Maar 1x borstvoeding geven, alleen voor de ervaring

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door onzewonders, 17 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.766
    18.910
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik zou het zeker doen, al is het maar één keer. Je weet natuurlijk van tevoren niet hoe een bevalling gaat. Maar we gaan natuurlijk altijd uit van een normale bevalling zonder complicaties. Meestal is het dan zo dat je kindje meteen na de geboorte op je borst gelegd kan worden en lekker warm wordt toegedekt. Als je dan de tijd neemt om je baby even zo te laten liggen, zal hij of zij in de meeste gevallen zelf op zoek gaan naar je tepel en daar al een beetje aan zuigen. Dat is zo'n mooie ervaring!

Ik vond trouwens de hele borstvoedingsperiode een fijne ervaring, dus ik ben wel bevooroordeeld. ;) In het begin was het wel pittig hoor, dus ik kan me wel voorstellen dat flesvoeding dan soms makkelijker lijkt. (Als het eenmaal loopt, is borstvoeding in minn ogen makkelijker. Maar dat is misschien ook maar net wat je gewend bent.)

Ik zou het in ieder geval zeker proberen. Stuwing krijg je toch wel, dan maakt die ene keer drinken echt niet uit.

2. Stier11

Stier11 Bekend lid

26 mei 2008
    811
    0
    16
    Begeleider van jongeren met gedragsstoornissen
    Huisje Weltevree
    Helemaal mee eens!
    Gewoon doen, anders weet je nooit wat je gemist hebt.

Misschien kun je, voor een goede voorbereiding, met een lactatiekundige spreken?
    De eerste keer is namelijk best moeilijk (bij mij in ieder geval), zou zonde zijn als het in de soep zou lopen.

3. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Hier had ik hetzelfde. Overtuigd van fles maar toch twijfels. Al kwamen die twijfels meer door de buitenwereld die er over begon omdat bv het beste zou zijn. Toen zoiets van, ik geef het eerste colostrum gewoon. Bevalt het niet dan stop ik. Gaat het goed dan ga ik door. Paar dagen is al iig iets, gaat het goed dan een week en zo verder. Zo van, alles wat ze dan binnen krijgt is iig iets. Ik heb het 2 dagen gegeven en ik vondt het persoonlijk helemaaaaal niets. Ongemakkelijk, niet leuk, gestrest dat ze weeer eten moest enz. Daarna nog de druppel dat ze he toch eigenlijk niet zo goed deed dus meteen gestopt en fles gegeven. Meteen een rust over me heen. Heb ook gezegd dst een volgende meteen op fles gaat. Toch beginnen nu al weer de twijfels. Dus ws hier alleen de eerste voeding en dan over op de fles. Volledig bv gaat hem absoluut niet worden en zeker geen noodgrepen als medicatie om te stimuleren, kolven of fingerfeeden.

4. kuiken1985

kuiken1985 Actief lid

21 sep 2012
    179
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat herkenbaar ik was er zo zeker van dat ik het niet zo doen. Het leek me vreemd en niet fijn het idee al.maar toch ook twijfels. Toen gaf de verloskundige aan dat ik het ook een keer kon proberen als het dan niks was gaf ik gewoon de fles. Geprobeerd en het was echt niet onprettig wel knus. het ging wel gemakkelijk en dat weegt ook mee. Wel wat kleine probleempjes en heb zelfs te veel wat ook niet altijd handig is. Maar ben nu alweer bijna 3 weken bezig en het is al heel vanzelfsprekend. Maar laat je door niemand wat opdringen kijk gewoon als het niks is voir je van de fles worden ze ook groot ;)

5. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Ik zou het zeker doen! Al ging het bij mij niet vanzelf dus ik was niet 'verkocht' na de eerst keer. Duurde bij mij ong 5 weken, maar nu ben ik zo ontzettend blij dat ik heb doorgezet! En vind ik bv geven een van de mooiste aspecten van moederschap

Deel Deze Pagina