6 mnd, nog maar 2 voedingen willen

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Roos84, 14 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roos84

Roos84 Actief lid

24 jan 2010
    189
    0
    0
    Hoihoi!

Mijn dochter is nu ruim 6 maanden oud en is sinds vorige week van 4x bv naar 3x bv gegaan. Dit gaf zij zelf aan door de middagvoeding te weigeren.
    Ik besloot om het volgende schema te gaan doen:
    Als ze wakker wordt bv.
    9.45/10.00 fruit
    12.45/13.00 Bv en broodkorst
    15.00 evt koekje (en roosvicee oid maar dat wil ze nog niet)
    17.00 groente
    19.30 papfles van bv

Nu wil ze alleen die bv van 13.00 u alleen ook niet meer en ook niet uit een fles. Ook niet wanneer ik hier pap of rijstebloem doorheen doen. Ook niet van een lepel.
    Dit maakt mij erg onzeker omdat ze dan nog maar 2x drinkt.
    Heb jij tips?

Bedankt!!

Groetjes Roos

2. Teddy

Teddy Bekend lid

20 okt 2011
    695
    0
    0
    Hallo Roos,

Hoe gaat het verder met je dochter? Groeit ze goed, poepen plassen verder normaal? Probeer maar los te laten dat ze een bepaald aantal voedingen moet drinken. In principe is een gezonde zuigeling heel goed in staat om in haar behoefte te voorzien als je als moeder tegemoet komt aan haar wensen. Je kunt haar de borst niet opdringen. Laat het maar los. Ze komt er vanzelf wel weer voor. Houd voorlopig je productie even gaande door dan te kolven.

Mag ik vragen waarom je 's avonds een papfles geeft? Wil je dan niet liever gewoon de borst geven? Pap geeft amper extra calorieën en vulling.

3. Roos84

Roos84 Actief lid

24 jan 2010
    189
    0
    0
    Bedankt voor je reactie!
    Dit stelt mij weer wat gerust maar pfff wat word ik hier onzeker van. Dit ben ik nog nooit geweest, maar nu.
    Ik ben ook zo bang voor uitdroging ofzo...
    Ik heb vandaag dr fruit naar de middag gedaan (koekje geschrapt) en daardoor heeft ze 'smiddags nu wel gedronken maar nu wilde ze dr avond fles weer niet. Ik geef een bv papfles omdat ze opeens niet meer door sliep enige tijd geleden en hierdoor (?) weer wil. Zou idd liever gewoon de borst geven want dat kolven elke avond is ook niks. Ik ga het gewoon weer proberen. Als ze wil drinken dan!
    Is het niet verstandig om nu fruit of groente weg te laten zodat ze misschien meer bv gaat drinken? Of is dit niet nodig?

4. Teddy

Teddy Bekend lid

20 okt 2011
    695
    0
    0
    Hoi,

Het lijkt me verstandig om de groente en fruit niet in plaats van een borstvoeding te geven, maar juist na een borstvoeding. Dat is zoals ik het geleerd heb. Dan geef je dus om 10.00 uur eerst de borst en daarna pas fruit. Op de BV groeit ze (veel calorien) en op het fruit niet (weinig calorien). Met de groente idem dito. Eerst een bv en daarna een paar happen groente. Wellicht gaat ze dan weer meer aan de borst. Ze zal uiteindelijk steeds meer gaan eten en minder de borst drinken, maar de borst is nu nog wel heel wezenlijk voor haar groei.
    Sorry, ik heb hier in mijn 1e berichtje niet direct aan gedacht, maar dit lijkt me we wezenlijk.

Deel Deze Pagina