Zwangerschap en volledige narcose.

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Sterre82, Sep 18, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sterre82

Sterre82 VIP lid

Sep 23, 2008
    8,211
    3
    0
    In de wolken
    Hoi hoi,

Afgelopen zondagnacht opgenomen wegens koliekaanvallen van galstenen. Eigenlijk wilde ze opereren maar wegens mijn zwangerschap (33 weken) hebben ze het niet gedaan. De volgende dag ging ook beter maar sinds ik woendag weer thuis ben gaat het weer slecht. Ik heb geen aanvallen meer gehad (gelukkig!) maar ik heb wel constant pijn. In eerste instantie wilde ik het uitzingen tot na de bevalling maar ik trek het echt niet meer.
    Nou vroeg ik me af, als ze me toch gaan opereren wat de risico's / nadelen / gevolgen zouden kunnen zijn voor de kleine? Is het wel verantwoord?
    Alvast bedankt!

2. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoihoi,

Als ze er voor kiezen om te opereren zullen ze dit heel voorzichtig doen en je kindje continu in de gaten houden.
    Een risico kan zijn dat je baarmoeder geprikkeld word en de bevalling gaat inzetten. Met dit termijn is het wel verantwoord. En is het ook van belang om naar de moeder te kijken! Een kindje heeft een fitte en goede couveuse nodig en op dit moment is daar niet zozeer sprake van wel?
    Sterkte!

Imke

Share This Page