Opmerkelijk...

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Cygnet2, 29 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik verbaas me niet heel snel over dingen (best jammer eigenlijk, je verwonderen is een mooie belevenis).. maar hierover heb ik me toch werkelijk verbaast.

In het blaadje van het kinderdagverblijf (Ezeltje Prik geloof ik), staat een aardig artikel over het ontwikkelen van de talenten van je kinderen. Het is wel leuk om te lezen. Dit soort verhalen worden altijd even neergelegd bij een aantal ouders en die mogen dat reageren op het onderwerp. En daar lees ik het verhaal van de ouders van Jan (6) en Piet (6) die laten weten dat er regelmatig scouts langs de lijn staan bij het voetballen en dat - mochten hun kinderen aanleg hebben - zij hierin natuurijk alles zullen stimuleren. Het zou was zijn om de nieuwe Messi in huis te hebben. Voetbal is dus duidelijk het talent van deze kindjes maar wat schetst mijn verbazing....

Er staat een foto bij het stukje en op die foto staat de twee jongens. Leuke jongens maar ze zitten wel allebei.........................................

in een Quinny ZAPP!!! :$ (voor de goede orde.. 4 en 6 jaar... :()

Ben er nog steeds op aan het 'kauwen' ....:)

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ha ha,

Wat een lap tekst...ik dacht waar gaat dit heen...en het einde verbaasd mij ook.

Op die leeftijd in een buggy is wel heel apart

3. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Ik zie het vaker, net als grotere kinderen met een speen in hun mond. Tsja wat zal ik zeggen...

4. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Haha, stiekem toch wel humor:D
    Hadden ze geen speen in de mond en een doekiedoekie om mee te frummelen?;)

5. tulip

tulip Niet meer actief

hihi, je maakt het wel spannend met je verhaaltje. Maar ik zie ze ook vaak hoor op straat, ongelooflijk.

Hier vlakbij ons in belgie is het ook volstrekt normaal om tot 4 of 5 jaar uit een aventfles te drinken en dan gevuld met cola!! of zolang met een fiep te lopen.

6. Zanetti

Zanetti Niet meer actief

Nou zag gisteren toevallig een kind van een jaar of 5 (wel ouder als 4 en misschien wat ouder als 5jr zelfs) naast zn moeder lopen en hij dronk sap uit een.............melkfles. Stond ik ook van op te kijken.

Een beetje wat tulip verteld, daar leek het op. En ik ben niet van belgie, dus in Nl komt zoiets blijkbaar ook voor. :D

7. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Buiten de verbazing over een 6jarige in een buggy.. Kan hij dus ook nog goed voetballen?

Bijzonder...

(dan kan je toch ook gewoon lopen dacht ik?)

8. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Zo hard getraind kon vast niet meer op zijn benen staan ;)

9. Eylem

Eylem Niet meer actief

Daar kan ik me ook altijd erg over verwonderen....soms inderdaad nog met een speen of fles ook.

Ik begrijp het gewoon niet, onze oudste wilde al niet meer in de buggy voor haar tweede verjaardag. die hoef ik er inmiddels echt niet meer in te zetten, die wil gewoon gezellig meelopen.

10. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Dit was dus voor mij ook de trigger... goed kunnen voetballen maar wel in een buggy zitten.. trouwens ik vind dat ook apart voor een 4 jarige.. nergens voor nodig.

11. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Raar verhaal met zo`n foto erbij (niet gezien hoor)!
    ben wel nieuwsgierig naar de foto.

Maar inderdaad kom ook weleens grote lummels tegen met speen of fles in een buggy. Of een 5-jarige op een meerijdplankje. Verbaas me hier ook regelmatig over ruim 3,5 jarigen/ bijna 4 jarigen die nog in een buggy zitten.

12. paars

paars Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.117
    18
    38
    Ik snap het probleem niet?? Mijn zoontje 3,5 jaar zit ook regelmatig in de buggy als ik de stad in ben of wat dan ook.

Dit omdat hij niet bij ons kan wil blijven lopen en het voor ons niet te doen is om even de stad in te gaan.

Dus ik vind het heel normaal dat een 3 à 4 jarig kind nog in de buggy zit

13. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Lees even.. het gaat hier om 4 en 6 jarige VOETBALWONDERS :D

tja, en dat jij je kindje nog in een buggy vast zet.. tja, ik vind dat niet normaal. Mijn zoon heeft al zeker een jaar niet meer in een buggy gezeten en dat was dan om te slapen tijdens een dagje Efteling :)

Ik geef mijn zoon gewoon een hand

14. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Als mijn zonen bij 3,5 jaar oud niet opvoedbaar blijken om naast me te blijven lopen dan haal ik zo'n tuigje :p.
    Eens kijken hoe lang het duurt voordat ze het snappen. Maar ik ga niet met een kinderwagen sjouwen, doei.

15. paars

paars Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.117
    18
    38
    Tsja jullie denken daar misschien zo over dat het niet normaal is.. Jullie zouden met de ouders die dit doen een gesprekje moeten voeren..

Ik vind het niet normaal dat hier kinderen/ouders belachelijk worden gemaakt vanwege het feit dat 3 à 4 jarigen nog in een buggy zitten.
    Ja misschien is het de makkelijkheid van de ouders zelf maar sommige ouders zullen er misschien ook andere redenen voor hebben.

16. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Haha, ik vroeg me al af waar dat hele verhaal heen zou leiden. Inderdaad.... opmerkelijk. Hier zitten ze al vanaf 2 jaar niet meer in buggy's, ik zou eigenlijk niet eens weten waar dat ding gebleven is, heb hem al zo lang niet meer gezien. En spenen doen we gelukkig ook niet aan. Voor de lange wandelingen hebben we nog wel een rugdrager (bij meer dan ca 3 km/meer dan uur lopen).

Mijn beste vriendin gebruikt de buggy trouwens nog wel hoor. Haar zoontje is 3, een paar weken jonger dan die van mij, maar die zit altijd in de buggy, compleet met speen en knuffel. Het kind praat ook nog amper, omdat hij altijd met die speen rondloopt.

17. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Niemand maakt je hier belachelijk. Je moet doen wat je goeddunkt maar probeer even de essentie van het verhaal te snappen.. Er zijn ouders die hun kinderen geweldig vinden op het voetbalveld maar met ZES (6) jaar nog in een buggy laten zitten.

En als je er een reden voor hebt dan kun je die toch delen? Als de kinderen in kwestie niet goed zouden kunnen lopen dan denk ik dat het voetbalverhaal ook niet helemaal aan de orde zou zijn, denk je niet?

En ja, er zijn andere manier om je kind (wat bijna een kleuter is) bij je te houden

18. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Die van zes, die zat toch wel behoorlijk met z'n knieën in z'n nek denk ik, of niet?

19. paars

paars Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.117
    18
    38
    Ja over dat artikel begrijp ik maar al te goed! Dat slaat idd ook nergens op!

Maar er word gelijk over het algemeen gesproken dat 3 à 4 jarigen niet meer in een buggy kunnen en als ze dat wel zitten dan is je kind moeilijk opvoedbaar!

Mensen waarvan hun kind erg makkelijk is en super gezond zijn hebben dit soort praat.
    Maar praten jullie ook zo wanneer anders zou blijken en het beter is dat je kind dan toch nog wel eens in een buggy zou moeten zitten? Dan zullen zulke opmerkingen pijn doen!

Ik zou ook graag willen dat mijn zoon beter luisterde en bij me bleef in de winkel maar dat is niet zo.
    Mijn zoontje heeft hoogstwaarschijnlijk ppd NOS en handelt erg impulsief.
    Alles moet precies zo en hij wil geen hand als hij dat niet wil als dat wel gebeurd is het helemaal mis. Ik kan mijn zoontje geen moment alleen Laten of hij is al vertrokken en loopt zo de weg op of ergens anders heen. Erg impulsief denkt nergens bij na.
    Zowel voor hem als mezelf is het dus beter soms dat ik hem in de buggy meeneem.

Dus dan zullen jullie nu ook vast wel begrijpen dat ouders soms geen andere keus hebben en hoe an ook het beste willen voor hun kinderen net zoals jullie dat graag willen

20. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Sorry... maar ik moet zeggen dat mijn zoon va 4 jaar no regelmatig in een buggy zit omdat zijn moteriek niet in orde is! Daardoor kan hij niet lange afstanden lopen nog... Pas wel op wat jullie hier zeggen over oudere kinderen in een buggy want er kan wat anders aan de hand zijn! OK dit geldt niet voor alle kinderen maar wel voor mijn zoon! Ik vind het ook echt niet leuk als moeder zijnde dat ik met een kindje van 4 in een buggy moet lopen, had hij in een rolstoeltje gezeten dan hadden de mensen het begrepen, maar nu krijg ik blikken van: is hij niet te oud? ik loop die mensen straalrecht voorbij en denk alleen maar: denk eens na! denk eens verder, oordeel niet altijd! er kan meer aan de hand zijn. Zuigflessen en spenen hebben we niet meer ;) maar een buggy wel. Mijn zoon heeft Therapie nu ergo en fysio en het gaat al stukken beter! afgelopen weekend een heel eind met hem kunnen lopen zonder buggy! Maar ik wil hier mee zeggen: oordeel niet te snel over oudere kinderen in een buggy... maar goed als ze voetballen en in een buggy zitten dan snap ik het ook niet hoor hahaha ik hoop als mijn zoon 6 is dat hij kan voetballen en normaal kan lopen! :)

Deel Deze Pagina