Ronde 11 *zucht*

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door mutskuh, 29 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mutskuh

mutskuh Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.394
    1.173
    113
    De titel zegt het al.. ronde 11 alweer.. het wil maar niet lukken! Wat wil ik hiermee bereiken? Niks, maar het lucht lekker op om het ff van je af te schrijven, want vanuit veel kanten word er gezegd je bent er te veel mee bezig! Jaja dat wil je helemaal niet horen toch?

2x zeer snel zwanger geraakt. En na een curettage vorig jaar december lukt het maar niet meer.. dat ik soms ga denken zou er iets mis gegaan zijn? Wanneer naar de HA? Ik temp en gebruik ovu testen. Daar kan het niet aan liggen.. Wanneer stapte jullie naar de arts?

2. Zahia

Zahia Lid

23 apr 2015
    98
    0
    0
    NULL
    NULL
    Snap je gevoel heel goed, daarom bestaat ook de forum om je gevoel en ei 🤗kwijt te raken. Hier helaas al 5,5 jaar bezig en 4 icsi pogingen achter de rug zonder resultaat. Hoop zakt mij soms in de schoenen , maar ergens is iets wat mij weer doet opkrabbelen en die hoop weer terug winnen

3. Bloomy

Bloomy Bekend lid

6 aug 2013
    770
    0
    16
    cats & dogs
    Noord NL
    Goed dat jullie het van je afschrijven, ts en zahia.
    Veel succes ik hoop van harte dat het snel raak is voor jullie beiden (en anderen die al lang wachten op een positieve test).

Ik was zelf ook snel zwanger van de 1e twee. Zit nu in ronde 2 en ik vind het al lang duren (sorry dat ik dit zo schrijf, kan me voorstellen dat er dames zijn die vinden dat ik niet mag klagen. Is ook maar ik kan heel slecht tegen de teleurstelling).

4. 26mei

26mei Fanatiek lid

22 sep 2013
    1.973
    330
    83
    Sterkte dames. Na 11 rondes zou ik al naar de ha gestapt zijn. Ookal is het alleen voor je eigen gemoedsrust. Hier geeft onze (vorige) verloskundige ook begeleiding bij een kinderwens. Doet die van jullie dit ook? Anders een idee om daarheen te gaan. Kan je je hart luchten, samen de rondes doorkomen en tips krijgen.

5. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    Hé Mutskuh,
    Ik ben even lang bezig als jou en dit hadden we zelf ook niet verwacht hoor. Mijn vriend dacht werkelijk dat ik meteen zwanger ging zijn na het stoppen met de pil, ik had mezelf toch wel zwanger gezien tussen 6 en 9 maanden, maar zo is het dus niet...

Omdat mijn vriend al wat ouder is, zijn we in ronde 9 naar de huisarts gegaan, gewoon om eens te laten horen dat ondanks alle hulpmiddelen (tempen, ovulatietesten) het nog niet meteen wil lukken. Hij stelde voor om een zaadonderzoek te doen om te starten en daaruit bleek dat het op de natuurlijke manier niet zo vlot zou gaan, dus hebben we ondertussen al verder geweest bij de gyn en binnenkort een afspraak bij de fertiliteitsarts...

Ik weet niet of ze er anders tegenover staan als je al kindjes hebt (qua hulp of onderzoeken). Maar eens polsen kan geen kwaad denk ik hé? Het is inderdaad fijn het eens te kunnen uiten en die opmerkingen van: 'je moet er zo niet mee bezig zijn', daar mag je niet naar luisteren hoor!
    Er zijn genoeg dames die er ook veel mee bezig zijn en die wel vlot zwanger worden, hoe kan je er ook 'niet mee bezig zijn' als je doodgraag een kindje wil?

Ik wens je veel succes en hopelijk is een afspraak bij de huisarts helemaal niet nodig!

6. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

Pff kan me goed voorstellen hoe je je voelt, dit is gewoon echt niet makkelijk. Ik was ronde 1 zwanger, kreeg een miskraam en daarna duurde het ook 11 maanden voor ik weer een positieve test had. Ik werd echt gek tegen die tijd... Ben wel eens naar de huisarts geweest (had ineens een gekke korte menstruatie tussendoor en had nooit echt nacontrole gehad na de miskraam, dus wilde gewoon even mn verhaal kwijt) maar ze gaf aan dat het in onze situatie (allebei jong, gezond, al eens zwanger geweest etc) 'niet ongewoon' zou zijn als het 2 jaar zou duren... Niet echt wat je wilt horen op dat moment, maargoed het was wel fijn om te gaan. Uiteindelijk hebben we toch zaad ingeleverd om te testen (schaam me er wel een beetje voor dat we dat 'al' zo snel gedaan hebben, maar ik trok het echt slecht en ging me vanalles in mn hoofd halen) maar vlak na de uitslag daarvan (die goed was) bleek ik zwanger te zijn :)

Je kunt gewoon een keer langs de huisarts gaan, al is het alleen maar om even je hart te luchten en te horen wat diegene er van vind.

7. Esther1991

Esther1991 Bekend lid

13 jan 2015
    731
    4
    18
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik was 23 jaar en mijn vriend 27 jaar als we begonnen met zwanger worden. Allebei gezond, niet roken, regelmatig sporten,... Dus we dachten dat dit zonder problemen zou zijn en ik was ervan overtuigd binnen het halfjaar zwanger te zijn.

Tijdens een jaarlijkse controle bij gyn (ik woon in Vlaanderen en hier is dat de gewoonte) ongeveer 4 maanden na pilstop deed ze een echo en daardoor is mijn pcos zeer vroegtijdig opgemerkt. Hierdoor konden wij na 6 maanden al terecht in de MMM en worden wij nu al een half jaar geholpen terwijl wij nu bijna één jaar bezig zijn.

Vruchtbaarheidsproblemen op mijn jonge leeftijd was een behoorlijke schok voor mij, maar wij zijn zo blij dat dit vroegtijdig is ontdekt en dat wij meteen worden geholpen. Natuurlijk zwanger worden is onwaarschijnlijk voor mij, dus ben blij dat ze volop naar oplossingen aan het zoeken zijn.

Als mijn pcos niet zo vroeg ontdekt was, zou ik nu pas mijn eerste onderzoeken kunnen laten doen en zou alles nog een halfjaar tot een jaar langer duren.

Dus ik zou naar huisarts/gyn stappen als je twijfels hebt, want je weet nooit. Is alles in orde, prima. Maar als er iets niet in orde is, krijg je tenminste de nodige hulp

8. BeertjeS

BeertjeS Actief lid

2 aug 2012
    286
    0
    0
    Frustrerend inderdaad om zo lang te moeten wachten. Mijn verhaal lijkt een beetje op dat van jou. Bij onze zoon direct in verwachting mogen raken. Nog voor zijn eerste verjaardag voor een tweede gegaan en weer direct in verwachting, maar dat werd een miskraam. Na een half jaar naar het ziekenhuis gegaan, omdat ik het vermoeden had dat er iets nog zou zitten. Helemaal gecontroleerd, ook mijn man. En voor een half jaar weer naar huis gestuurd. Alle testuitslagen waren namelijk prima in orde. Na dat half jaar weer terug gegaan naar de gynaecoloog en een HSG gehad. En direct na de HSG zwanger geraakt. Ik heb sterk het vermoeden dat er dus iets zat in mijn eileiders zoals een bloedprop of slijmprop waardoor het niet lukte. Ik zou zeggen, ga zeker langs de huisarts en vraag om een doorverwijzing. Succes ermee!!

9. Lace

Lace Bekend lid

23 mrt 2015
    684
    3
    18
    NULL
    NULL
    Ik herken het! Wij hebben volgende week onze eerste afspraak met de huisarts staan. Wij zijn dan 12 maanden bezig. Ik heb 4 maanden getemperatuurd.

Laat mensen lekker praten, ze weten vaak niet wat ze moeten zeggen en dan gaan ze dit soort dingen uitkramen. En ja iemand kent altijd wel iemand die zwanger is geworden terwijl ze er niet mee bezig waren (weekendje weg, vakantie), maar er zijn vaak veel meer mensen waarbij dat niet het geval is ;)! Ene oor in, andere oor uit!

Ik hoop dat jullie wens snel uit mag komen! :)

10. mutskuh

mutskuh Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.394
    1.173
    113
    Dankjewel lieve meiden!!

Zaha ik zag in een ander topic je positieve test voorbij komen! Gefeliciteerd!! Bizar na 5,5 jaar!!

26mei ja klopt hier hebben we ook een kinderwens spreekuur, maar dat is niet iets wat we nog niet wisten, gaat over je voeding, leefstijl etc, en na 11 maanden weten we dat onderhand wel ;)

Hè dora26 bizar dat het zo lang duurt hè?! Mijn man is ook wat ouder! Wat jammer dat een natuurlijke zws voor jullie geen optie is, maar wat goed dat je die stappen ondernomen heb, anders was je mss nu nog aan het aanprullen! Ben erg benieuwd wat de fertiliteitsarts bij jullie gaat doen! En ja die opmerkingen, doet soms echt pijn... net of dat eitje dan denkt van oo ze denkt aan me dus ik nestel niet in :D ook jij succes! Doet me wel "goed" te lezen dat ik er niet alleen voor sta!

Itakepictures wat fijn dat je nu zwanger ben! Dat geeft ons weer wat moed! Ik mag om 11.15 naar de HA even mn verhaal doen in de hoop dat er wat onderzoeken gestart mogen worden!

@ Esther ik woon vlak tegen de Belgische grens maar dan wel in NL. Wat zuur op die leeftijd en dan al zo moeilijk zwanger kunnen worden! Ja juist daarom heb ik gisteren de beslissing genomen ook maar de HA te stappen he, nee heb ik ja kan ik krijgen! Hoop voor jou snel een positieve test!

@ beertjeS ik kan me wel in jou verhaal plaatsen, ook bang dat er iets zit, of dat er iets verstopt zit na een curettage!

Lace het zijn idd die domme opmerkingen die als steken onder water voelen! Ze zullen vast niet altijd weten wat ze moeten zeggen, maar goed... ;) Spannend ook voor jou na jaar proberen volgende week de HA!

11. Lace

Lace Bekend lid

23 mrt 2015
    684
    3
    18
    NULL
    NULL
    Succes bij de huisarts straks Mutskuh!

12. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    Succes hoor straks! Laat maar eens horen hoe het gegaan is!

En hier, onmogelijk zal het niet zijn om zwanger te worden, maar wel moeilijk. Dus ik ben inderdaad ook wel blij dat we dat ondertussen al weten, anders hadden we inderdaad pas over enkele maanden naar de huisarts gegaan. We zullen het zien!

Natuurlijk is niets nog onmogelijk en zou het zomaar kunnen dat we deze of volgende maand ook gelijk zwanger zijn! Ik hoop het alvast!

13. mutskuh

mutskuh Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.394
    1.173
    113
    Dankje Lace!

En Dora dat zou toch geweldig zijn?! We zitten kwa cyclus redelijk gelijk zie ik!! Scheelt maar een week! Hoop zo dat we allemaal snel zwanger mogen raken!

Terug van de HA, en mogen Door naar de gynaecoloog. Omdat het na de curettage niet lukken wil, gaan we de mmm starten. Opgelucht? Heel erg! Blij dat er geluisterd werd en hij me meteen doorstuurd ipv nog een tijd laten aan modderen!

Jij mag dinsdag zie ik voor je cyclus! Spannend! Ik duim voor u

14. TrotseMama1990

TrotseMama1990 Bekend lid

26 feb 2012
    884
    39
    28
    Vrouw
    Huismama
    Ook wij zitten nu inmiddels aan het einde van ronde 11 en ben ook nog es 1 dag overtijd (morgen dus al 2).
    Maar vanmorgen een negatieve test gehad dus baal alweer als een stekker.
    Ik ben 3x eerder zwanger geweest 1x een dochter gekregen die helaas is overleden toen ze 4 maanden oud was (na de geboorte), 1x een miskraam en daarna een gezonde zoon mogen krijgen.
    Allemaal snel zwanger van geraakt en nu......denk nu al steeds dat het helemaal niet meer mag lukken dus die frustraties begrijp ik maar al te goed.
    Hopelijk mogen we snel een positieve testen in onze handen houden

15. TrotseMama1990

TrotseMama1990 Bekend lid

26 feb 2012
    884
    39
    28
    Vrouw
    Huismama
    Ook ronde 11 werd vanmorgen ronde 12 hier.....
    Helaas als het de aankomende maand niet lukt gaan we naar de huisarts.

16. mutskuh

mutskuh Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.394
    1.173
    113
    Wow dat is heftig zeg een kindje verliezen! Dat is toch je ergste nachtmerrie? Mag ik vragen waaraan ze overleden is? Wat moet dat vreselijk zijn voor je! Dikke knuffel vanuit hier!

En balen van ronde 12! Ja de hoop begin je dan te verliezen hè?! Zo frustrerend!! Ik hoop met je mee dat we allemaal snel posi test mogen hebben!!

17. Lace

Lace Bekend lid

23 mrt 2015
    684
    3
    18
    NULL
    NULL
    Fijn dat je door mag naar de gyn Mutskuh! Wij hebben morgen een afspraak bij de huisarts!

18. Bella28

Bella28 Fanatiek lid

9 apr 2015
    1.261
    315
    83
    Vrouw
    NULL
    NULL
    hierinmiddels ronde 11 al.. heb ovu testen gehaald.. duurt lang he dames! pff.. dec ga ik naar de huisarts als t niet lukt deze maand..

19. koekjesbakker

koekjesbakker Actief lid

13 aug 2015
    277
    38
    28
    NULL
    NULL
    Hi, hier ook ronde 11 en met vlagen ook best wel moeilijk. Ook omdat echt iedereen om me heen 'besluit' om zwanger te worden en het dan ook binnen 2/3 maanden is...
    Wij zijn wel bij de huisarts al geweest omdat er in mijn familie ook moeilijkheden zijn met zwanger worden, daardoor ook meteen doorverwezen naar de gynaecoloog maar dat is pas over 3 weken.

Het is wel fijn om te lezen dat er genoeg mensen zijn die er dus ook langer mee bezig zijn..

Ik hoop dat iedereen snel zwanger is!

20. mutskuh

mutskuh Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.394
    1.173
    113
    @ lace Hoe was de afspraak bij de HA? Hoop dat je verwijzing gekregen heb?!

@ bella heel verstandig om dan naar de HA te gaan, niet te lang aanmodderen!

@ koekjesbakker wat erg hè dat iedereen om je heen maar zwanger word terwijl je zelf al een tijdje bezig ben! Die 3 wkn is het wachten waard ;) en wat je zegt het is fijn om dan soort van "lotgenoten" te hebben die ook al langer bezig zijn!

@ hier afspraak is binnen, over 2 weken bij de gynae komen. Kreeg gelijk de papieren voor de fertiliteitarts die moeten we ingevuld meenemen naar de afspraak!

Deel Deze Pagina