baker ik haar in, leg haar op m'n arm en wieg zachtjes heen en weer. Echt, ze valt zeker te weten in slaap. Voorzichtig wegleggen en ze kon zo anderhalf uur tukken. Nou, voorheen waren het hazeslaapjes en moe blijven, niet kunnen slapen, maaien, dan maar weer naar bed, weer huilen, speen helpt niet, weer er uit, moe blijven, etc. Nu slaapt ze nog steeds anderhalf uur, soms zelfs een uurtje maar ze komt uitgeslapen uit bed, is veeeeeel vrolijker, alerter, babbelt op haar manier, echt heerlijk! Op het CB raden ze pacco aan, is vrij prijzig maar ik heb er veel plezier van! Mocht je kindje zwaarder zijn dan 5 kg dan kan je de opvolgdoeken al proberen vanaf 5 kg, die hebben een rits aan de zijkant, dan kan je ook weer afbouwen als de tijd weer zover is.
dankjewel! Ik heb haar nu dus slapend met die doek erin gelegd maar ze ligt ook veel rustiger. Anders was ze maar aan het bewegen en kreunen, nou als dat al zou helpen is het ok goed. Ga ook zeker nog blijven proberen wakker erin te leggen. Hier raadde ze swadlle me doeken aan. Mn dochter is bijna 5 kilo ja dus ga ik even googlen naar pacco. Fijn he als ze wat langer/rustiger slapen.
Mijn zoontje kon ook niet zelf in slaap komen, pas toen hij 4.5/5 maanden was kon hij dat. Ben nooit aan inbakeren begonnen, maar het kan goed helpen. Bedenk wel dat je ok ooit weer moet gaan afbouwen en dat dat dan voor problemen zou kunnen zorgen (hoeft niet).
Wij hadden een puckababy mini. Dat is niet zo heel strak als een doek, maar geeft wel geborgenheid. Werkte wel oke. In de puckababy voeden en dan (half)slapend in bed leggen werkte de helft van de tijd. Pacco vond ze niks trouwens. Die konden wij bij ons CB lenen voor een week om te proberen. Toen onze jongste ong 2,5 maand was zijn we gestopt met inbakeren, omdat we merkten dat een knuffeldoekje haar veel troost gaf. Die pakte ze vast en legde het op haar hoofd, gaf haar rust.