Cyclus na stoppen met de pil

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Annie24, Sep 17, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

Sep 2, 2009
    2,035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Haaai!

Geeeen idee of jullie hier antwoord op kunnen geven, maar hoe was jullie cyclus na het stoppen met de pil?

Begin juni ben ik gestopt met de pil, maar helaas nog niet ongesteld geworden. Inmiddels dus ruim 3 maanden verder...

Inmiddels ben ik ook begonnen met temperaturen en naar mijn temperatuur gekeken had ik al 2 keer een ovulatie moeten hebben..
    Ook heb ik de 2e keer dat ik dacht mijn ovulatie te hebben digital ovulatietesten van clear blue gekocht en die gaven dus 4 dagen een positief lachend gezichtje aan. Inmiddels van die goedkope ovulatietesten gekocht en deze blijven een grens aangeven net positief/net negatief.

Nu komt eigenlijk 'het probleem':
    Ik heb al ruim een week zo'n ontzettende pijn! In eerste instantie dacht ik aan een eisprong omdat de pijn links en rechts onderin mijn buik zit. Daarna dacht ik dat ik misschien ongesteld moest worden, maar helaas is dat ook nog niet het geval.

Eergister werd ik wakker met een ontzettend strak staande navel. Het stond zo strak dat ik niet eens rechtop kon lopen omdat ik dan het gevoel had dat mijn buik 'open zou scheuren'.
    Gister werd de pijn links en rechts alleen maar erger totdat het vandaag zo erg werd dat ik de hele dag op de bank heb gezeten, want bij elke stap gaat er een pijnscheut door m'n lichaam.
    Ook heb ik vanaf vandaag een spier bovenin mijn been die als het ware op slot schiet. Ik lijk net een voetballer met kramp :D

Ik ben zo bang dat het niet goed is en mijn ei vastzit ofzo :( (heb ook geen flauw idee hoor, haha!)

Ik kom om de week bij de huisarts om een vitamine B12 prik te halen en heb het vorige week bij hem aangekaart. Het enige wat hij aangeeft is dat als ik 1 jaar niet ongesteld ben geweest ik terug mag komen voor een verwijzing naar de gynacoloog...maar ik kan toch niet een jaar met pijn blijven lopen?

Alvast bedankt!!!

2. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoihoi,

Je hebt gelijk! Het is inderaad normaal een half jaar tot een jaar af te wachten maar dit hoeft niet met pijn! als de pijn na het weekeinde nog niet over is dan maak maandag een afspraak bij je huisarts! Hij kan je medicijnen geven om een menstruatie op gang te helpen. Maar doen altijd eerst een zwangerschaps test!

IMke

Share This Page