maar 1 dag in de week flexibel opvang nodig...wat is wijsheid?

Discussion in 'Oppas en kinderopvang' started by lynn123, Oct 28, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lynn123

lynn123 Lid

Jun 1, 2013
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als de kleine er is, is iig 1 van ons 3 van de 5 dagen thuis. Dan gaat de kleine 1 dag naar opa en oma, en blijft er nog 1 dag over.

Ik heb begrepen dat je voor een kdv minstens een paar dagen moet inschrijven? Ivm wennen/ routine voor de kleine? Is dat zo?

Daarnaast werken mijn man en ik onregelmatig. Het kan dus zijn dat ik op die ene dag om 7 uur oppas nodig heb voor de hele dag, maar soms kan het ook zijn dat ik alleen van 15-18 oppas nodig heb.

Wat is wijsheid? Is een gastouder dan een optie? Zijn die over het algemeen zo flexibel?

Dit is ons eerste kindje dus we zijn nog niet zo thuis in de opvang ;)

gr,

Lynn

2. Ctje1987

Ctje1987 Fanatiek lid

Mar 29, 2011
    2,822
    94
    48
    Female
    Zuid-Holland
    Het is niet zo dat je op het KDV meerdere dagen af moet nemen. Mijn zoontje gaat ook maar 1 dag naar het KDV. 2 dagdelen is wel het minimum (dus 1 hele dag).

Maar met zo'n onregelmatig rooster lijkt het KDV me inderdaad niet de beste oplossing. Ik zou eens informeren naar een gastouder, daar kun je vaak flexibeler je dagen inplannen.
    Succes! :)

3. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

Dec 6, 2011
    2,649
    76
    48
    Female
    Utrecht
    Kdv doen vaak ook flexibel, gewoon opties vragen. Me zusje heeft ook 1 dag flexibel. Soms maandag, woensdag of vrijdag. Nooit een probleem.

Of anders een gastouder?

4. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

Apr 27, 2012
    1,920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Denk dat het ook wel moeilijk word om een GO te vinden.

Tuurlijk zijn ze er wil de flexibel opvang aanbieden. Maar of ze er zo blij mee zijn met 2 uurtjes in 1 week?

Je mag als GO maar max 2 baby`s hebben. En als er dan 1 baby maar 2uurtjes komt, dan moet je toch die hele dag reserveren voor de baby.

5. tuc

tuc Niet meer actief

Ik zou idd een gastouder proberen, of ze het doen is een tweede, zal eraan liggen of ze het druk heeft, ze moet voor jouw kindje nl wel de hele dag reserveren ook al komt het maar een paar uurtjes.
    Ik heb ook een flex baby die komt minimaal 2 halve dagen en max 2 hele dagen per week. Pastte bij de andere kindjes die ik heb dus voor mij maakte het niet uit.
    op de dagen dat die niet komt heb ik het lekker rustig en voor mij is het niet dat we het nodig hebben om rond te komen, voor sommige go is dit wel zo

6. lynn123

lynn123 Lid

Jun 1, 2013
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt! Ik ga eens naar gastouders informeren.

Share This Page