maar 5 voedingen per dag

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door lotjebobje, 24 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lotjebobje

lotjebobje Actief lid

11 dec 2008
    101
    0
    0
    mama
    almelo
    hallo meiden

Mijn dochtertje is nu bijna 9 weken en slaapt snachts behoorlijk lang door (lucky mee). Alleen nu wordt het drinken overdag ook ineens een stuk minder. Ik kom nu soms op maar 5 voedingen,
    volgens het consultatie bureau moet ze er minimaal 6.
    Is het erg als ze er maar 5 op een dag krijgt of geeft het niet?
    en zijn er meer meiden die dit hebben of hadden?

2. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

19 apr 2009
    1.456
    0
    0
    ik ben geen deskundige op het dit gebied maar als ze goed groeit en genoeg plas en poepluiers heeft dan heeft ze genoeg aan de voedingen die ze krijgt denk ik?

groetjes Ilse

3. ladyrabbit

ladyrabbit Bekend lid

13 apr 2008
    704
    1
    0
    Begeleider psychiatrie
    Noord-Limburg
    Vijf kan genoeg zijn als ze genoeg plast, genoeg groeit en verder alert en tevreden is. Maar vijf is wel erg weinig. Het CB heeft het vaak over een minimum/maximum aantal voedingen, maar je kindje regelt dit zelf. Mijn dochter dronk met zes maanden nog 12x per etmaal! Die dronk liever vaak kleine beetjes.

Als je je er niet goed bij voelt kan je altijd een keer extra aanbieden. Als je kindje hapt is het ok, als ie weigert ook.

4. sammie82

sammie82 Lid

27 okt 2008
    64
    0
    0
  5. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik vind 5 voedingen voor een kindje van 2 maanden erg weinig. En zou er zelf voor kiezen om toch een aantal keer vaker aan te bieden.

Maar daarnaast, als de kleine het zelf aan geeft, goed groeit, goed plast/poept, tevreden en allert is dan zou je denken het zit wel goed. En er zijn wel meer kinderen die het met weinig voedingen prima doen ;).

Deel Deze Pagina