HELP! PANIEK! Geen hartje op echo....

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door dolfijntjes, 3 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dolfijntjes

21 jan 2010
    63
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik ben vandaag als ik reken vanaf mijn positieve ovulatietest 6 weken en 2 dagen zwanger. Omdat ik in het verleden een mk heb gehad mocht ik komen voor een vroege echo. Het werd een inwendige echo en daar had ik ook op gerekend. De gyn vond al snel een vruchtzak met onderin een minuscuul klein vruchtje. Ze ging zowel de vruchtzak als het vruchtje meten en kwam op een zwangerschapsduur van 6 weken en 3 dagen. Alleen was er geen hartactie te zien. En nu maak ik me zulke grote zorgen. Is het niet goed? Gaat het fout? Is dit normaal? Het enige dat de gyn zei is dat zei nu nog niet met zekerheid kon zeggen of dit een goede zwangersschap zou worden of niet. Moet over 10 dagen terugkomen maar weet niet hoe ik die dagen door moet komen.

Ben zo bang voor slecht nieuws en lees (bijna) alleen maar verhalen over echo's waarbij op 6 weken WEL een hartje te zien was. En ik weet zeker dat ik niet korter zwanger ben (ovutesten gebruikt en daarna geen gemeenschap meer gehad...).

Hoe groot is de kans dat dit nog goed gaat?

2. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    oh meid toch.. kan me voorstellen dat je nu vreselijk in de rats zit.. ik kan je niet geruststellen.. heb nog nooit zo vroeg een echo gehad.. toch lees ik wel succes verhalen hoor meid..ik ga ontzettend voor je duimen..!!!!!!!!!!!!!!

3. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Oo ik zou ook helemaal gek worden!!!!
    Je doet er alleen echt niks tegen... Ben ook bang voor zo'n uitslag:(

Maar meis, blijf postief!!
    Je hoort vaker dat het hartje dan nog niet te horen is,
    is natuurlijk nog wel een hele prille zwangerschap.

Ik duim met je mee;)

4. Meara

Meara Niet meer actief

Het duurt bij sommige iets langer voor het hartje gaat kloppen. Maak je niet al te veel zorgen meid

5. Romana

Romana Actief lid

1 jun 2010
    443
    0
    0
    Ik had echo met 5w5 dagen en was nog geneens een vruchtje te zien, laat staan hartje. Maak me ook beetje zorgen, heb as vrijdag nieuwe echo..
    Is gewoon afwachten meid :( helaas...

6. alecia

alecia Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    volgens mijn gyn is 96 % van de 100% voor de 7 week geen hartactie, na 7 week wordt het een ander verhaal. met 7 week is het 21 % waarvan nog eens 85 % goed gaat , i berekend over 3 jaar

7. s1986

s1986 Niet meer actief

Idd wat alecia zegt klopt hoor!! Geef het nog niet op het is echt zichtbaar meestal met 7 weken.

8. made

made Bekend lid

5 jan 2010
    735
    0
    0
    verkoopster in een lederwaren winkel
    ergens in noord holland
    Ik had precies hetzelfde als jou....en bij mij was na die 10 dagen wel een hartje te horen en te zien....geef de hoop dus nog niet op!
    Heel veel sterkte de komende dagen.

9. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Zou er ook niet over in zitten, het vruchtje is zo groot als je zelf ook had uitgerekend dus het groeit gewoon op schema. Het hartje gaat gewoon aan het einde van deze week kloppen. Het is zo klein dat knipperlichtje dan. Wij hadden maandag een echo met ruim 8 weken, nou het is dat ZIJ het zag maar het is best moeilijk te zien allemaal.

Succes, Charlie

10. juultje26

juultje26 Actief lid

12 jun 2009
    145
    0
    0
    Noord- Holland
    He meis,

In deze zwangerschap had ik een echo op 6 wk en 3 dagen. Bij mijn vorige twee had ik al hartactie en een duidelijk vruchtje. Nu kwam ik en was er alleen maar een vruchtzakje te zien maar verder helemaal niks. Moest 1,5 wk afwachten en terug komen. Toen was er een mooi vruchtje te zien met kloppend hartje. Ben toen een weekje terug gezet in termijn. Maar nu op 13 weken heeft het kindje zich helemaal ingehaald en zit ik gewoon kloppend op de data van laatste menstruatie en eisprong.

Volgens mijn gyn kan het dan 2 kanten op, daarom ook die week wachten. Ik duim voor je dat alles goed is. Laat je dat nog even weten?

Liefs Juul

11. dolfijntjes

21 jan 2010
    63
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor al jullie lieve reacties. Het is fijn om wat hoopvolle verhalen te horen. Heb heel erg de neiging om me te focussen op de honderden verhalen op internet waar het hartje al duidelijk te zien is met 6 weken. Denk dan steeds dat de kans dat het pas later gaat kloppen zo klein is dat het dus vast mis gaat. Probeer me vast te houden aan de metingen die precies goed zijn maar is moeilijk. Ook omdat de gyn zo negatief deed (kom maar terug maar kan er voorlopig nog niet voor instaan dat dit een goede zwangerschap is), ik bedoel als het "normaal" is dat er nog geen hartje te zien is had ze dat toch ook wel gezegd?

Pfff, wat is dit moeilijk.

12. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

dat is het nadeel van vroege echo's.. goed bedoeld hoor, maar moet je eens kijken hoe je nu in spanning zit!!!

het kan heel goed dat je bij je termijn nog geen hartje ziet. heel veel sterkte met wachten, dat is idd heel erg moeilijk!! je hebt bij de volgende echo vast een prachtig hartje!!

13. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    hier was met 5,5 week nog niks te zien op een vruchtzakje na. ze gingen bij mijn ook uit van een mk omdat volgens de berekening ik al verdermoest zijn. 3 weken later een inieminie mensje met kloppend hartje. moest dus 3 wk in spanning zitten toen. waarschijnlijk een late innesteling gehad of iets dergelijks

14. leyshena

leyshena Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.959
    0
    0
    helpende niveau 2 in opleiding
    midden nederland
    #14 leyshena, 4 aug 2010
    Laatst bewerkt: 4 aug 2010
    ik had ok een vroege echo gehad vanwege eerdere miskraam
    ik was toen 5 weken en 5 dagen en zag een vrucht en kloppend hartje
    ze dachten toen dat ik iets verder was maar dat bleek later n iet zo te zijn...7 april heb ik mijn intake en echo gehad en morgen ben ik 23 weken dus als ik terrug reken was ik 5 weken en 5 dagen.

misschien was het erg vroeg en had ik geluk dat ze het hartje konde zien kloppen..
    liefs mara

15. s1986

s1986 Niet meer actief

Jeetje das idd erg vroeg zeg!! Ik had bij 6+3 een echo in belgie en zag ook een hartje al. Maar in nl ben je 4 dagen minder ver dus dan zou ik 5+6 geweest zijn.

16. leyshena

leyshena Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.959
    0
    0
    midden nederland
    ik had het ff gewijzigd ik was 5wk en 5 dgn ik dacht dat ik een week verder was vanwege rare menstruatie(6wk en 5 dgn dacht ik)..maar bleek later niet zo te zijn

was dus 5 wk en 5 dgn
    ja ik had niet verwacht dat er iets te zien zou zijn hoor

hoezo rekenen ze zo in belgie?

17. leyshena

leyshena Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.959
    0
    0
    midden nederland
    banner klopt niet ik ben morgen 23 weken

18. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Hier vorig jaar juni een echo gehad met 9 weken en 2 dagen en toen kon de gyn uitwendig niet echt een goed vruchtje zien, maar wel iets dat leek op een knipperend hartje. Inwendig zag ze het vruchtje wel, maar geen hartactie.....grote paniek bij ons.
    Twee dagen later moesten we terugkomen en toen bleek er dus wel hartactie en TADA! Tessa is nu 7 maanden en Hollands Welvaren!
    Hopelijk gaat het bij jou ook goed...de duimen draaien!

19. dolfijntjes

21 jan 2010
    63
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pfff, ondanks veel hoopvolle berichten van jullie datt het echt allemaal nog goed kan komen wordt mijn paniekgevoel er ook niet minder op. Heb gegoogled en kwam wat richtlijnen tegen die echoscopisten (sp?) als regel toepassen. Een daarvan is dat als een vruchtje 6mm is en er geen hartactie is een mk zal volgen. Nu weet ik het niet helemaal zeker maar volgens mij is het vruchtje bij 6 weken 2 dagen wel zo ongeveer 6 mm toch?

Ik wil dit kindje ZO graag en ben er absoluut niet klaar voor om afscheid te moeten nemen...

20. s1986

s1986 Niet meer actief

Meis wacht het even af. Vanaf 7 weken zou ik me pas druk maken als er niks zichtbaar is. Probeer niet te veel te lezen op internet je maakt jezelf helemaal gek. Keek ffies wanneer je weer mocht vrijdag de 13e.... Je kan ook vragen of je evt. iets eerder kan? Dat je slapeloze nachten heb of iets.

Deel Deze Pagina