Sinds onze meid 2,5 maand is krijgt ze rond 19.00 bv en dan blijft ze sabbelen tot 20.00 en dan gaat ze slapen. Tot aan een week geleden moest ik haar om 23.00 uur wakker maken voor een voeding. En nu komt het rare. Ze krijgt om 17.00 al honger en dan krijgt ze een voeding, en daarna weer om 19.00 en dan sabbelt ze door tot 20.00 en gaat dan slapen, maar normaal moest ik haar wakker maken om 23.00 maar nu begint ze rond 22.00-22.30 te jengelen/huilen omdat ze dan al honger heeft. Heb ik nu gewoon te weinig melk of zal ik moeten beginnen met bijvoeden? Ze krijgt nog volledige bv en nog geen bijvoeding.
Ik zou er gewoon aan toegeven, je meisje is zelf aan het regelen. Hoe meer je haar aanlegt, hoe beter voor je productie.
Ik geef er ook aan toe, dat is het probleem ook niet. Maar ik vind het raar dat ze s'avonds opeens begint te jengelen/huilen
Herkenbaar!! Hier ook. Evy wilde gewoon eten en daarna een lange slaap maken. Kun je haar bv geven en dan kijken wanneer ze weer wakker wordt? Dan laat je die 23:00 eruit. Misschien slaapt ze wel gewoon door.
Ik geef haar die van 23.00 dus niet meer sinds ze zo vroeg komt. Ze slaapt nu van 22.15-22.45 tot 6.30-7.00 . Ze heeft een tijd lang netjes 5x om een voeding gevraagd 7-11-15-19-23 (wakker maken). Maar sinds vorige week is dat ook allemaal niet meer, het ritme is totaal verdwenen, en daardoor denk ik ook dat het s'avonds al zo vroeg is. Nu zit ze weer rond de 7 voedingen per dag. Is dit herkenbaar rond deze leeftijd?
Ja met 4 maanden heb je een sprong. Evy had ook een week of 4 rond de 4 maanden weer nachtvoedingen en overdag wel 8 voedingen. Gaat vanzelf weer voorbij . Nu opeens naar 4 voedingen. (23:00 eraf).
Je hebt bij bv inderdaad de vier maanden sprong. Vaak gooien ze dan hun hele ritme om en gaan vaak weer om nachtvoedingen vragen. Hoort er allemaal bij, lekker aan toegeven! Je kindje heeft het nodig en is goed voor je productie!