Het is voor mij ook zo onduidelijk of je nou wel of geen coburgerham mag eten.. Daar zijn de meningen ook zo over verdeeld en ik vind het zo lekker! Maar durf het gewoon niet te eten...
Hier altijd liters koffie gedronken, word ik zwanger, krijg geen kop meer binnen lekker drinken hoor dames maar met mate he... Kon daar zo van genieten he...
je moet niet alles zo serieus nemen 12 jaar geleden was ik ook zwanger van mijn 1e kind en toen mocht je nog best veel drinken en eten en als je het nu leest mag je bijna gewoon niks ondertussen wel een gezond kind op de wereld gezet . Ik denk dat je zelf wel weet wat je mag en niet mag ik denk dat je het allemaal niet zo serieus mag nemen ,je moet het eten en drinken misschien halveren
Ik beperk mezelf tot 2 koppen koffie per dag. Gerookte zalm schijnt ook ineens niet meer te mogen he? Ik doe het trouwens wel door de pasta, want dan wordt het verhit en mag het weer wel. Ik probeer trouwens wel al die adviezen een beetje luchtig op te nemen hoor, vroeger aten zwangere vrouwen ook gewoon alles.
ik mocht gewoon 1 energiedrankje max, komt wat betreft caffeine overeen met 1 grote mok koffie (of 2 kleine kopjes) en blijft ruim onder de 100mg caffeine. Koffie drink ik verder nooit dus met 1 drankje zit ik goed
Volgens mij mag dat gewoon hoor, rauwe ham is bij ons niet rauw maar bewerkt en daarom mag je het wel hebben.
Ik dronk tijdens mijn zwangerschappen maximaal 2 kopjes koffie per dag. En als ik toch meer wilde, nam ik een keer caffeine vrije. Met salami en cervelaat is het probleem niet zo zeer dat het rauw zou zijn, want de meeste van deze worsten zijn dat niet, maar dat er te veel nitriet in zou zitten en dat dit schadelijk zou kunnen zijn voor de foetus. Dat is het resultaat van vrij recent onderzoek. Nou verschillen de meningen over het gevaar van die hoeveelheden nitriet, en over de vraag of je salami en cervelaat zou moeten vermijden. Dat het vroeger allemaal wel mocht, vind ik geen geldig argument. Toen mijn moeder zwanger was van mij, rookte ze, dronk ze regelmatig een glaasje wijn of sherry en at ze rode biefstuk. Zonder dat er een dokter of vk was die haar dat ontraadde. Haar generatiegenoten gebruikten DES en softenon. De placenta zou namelijk alle schadelijke stoffen filteren.... niet dus.
salami is toch echt wel rauw of niet? Ik dacht steeds als 't niet gekookt of gebraden of dergelijk is (zoals je soms sneetjes gebraden kalkoenfilet enzo hebt voor op je brood) dat het dan niet mag.
Van oorsprong werd salami alleen gezouten en aan de lucht gedroogd, maar tegenwoordig wordt het vaak gerookt of gekookt (bron: wikipedia). Ik neem aan dat de salami's die de supermarkt verkoopt niet rauw zijn. en van vrouwenarts.nl (van de maatschap vrouwenarts Drachten) haal ik deze tekst: In (half)rauw vlees en in ongewassen groenten en fruit komt soms een parasiet voor die toxoplasmose kan veroorzaken. Dit is een infectieziekte die nogal eens tot aangeboren afwijkingen bij het kind leidt. Als u eerder toxoplasmose hebt gehad, bent u tegen deze ziekte beschermd. Dit is door bloedonderzoek aan te tonen. Besmetting tijdens de zwangerschap kan gevolgen hebben voor het kind. Eet daarom geen halfrauwe rosbief, fricandeau of tartaar, filet américain of ossenworst. Andere vleeswaren als rauwe ham, rookvlees of salami kunnen geen kwaad omdat zij een speciale behandeling hebben ondergaan.Was groenten en fruit goed.
Ooit komt er een dag dat alles wordt afgeraden. Er was toch ook iets mis met fruit? Dat je echt niet meer dan 2 stukken mocht per dag omdat het dan teveel was voor je kindje? Het veiligste is water en brood, maar teveel water geeft ook weer problemen en brood is ook niet goed..
Ik heb eens ergens gelezen dat je er max. 5 per dan mocht.. Hier heb ik me de hele zwangerschap aan gehouden Ben een echte koffieleut!
Wat een gedoe allemaal zeg. Het was mij ook al opgevallen dat je bijna niks meer mag als zwangere. Vroeger aten de vrouwen alles maar er waren toen ook meer miskramen, dit zal toch ook wel te verklaren wezen Koffie zal ik inderdaad niet meer dan 4 kopper per dag van drinken. En persoonlijk neem ik elke ochtend 2 broodjes met leverpastei puur omdat ik het heel erg lekker vind en ik vind dat het moet kunnen.
Je moet doen waar je jezelf goed bij voelt denk ik. Ik eet en drink bijna alles. Alleen geen alcohol en eet geen rauw vlees/vis/eieren. Er wordt zoveel gezegd. Lijkt wel of zowat dood gaat van alles wat je naar binnen werkt. Maar goed van niet eten en drinken blijf je ook niet in leven. Doe lekker wat je zelf wilt